אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> האם מונעת מהאב להיפגש עם בתו מאז שנולדה – אך ישלם לה מזונות

האם מונעת מהאב להיפגש עם בתו מאז שנולדה – אך ישלם לה מזונות

מאת: עו"ד לין קורזינר | תאריך פרסום : 30/05/2016 12:04:00 | גרסת הדפסה

צילום: dollarphotoclub

האם עזבה את הבית ב-2003 כשהיא בהריון ומאז מסרבת לאפשר לאב כל קשר עם הילדה. ב-2004 חויב האב לשלם לבת מזונות של כ-2,600 שקל בחודש. בקשתו לבטל או להפחית את המזונות נדונה בשלוש ערכאות, ואתמול (א') נדחתה סופית בבית המשפט העליון.    

כארבעה חודשים לאחר נישואי הזוג ב-2003 עזבה האישה את הבית כשהיא בהריון. לאחר מספר חודשים היא ילדה בת ומאז סירבה לאפשר לאב להיות בקשר עם הילדה, שעד היום אינה מכירה את אביה.

לייעוץ בתחום:

פנו לעורך דין משפחה

הדבר לא מנע מהאם להגיש כנגד האב תביעה למזונות בתם והחל משנת 2004 הוא מחויב לשלם לה כ-2,600 שקל בחודש.

לפני כארבע שנים, מכיוון שהאם עדיין לא אפשרה לו להיפגש עם הילדה שכבר הגיעה לגיל תשע, הגיש האב בבית המשפט למשפחה בתל אביב תביעה לביטול המזונות או להפחתתם.

בית המשפט מצא דמיון בין מקרה זה למקרים אחרים בהם סכום המזונות הופחת כשהילד סירב להיפגש עם אביו ולכן קיבל את התביעה והפחית את המזונות ל-1,500 שקל בחודש.

האב והאם ערערו שניהם על פסק הדין ובית המשפט המחוזי קיבל את ערעור האם והחזיר את דמי המזונות המקוריים.

שופטי המחוזי נימקו את החלטתם בכך שלא ניתן לייחס לבת את הסירוב לקיים קשר עם אביה והיא אינה אשמה במצב. בנוסף, הפחתת דמי המזונות, בהתחשב בהכנסתה הנמוכה של האם, עלולה לפגוע בצרכים הבסיסיים של הילדה.

השופטים ציינו כי לדעתם "לא כלו כל הקיצין" ביחס לאפשרות קיומו של קשר בין האב לבת ועליו למצות מול האם את כל ההליכים הנוגעים לקיום הסדרי הראייה. עוד כתבו השופטים כי אם המצב לא ישתנה לאחר שתגיע הילדה לגיל 15 יש מקום לבחינת ההחלטה מחדש.

האב לא ויתר וביקש רשות ערעור בבית המשפט העליון. לדבריו, הוא נקט בהליכים רבים כדי לאפשר את הסדרי הראייה וההחלטות השיפוטיות ניתנו לטובתו אך האם עדיין עומדת בסירובה.

לדבריו, לא הוכח כי הפחתת סכום המזונות הייתה פוגעת באופן ניכר ברווחתה של הבת ולנוכח הנסיבות העגומות יש הצדקה לבטל את המזונות או לכל הפחות להפחית אותם לסכום מינימאלי של 800 שקל.

עלול לפגוע בצרכיה הבסיסיים

השופט מני מזוז ציין כי הוא כלל לא בטוח שניתן להחיל במקרה זה את ההלכות הנוגעות ל"בן סרבן" שכן לא מדובר בבת המתנכרת לאביה ומסרבת לראותו אלא בילדה שרק לאחרונה נודע לה על קיומו.

השופט הבהיר כי כפי שקבעו הערכאות הקודמות, הבת אינה אשמה בהיעדר הקשר ומדובר במצב בו האם מסרבת לקיים את ההחלטות שיפוטיות בעניין הסדרי הראייה.

מכל מקום, כתב השופט, אין לפגוע במזונות הבת כשהדבר עלול לפגוע בצרכיה הבסיסיים או ברווחתה הכלכלית.

השופט סיכם כי גם אם ניתן להתייחס לנסיבות כמקרה פרטי של "בן סרבן" עדיין לא מתעוררת כאן שאלה עקרונית כללית ואין הצדקה שערכאה שלישית תדון שוב בעניין. לפיכך דחה השופט את בקשת רשות הערעור.

לא ניתן צו להוצאות.

  • ב"כ המבקש: עו"ד אורלי לוי-ברון
  • שם ב"כ המשיבה לא צוין בפסק הדין

* עורכת דין לין קורזינר ממשרד קורזינר את קורזינר עוסקת בדיני משפחה 

** הכותבת לא ייצגה בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחברת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
2

אתה מבין נכון

מה שבית המשפט עשה זו אבחנה בין הגורם לאי קיום הסדרי הראיה לבין מי מקבל את המזונות. המזונות הם עבור הילדה עבור מזון, בגדים וצרכים בסיסיים נוספים. האם היא זו שמונעת את הפגישות. בית המשפט לא רצה להעניש את הבת על מעשי אימה, שהרי מי שייפגע בסוף זו הבת. אם האם הייתה בעלת הכנסה גבוהה אז לא היה חשש שהבת תיפגע וההחלטה הייתה אחרת. אם הבת היא זו שהייתה מתנגדת לפגישות גם אז הייתה החלטה אחרת. יש פתרונות משפטיים אחרים במקרה כזה אבל לא ברור אם האב ניסה אותם. מקווה שההבהרה שלי עזרה עו"ד ישראל זלישנסקי
1

לא מבין

האם האב מעוניין לראות את הילדה ? אם כן איך בית המשפט יכול לתמוך באישה שמסרבת לתת לאב לפגוש את הבת? דומה שביהמש פשוט מתעלם מהעובדה הזו שכן אם כך המצב מדוע עליו לשלם. על האם יש להחיל קנס חמור בעקבות כך. אם האב לא היה רוצה להתראות עם הבת אז מדובר בסיפור אחר. בכל מקרה אני מקווה שהמצב אינו כפי שמשתמע מהכתבה שבו גם האב לא מקבל גישה אל ביתו אלא גם מחוייב בתשלום. זה יהיה פשוט טרגדיה ואם שופט בישראל שופט כך אז הוא שותף לפשע.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ