אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> רוכשי דירת גג בפרויקט רביעיית פלורנטין היוקרתי יפוצו בכ-360 אלף ש'

רוכשי דירת גג בפרויקט רביעיית פלורנטין היוקרתי יפוצו בכ-360 אלף ש'

מאת: עו"ד דניאל בן שלמה | תאריך פרסום : 11/02/2024 09:36:00 | גרסת הדפסה

עו"ד דניאל בן שלמה | צילום: עודד מרום. אילוסטרציה חיצונית: Alberto Castillo Q. on Unsplash

עולים מצרפת רכשו את הדירה לפני כמעט תשע שנים ועדיין סובלים מליקויי בנייה רבים. הסכום שנפסק מגלם גם פיצוי על עוגמת נפש ואיחור במסירת הדירה

בית משפט השלום בתל אביב קיבל לאחרונה תביעה שהגיש זוג עולים מצרפת נגד חברת "רביעיית פלורנטין" – היזמית העומדת מאחורי הקמת פרויקט הדיור היוקרתי בשכונה האייקונית. "התובעים רכשו דירה יוקרתית בפרויקט יוקרתי לפני כמעט תשע שנים ועדיין לא באו אל המנוחה ואל הנחלה", כתב השופט אהרן אורנשטיין תוך שפסק לטובתם פיצוי בגין ליקויי בנייה רבים, איחור בן כ-10 חודשים במסירת הדירה ועוגמת נפש.

התובעים לא רכשו את הדירה ישירות מהיזמית. באוקטובר 2013 קנתה הרוכשת המקורית את הדירה תמורת 5.59 מיליון שקל. כשנה וחצי לאחר מכן קנו ממנה התובעים את הדירה – שטרם נמסרה בשלב זה – תמורת 6.3 מיליון שקל. בהסכם ביניהם נקבע שהתובעים יהיו זכאים לפיצוי שיינתן עבור האיחור במסירה, החל ממועד החתימה עליו (מרץ 2015, כאשר מועד המסירה המקורי נקבע לאוקטובר 2014).

בתביעה שהוגשה לבית המשפט כארבע שנים לאחר מכן הוסיפו הרוכשים וסיפרו כי בדירה עדיין קיימים ליקויי בנייה רבים. לטענתם, סעיף 4(א) לחוק המכר מעניק להם, כ"קוני משנה", זכות עצמאית כלפי היזמית בכל הנוגע לאי-התאמות בדירה. בנסיבות אלה הם עתרו לפיצוי בשל העיכוב במסירת הדירה, עלות תיקון ליקויי הבנייה ועוגמת הנפש שנגרמה להם.

אין לאפשר ליזמית לתקן

השופט אורנשטיין ציין שלצורך בירור עניין ליקויי הבנייה מונה מומחה מטעם בית המשפט. הוא קבע שבדירה קיימים ליקויים בשווי כ-92 אלף שקל, כאשר בתוספת סכומים נוספים כמו מע"מ הסכום מאמיר לכדי 135,428 שקל.

השופט הבהיר שאין לאפשר ליזמית הזדמנות לתקן את הליקויים. "משחלפו קרוב לעשר שנים!! מהמועד המקורי שנקבע למסירת הדירה, לא ראיתי לנכון לאפשר לנתבעת לבצע תיקונים בדירה", כתב.

בהתחשב בעובדה שאין אפשרות לגור בדירה במהלך תיקון הליקויים, הוסיף השופט וקבע שעל היזמית לשלם לתובעים 12,000 שקל נוספים, כדמי שכירות עבור דירה חלופית שוות ערך.

אשר למועד מסירת הדירה, השופט קיבל את גרסת התובעים לפיה היא נמסרה להם רק במהלך פברואר 2016. השופט דחה את טענת היזמית לפיה מסירת הדירה לרוכשת המקורית מספר חודשים קודם לכן, נחשבת למסירה. לדבריו, בתקופת הנטענת הדירה טרם חוברה לחשמל כאשר לרוכשת המקורית היה אינטרס טבעי לסגור חשבון עם היזמית והתובעים ו"לצאת מהתמונה".

במלים אחרות, כתב השופט, מצב הדירה לא היה בראש מעייניה של הרוכשת המקורית כך שלא ניתן להכיר במועד שבו הדירה נמסרה אליה – כאמור, ללא חיבור לחשמל – כמועד הקובע. השופט סיכם, אם כן, שבהתאם להסכם שבין התובעים והרוכשת המקורית, מגיע לראשונים פיצוי עבור 10.4 חודשי איחור במסירה, בסך 180 אלף שקל.

לסיום קיבל השופט אף את דרישת התובעים לפצותם בשל עוגמת הנפש שהייתה (ועודנה) מנת חלקם. "התובעים רכשו דירה יוקרתית בפרויקט יוקרתי לפני כמעט תשע שנים ועדיין לא באו אל המנוחה ואל הנחלה, מבחינת ליקויי הבנייה הרבים המצויים עדיין בדירתם. דרישת התובעים לפיצוי בגין עוגמת נפש בסך 20,000 שקל סבירה בנסיבות העניין ואני מאשר אותה", כתב.

לסיכום, בניכוי סכום מסוים שקיבלו ממנה זה מכבר הרוכשים, חייב השופט את היזמית לפצות אותם ב-311,746 שקל בתוספת 50,000 שקל עבור שכ"ט עו"ד.

  • ב"כ התובעים: עו"ד עירד באומל
  • ב"כ הנתבעת: עו"ד עמית סרן
עו"ד דניאל בן שלמה עוסק/ת ב- מקרקעין ונדל"ן
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
תמ״א 38: לא מרוצים מהקבלן? יש מה לעשות
עו״ד דורון תמיר (צילום: אורן טסלר)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ