אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> 10 ימים לפני החתונה: הרבני אסר על אישה להינשא לאהוב ליבה

10 ימים לפני החתונה: הרבני אסר על אישה להינשא לאהוב ליבה

מאת: עו"ד יניב גיל | תאריך פרסום : 18/06/2018 08:49:00 | גרסת הדפסה

דיני משפחה, 10 ימים לפני החתונה: הרבני אסר על אישה להינשא לאהוב ליבהעו"ד יניב גיל [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Kat J, unsplash.com]

האישה ביקשה להתיר לה להינשא לידיד שהתאהבה בו זמן קצר לאחר שהתגרשה מבעלה. ביה"ד דחה את בקשתה רק משום ששהה אצלה בבית כשעוד הייתה נשואה ואף שאין הוכחה חותכת לכך שקיימו באותו הלילה קשר מיני.

במסגרת הליכי גירושים שהתנהלו בעבר בין האישה לבין הגרוש שלה התברר כי הארוס שלה – שהיה באותם הימים רק ידיד – שהה בביתה לילה שלם. כתוצאה, האישה חויבה לקבל היתר הלכתי אם תרצה להנשא בשנית. עשרה ימים לפני החתונה, בית הדין הרבני בחיפה אסר על האישה להינשא לבחיר ליבה לנוכח חשד ממשי כי הקשר הרומנטי ביניהם החל עוד לפני הגירושים מבעלה לשעבר.

האישה נפרדה מבעלה בשנה שעברה והגישה תביעת גירושים וכתובה. במסגרת ההליכים, הבעל טען כי חוקר ששלח לעקוב אחר אשתו סיפר לו שהיא מנהלת מערכת יחסים רומנטית עם גבר אחר ואף שכרה עמו דירה.

האישה הכחישה את טענותיו של בעלה וטענה כי מדובר בידיד שערב לחוזה השכירות בדירה ששכרה לאחר הפרידה וסייע לה לטפל בגינה.

באוקטובר האחרון תביעת הגירושים התקבלה תוך שנקבע כי אם בעתיד האישה תרצה להנשא לאותו ידיד, הדבר יהיה טעון אישור של בית הדין. לפני חמישה חודשים תביעת הכתובה נדחתה בהסתמך על הסכמת הצדדים, שהתקבלה לאחר שהבעל הציג הוכחות לכך שעוד לפני הגירושים הידיד שהה שני לילות שלמים בביתה של האישה.

לפני זמן מה, האישה – שבינתיים התאהבה בידיד ואף התארסה לו –  פנתה לבית הדין בבקשה שיתיר לה להינשא לו. חרף ההוכחות שהציג הגרוש בתביעת הכתובה, האישה עמדה על כך שהיא לא בגדה בו עם בן זוגה הנוכחי, שבאותה תקופה עוד לא קרה ביניהם דבר.

ניסו להסתיר את האמת

כדי להגיע לאמת בנוגע למועד שבו החל הקשר הרומנטי בין האישה לבין הארוס, הדיינים – הרב יצחק אושינסקי (אב"ד), הרב דוד גרוזמן והרב אברהם דב זרביב – זימנו אותו להעיד בפניהם לצורך השוואת גרסתו אל מול הגרסאות שהאישה מסרה במסגרת תביעותיה הקודמות.

למשמע עדות זו החליטו הדיינים על דחיית הבקשה, שכן התגלו סתירות בין גרסת הארוס לבין גרסת האישה: בעוד שהאישה טענה כי הוא סייע לה לטפל בגינה, הארוס העיד שהוא סייד ושיפץ את הדירה שלה ואף ציין כי שהה בה בלילות יחד עם אחיין שלה – דבר שהאישה מעולם לא טענה.

בנוסף התגלו סתירות גם בין גרסתו לבין עצמה לאחר שבהמשך העיד כי שהה בדירה רק לילה אחד ולא "לילות".

הדיינים אף הוסיפו כי העובדה שאף שהיה רק "ידיד" הסכים הארוס לחתום כערב על הסכם השכירות של האישה מעוררת כשלעצמה חשד לקיומו של קשר "לא מוסרי" לפני הגירושים.

בסופו של דבר הדיינים קיבלו את הרושם שבני הזוג "מנסים להסתיר את האמת" ופסקו כי מבחינה הלכתית די בחשד שהתעורר לגבי הקשר כדי לאסור עליהם להינשא. על כך הדיינים הוסיפו כי במקרה הזה לא מדובר ב"סתם לעז וחשד", שכן "ניכר הדבר כי המבקשת הייתה עם מר...בקשר אישי עוד טרם גירושיה".

לפיכך, בקשת האישה נדחתה תוך שנאסר עליה להינשא לבחיר ליבה.

  • שמו של בא כוח האישה לא צוין בפסק הדין
עו"ד יניב גיל עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
7

למגיב 6

ולגבר שנאף? מגיע פרס?
6

לכל המגיבים

כל הנוהרים להנשא דרך הרבנות עושים זאת על דעתם בלבד, מעולם לא גררה הרבנות זוג כלשהוא להנשא לפי ההלכה היהודית. לכן צריך לקחת בחשבון שאם לכאורה מתעורר חשד לניאוף מעל לספק הסביר, הרי שנאסרה על בעלה ובועלה. הדת לא נותנת "פרס" לנואפים שהתגלו במערומיהם, להנשא לאחר מעשה נבלה. וכמו שציין אחד המגיבים, שיתחתנו בקפריסין, או שיוכרו כידועים בציבור. אך תמיד ידה של הדת היהודית על העליונה, גם זוגות שיתחתנו עם איזה מסמך, בבואם להפרד יצטרכו "גט לחומרא". מה לעשות אנו יהודים במדינת יהודים. הפתרון האידיאלי "אל תצמיחו קרניים" לא רוצים את בן הזוג, הולכים ומתגרשים ולא נואפים תוך כדי מסגרת נישואין! אשה שבגדה בבעלה "חרפתה לא תמחה" תמיד יזכרו שנאפה.
5

למגיב 4.

יהודי שרוצה להינשא בישראל, חייב להינשא בנישואין דתיים אורתודוקסיים בלבד. אין לו ברירה. המדינה כאן מועלת בתפקידה לספק לכל האזרחים אפשרות להינשא. והרבנים, בין אם משום שהם כפופים להלכות בנות 500 שנה ומעלה, ובין שהם עוד מוסיפים חומרות מטעם עצמם - פוסקים על פי החושך בדרך כלל. נכון, מי שרוצה לקנות נעליים נכנס לחנות נעליים. אבל כשבכל הארץ יש רק חנות נעליים אחת, המכתיבה הן את המחיר, הן את האיכות והן את העיצוב - זה כבר סיפור אחר לגמרי.
4

איזה תגובות עם חוסר הבנה וידע

תגידו השתגעתם? 1. מי שרוצה נישואין על פי הדת היהודית אלו הכללים של חובות וזכויות ומשכך,אדם שרוצה להינשא על פי הדת היהודית מוזמן לרבנות וזה בסדר ומי שלא מעוניין מוזמן לקפריסין וזה גם בסדר אז מה כל השטויות במיץ שלכם כשכל אחד נהיה לי מבין גדול בנאורות או חושך לי ברור שהתגובות של חלק גדול מהאנשים כאן נגד הרבנות הם חושך ולא אור. 2. אני לא מכיר אדם שרוצה לרכוש נעליים נכנס למכולת כי נעליים קונים בחנות נעליים בלבד לכן מי שרוצה לרכוש נעליים (נישואין שלא על פי הדת היהודית) מוזמן להתחתן בקפריסין ואף מוסד רבני לא יפריע לו לעשות זאת
3

אז הרבנים הפסידו. עכשיו הזוג יתחתן בקפריסין.

איזה הליך מיותר מול החשוכים האלה...
2

גועל נפש שאנחנו צריכים לחיות תחת משטר האורתודוכסיה החשוכה והנצלנית

מוטב שימחקו כבר מספר החוקים את המוסד הזה שנקרא בית הדין הרבני ויתנו לבני אדם לנהל את חייהם האישיים כראות עיניהם.
1

בדיוק למקרים כאלה ברא האל ברוב חסדו את קפריסין, ואת החוזים לחיים בשיתוף

1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
חוב מזונות בהוצל"פ: לא מה שח(י)שבת
עו״ד איתמר לנדאו (צילום: אילון וורצקי)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ