אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תביעה על אספקת בטון לקוי הסתיימה בפשרה: חברת הנסון תשלם 175 אלף ש'

תביעה על אספקת בטון לקוי הסתיימה בפשרה: חברת הנסון תשלם 175 אלף ש'

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 13/06/2022 09:59:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: CHUTTERSNAP, Unsplash

אדם שבנה בית בן שתי קומות תבע את החברה שסיפקה את הבטון לאחר שבדיקות מעבדה גילו שהבטון לא עומד בתקן. החברה תפצה

בבית משפט השלום בחיפה אושר לאחרונה הסכם פשרה בתביעה שהוגשה נגד חברת הנסון ישראל. התובע בנה ב-2018 בית בן שתי קומות באעבלין. לאחר יציקת ריצפה, עמודים, תקרה וממ"ד נשלחו דגימות הבטון שסופק על ידי הנתבעת למעבדה, שם לטענת התובע התגלה כי החומר לא עומד בתקן. במסגרת ההליך הצדדים הגיעו לפשרה והחברה תפצה אותו.

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד אחמד אבו בכר סיפר התובע כי יש לו חלקת קרקע באעבלין. לפני כארבע שנים הוא ביקש לבנות בית בן שתי קומות שיועדו למגורי משפחתו.

במהלך בניית הבית ולצורך שלבי יציקת השלד, התקשר התובע עם חברת הנסון ישראל, הנתבעת, באמצעות סוכנת מכירות מטעמה. הוא הזמין ממנה בספטמבר-נובמבר 2018 בטון בסכום כולל של כ-38,000 שקל.

הבטון שסופק על ידי הנתבעת שימש ליציקת רצפה, עמודים, תקרה וממ״ד וכבר ביום אספקת הבטון נשלחו, בהתאם להנחיית המהנדס מטעם התובע, שלושה מדגמים משלוש אצוות מהבטון שסופק, למכון בדיקה.

בדיקת מעבדה העלתה כי חוזק הבטון בגיל 7 ימים ובגיל 28 ימים אינו מתאים לדרישות התקן. בדיקות נוספות התבצעו לגבי בטון ששימש ליציקת עמודים בקומה הראשונה, וגם הן גילו שהחומר אינו עומד בתקן. 

התובע ציין שפנה לנתבעת והתריע בפניה על תוצאות בדיקות הבטון הטרי, ותיאר בפניה את צבע הבטון בתקרה שנראה בהיר ביותר "כמו טיח" וכי יש סדקים קשים בתקרה. נציג הנתבעת ניסה "להרגיע" אותו ומסר כי הם יערכו בדיקות בטון מטעמם.

התובע הוסיף שלאחר קבלת תוצאות הבדיקה המהנדס הורה על הקפאת הבנייה שכן התקרה היצוקה הייתה בסכנת קריסה והבית הפך כולו למסוכן ואסור לשימוש.

בהמשך המהנדס הורה להרוס את תקרת קומת הקרקע ותקרת הממ"ד, עמודי קומת הקרקע ועמודי קומה א' ולבנות אותם מחדש.

אי וודאות

לטענת התובע, אין מנוס מלהרוס את החלקים שנבנו מבטון לקוי ולצקת אותם מחדש עם בטון תקני, שאם לא כן הוא לא יקבל "טופס 4'" מרשויות תכנון.

הוא הבהיר כי הנתבעת סיפקה בטון פגום שלא עומד בדרישות המינימליות שבהוראות התקן.

לדבריו, מעבר לנזקים הכספיים על הנתבעת לפצות אותו בגין הנזקים הלא ממוניים שנגרמו לו עקב אספקת הבטון. הוא ציין שעוגמת הנפש וסבלו הולכים וגדלים מדי בשל מחדלי הנתבעת שגרמו לו לאי וודאות כלכלית, נפשית, חברתית ומשפחתית.

הנתבעת, חברת הנסון ישראל שיוצגה על ידי עו"ד יניר הראל ועו"ד אלון יפת, ציינה כי עיקרון בסיסי בתורת הבטון הוא שהחומר הולך ומתחזק על ציר הזמן.

החברה דחתה את הטענות שבכתב התביעה וכתבה כי אין חשש להתמוטטות המבנה וכי הבטון שסופק הוא מעל לחוזק הנדרש ועומד בדרישות התקן. לשיטתה, הבטון המשיך להתחזק על ציר הזמן והגיע בגיל 42 יום לחוזק שמעל לנדרש בתקן כפי שמראה תעודת הבדיקה שהוזמנה מטעם החברה ונערכה במעבדה מאושרת.

כאמור, השופטת הדס שכטר ישראלי אישרה הסדר פשרה אליו הגיעו הצדדים וקבעה כי על הנתבעת לשלם לתובע סך של 100,000 שקל בתוספת מע"מ. בנוסף הנתבעת תשלם לתובע הוצאות בסך של 23,500 שקל ושכ"ט עו"ד בסך 11,700 שקל. עוד היא חויבה בהוצאות בסך 22,187 שקל.

לפסק הדין בתיק 44404-10-19

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ