אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> סלקום לא עמדה בהתחייבויותיה- תפצה שלוש משפחות

סלקום לא עמדה בהתחייבויותיה- תפצה שלוש משפחות

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 10/08/2009 09:16:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שלום אורון נ' סלקום ישראל בע"מ

שלוש משפחות חתמו על חוזה עם סלקום. בפועל, סלקום חייבה מעבר למה שהייתה צריכה. ביהמ"ש: סלקום הפרה את הסכם ההתקשרות, והיא תפצה את המשפחות.

ביהמ"ש לתביעות קטנות בקרית-גת דן במאוחד בשלוש תביעות שהוגשו כנגד סלקום בטענה להפרת תנאי העסקה שסוכמה בין התובעים לבין סוכן מכירות של החברה.

במהלך חודש נובמבר 2007 הגיע לבית התובעים סוכן מכירות מטעם סלקום.

לטענת התובעים, הסוכן הציע להם עסקה כדלקמן: קבלת זוג מכשירים מסוג דור 3.5 חינם, כאשר דמי מנוי, ביטוח ואחריות, אינטרנט חופשי, שיחות וידאו, 530 דק' שיחה לכל היעדים בארץ, 500 דק' שיחה פנים ארגוניות ו-250 דק' שיחה לכל היעדים והפחתת זיכוי כספי, יהיו בעלות כוללת של 240 שקלים לחודש בגין שני מכשירים.

התובעים קיבלו את הצעת הסוכן וחתמו על חוזה מבלי שנותר בידם העתק ממנו. על אף פניות רבות לסלקום לא הומצא להם העתק מהחוזה.

לטענת התובעים, בפועל מדי חודש הם קיבלו חשבוניות בסכומים מרקיעי שחקים מעבר למוסכם בין הצדדים.

התובעים תארו בפני ביהמ"ש מסכת ארוכה של פניות לסלקום ולנציגיה הרבים במטרה להבין את החשבוניות שנשלחו אליהם ואת החיובים העודפים, אולם ללא הועיל.

התובעים טוענים, כי יש להשיב להם את הסכומים בהם חויבו מעבר ל-240 השקלים. כמו-כן הם דורשים פיצוי בגין הפסד ימי העבודה וההוצאות שנגרמו להם בפניותיהם הרבות והשונות לסלקום וכן בגין הוצאותיהם.

סלקום טענה מנגד, כי העסקה בוצעה בצורה תקינה לחלוטין, ובמהלך ביצועה הוסברו לתובעים תנאי העסקה במלואם, לרבות העלויות הכרוכות בה.

לטענת סלקום, כל חיוב עודף מקורו בשימוש שעשו התובעים במכשירים, החורג מתנאי העסקה.

התביעה מוצדקת

השופט אלון אינפלד מביהמ"ש לתביעות קטנות בקרית-גת קיבל את מרבית טענות התובעים, וקבע, כי סלקום הפרה את הסכם ההתקשרות עימם וכשלה מלהפריך טענותיהם לעניין הסכומים העודפים בהם חויבו.

השופט קבע, כי במקרה הנדון אין חולק כי היה צידוק בהגשת התביעה. "נראה כי התובעים ניסו כל שביכולתם לפתרון המחלוקות עם הנתבעת טרם פנייתם לבית המשפט", כתב השופט.

עם זאת, קבע השופט כי הסכום אותו תבעו התובעים, 17,000 שקלים, בגין הוצאות ועוגמת נפש הינו מופרז, וכי על סלקום לפצות כל משפחה ב-1250 שקלים בגין הוצאות וטרחה.

בנוסף, השופט חייב את סלקום לפצות כל משפחה בגין חיובים עודפים.

בסיכום, פסק השופט אינפלד כי סלקום תשלם למשפחה הראשונה 3,463 שקלים, למשפחה השנייה 3,129 שקלים ולמשפחה השלישית 2001 שקלים. כל הסכומים שנפסקו כוללים את ההוצאות בסך 1250 שקלים למשפחה.

השופט חייב את התובעים להשיב לסלקום את המכשירים תוך 30 יום וכנגד קבלת ההמחאה על הסכומים האמורים.

לפסק הדין בעניין שלום אורון נ' סלקום ישראל בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ