א 1527/02 מנחם שלי נגד מעריב מקומונים בע"מ
בית משפט השלום בעפולה, קבע כי פרסום מספר הטלפון של התובע בתוך מודעה שתוכנה "מדור הכרויות", מהווה לשון הרע, ומקים את תנאי העוולה הקבועה בחוק. הפיצוי הועמד על סכום של כ- 25,000 ש"ח.
בעקבות טעות, פורסם מספר הטלפון של התובע בתוך מודעה שפורסמה במקומונים של הנתבעת 1, ע"פ הזמנת הנתבעת 5. המדובר במודעה המזמינה את הציבור להתקשר למספר שפורסם, ולפתוח "טלצ'ט" אישי בחינם.
השופט יוסף בן חמו קבע, כי פרסום מספר הטלפון של התובע מהווה "לשון הרע" ומקים את תנאי העוולה הקבועה בחוק. עצם הפרסום, בהקשר למודעת היכרות, המקושרת ע"י חלק מהאוכלוסייה כהודעה על שירותי מין, גרם נזק לתובע.
נקבע, כי התובע הגזים מאוד בתיאורי הנזקים שנגרמו לו ובסכום התביעה בסך 250,000 ש"ח. התובע לא עשה דבר כדי להקטין את נזקו ופעל בחוסר תום לב כאשר סירב לנסיונות הנתבעים למצוא פתרון הולם לבעיה.
כיוון שלא הובאו ראיות כלשהן לגילוי מקור הטעות, נקבע כי האחריות תוטל באופן שווה על הנתבעים 1-4 ועל הנתבעת 5. מכח סעיף 11 לחוק איסור לשון הרע המרחיב את קבוצת הנושאים באחריות לפרסום דבר לשון הרע באמצעי תקשורת, מוטלת האחריות הן על עורך העיתון והן על מו"ל העיתון שהינם נושאי משרה אצל הנתבעות 1.
א 1527/02 מנחם שלי נגד מעריב מקומונים בע"מ
למדור נזיקין
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.