אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני עבודה >> רופא שפוטר שלא כדין זכה בפיצויים מעל מליון שקל

רופא שפוטר שלא כדין זכה בפיצויים מעל מליון שקל

מאת: מערכת PsakDin.co.il | תאריך פרסום : 06/08/2002 12:57:00 | גרסת הדפסה

לאחרונה הסתיים בהצלחה, בביה"ד הארצי לעבודה, מאבק משפטי בן 15 שנה של ד"ר שלמה בלס נגד בית החולים שערי צדק בירושלים.

ביה"ד הארצי מפי כב' השופט שמואל צור קבע כי ד"ר בלס, רופא נשים, היה מנהל בית החולים הממשלתי בצפת. ב - 1984 זכה ד"ר בלס במכרז והחל לכהן כמנהל מח' נשים ויולדות בביה"ח שערי צדק בירושלים. ואולם, שני רופאים ותיקים במחלקה, ד"ר וויס (מי שהיה גם יו"ר ועד הרופאים) וד"ר אבולעפיה, התנכלו למנהל החדש והפריעו לו לשקם את המחלקה. הנהלת ביה"ח נכשלה בכך שלא תמכה במנהל הנבחר, ד"ר בלס, אלא נכנעה ללחצי הרופאים המתנכלים ופיטרה אותו בעילה בדויה, ללא סיבה מוצדקת, בחוסר הגינות, ללא מו"מ קיבוצי, ללא שימוע ותוך שהאשימה את ד"ר בלס כאחראי לכישלון הניהולי שלה.

כתוצאה מפיטוריו הפסולים ב - 1987 ד"ר בלס היה מובטל לחלוטין כשנה וחצי, ולאחר מכן שימש כשנתיים נוספות כרופא זוטר בבית חולים גריאטרי בכרבע משכרו הקודם. רק ב - 1991 זכה לחזור לעבוד כמנהל מחלקת נשים בבית החולים הלל יפה בחדרה.

בשנת 1992 הגיש ד"ר בלס תביעה נגד בית החולים שערי צדק במטרה להחזיר את כבודו, לנקות את שמו ולקבל פיצויים. בשנת 1996 פסק השופט מ. כליף בביה"ד האזורי בירושלים כי שערי צדק חייבת לפצות את ד"ר בלס בגין פיטוריו שלא כדין, בגין הפסד שכר, תגמולים, קרן השתלמות, וותק פנסיוני בגין כל התקופה של כמעט 3.5 שנים (40 חודש) מ - 1987 ועד 1991 וכן פיצוי כללי של 40,000 ש"ח בתוספת הפרשי הצמדה וריבית בגין פגיעה בכבודו ועוגמת נפש. סה"כ קיבל ד"ר בלס משערי צדק בשלב הראשון כ - 900,000 ש"ח.

שני הצדדים ערערו לבית הדין הארצי לעבודה. ערעורו של בית החולים שערי צדק, אשר יוצג ע"י עו"ד א. הררי, נדחה. ביה"ד הארצי אישר שהפיטורים של ד"ר בלס היו פסולים, בלתי הוגנים, ובעילה מלאכותית. כן סירב ביה"ד הארצי להתערב בגובה הפיצוי הנכבד אך המוצדק שקיבל ד"ר בלס וזאת בשל העוול והנזק הישיר והעקיף שנגרם לו במשך 3.5 שנות בטלה מאונס ועבודה ברמה נמוכה משמעותית מרמתו המקצועית. ביה"ד תיקן טעות חישובית אחת ופסק שיש לנכות מהפיצוי בגין הפסדי שכר של ד"ר בלס את השכר החלקי שד"ר בלס הודה שקיבל בביה"ח הגריאטרי.

לעומת זאת, ערעורו של ד"ר בלס, אשר יוצג ע"י עו"ד חיים ברנזון, התקבל בשתי נקודות עיקריות : ראשית, ביה"ד הארצי פסק כי ד"ר בלס זכאי לפיצוי גלובלי נוסף של 200,000 ש"ח בגין אובדן השתכרותו בשירות רפואי פרטי (שר"פ). כחלק מתנאי שירותו כמנהל מחלקה בביה"ח שערי צדק, וזאת על יסוד הכנסתו האישית הממוצעת של ד"ר בלס משר"פ בשלושת חודשי עבודתו האחרונים.

שנית, ביה"ד האזורי פסק לד"ר בלס הפרשי הצמדה וריבית רק משנת 1991 היום בו החל לעבוד בביה"ח הלל יפה בחדרה. ביה"ד הארצי פסק שיש לקבל חלקית את ערעורו של ד"ר בלס ולהקדים את תקופת החיוב בהפרשי הצמדה וריבית לשנת 1989, מחצית התקופה בין פיטורי ד"ר בלס ב - 1987 לבין כניסתו לעבודה החדשה ב - 1991.

התוצאה הסופית של פסק הדין היא שביה"ח שערי צדק חויב לשלם לד"ר בלס פיצויים שונים בסכום כולל של כ - 1.1 מליון ש"ח שכללו 22,500 ש"ח הוצאות משפטיות בביה"ד האזורי ובביה"ד הארצי.

ע"א 300350/97 ד"ר בלס נ' שערי צדק

למדור דיני עבודה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני עבודה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני עבודה
היריון ולידה: המדריך השלם לזכויות הגבר
עו"ד מידן גריסרו. צילום: עדי ארד

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ