אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> מהן זכויותיה של אישה ששבה לחיות עם בעלה לשעבר לאחר הגירושים?

מהן זכויותיה של אישה ששבה לחיות עם בעלה לשעבר לאחר הגירושים?

מאת: יעל גורליק, עו"ד | תאריך פרסום : 06/04/2011 14:44:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ג.ש.כ. ואח' נ' א.כ

בית המשפט לענייני משפחה במחוז ת"א קבע, כי אישה ששבה לחיות עם הגרוש שלה למשך שנה וחצי לאחר גירושיהם, זכאית למחצית המגרש שרכש הגרוש בעת שחיו יחד שנית, אך דחה תביעתה למזונות משקמים.

לאחר שבני זוג התגרשו ונחתם ביניהם הסכם גירושין, שבו בני הזוג לחיות יחדיו למשך שנה וחצי, עד אשר עזבה האישה שוב. בתביעה שהגישה כנגד הבעל התבקש בית המשפט להורות, כי האישה זכאית למחצית מכל הרכוש של הבעל, וכן למזונות משקמים של 35,000 ש"ח.

האישה טענה, כי למרות שהצדדים התגרשו הם המשיכו לחיות יחד עד לפרידתם הסופית, ולכן היא זכאית למזונות משקמים. בנוסף טענה, כי לבעל עסקים וממון רב, ובתקופה בה שבו לחיות יחד אף רכש מגרש, עליו התעתדה המשפחה לחיות ולכן היא זכאית למחצית מכל זכויותיו בכלל רכושו.

הבעל טען מנגד, כי מכח הסכם הגירושין קיבלה האישה רכוש רב ואינה זכאית לזכויות נוספות. לעניין המזונות המשקמים טען, כי בתקופה בה שבו לחיות יחד נשא בכל הוצאות המשפחה, וזו תקופה מספקת עבור האישה 'להשתקם'.

השופטת שפרה גליק קבעה, כי למרות שלא טענה זאת במפורש, מבססת האישה תביעתה על היות בני הזוג במעמד של 'ידועים בציבור' בתקופה בה שבו לחיות ביחד, ובכל מקרה יש להבדיל בין הזכויות להן זכאית האישה בגין תקופת הנישואין- שאז חל הסכם הגירושין בין הצדדים, לבין זכויותיה בגין התקופה בה שבו בני הזוג לחיות ביחד. נפסק, כי בתקופה זו רכש הבעל את המגרש במטרה לבנות עליו בית מגורים למשפחה, ומכיוון שהאישה הייתה שותפה לעיצובו ותכנונו, הרי שהוכחה כוונת שיתוף מיוחדת המצדיקה חלוקת הזכויות במגרש שווה בשווה בין השניים. עם זאת נקבע, כי זהו הרכוש היחיד לו זכאית האישה מכח חזרת הצדדים לחיות יחד לאחר הגירושין.

עוד נקבע, כי מזונות משקמים מיועדים למי שבסיום מערכת היחסים נותרה על סף חרפת רעב, אולם במקרה זה, האישה צעירה ובריאה ויכולה לצאת לעבוד, מה גם שיצאה ממערכת היחסים כשבידה רכוש לא מועט, ולפיכך אינה זכאית למזונות.

לפסק הדין בעניין ג.ש.כ. ואח' נ' א.כ

למדור: דיני משפחה

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
אבות ובנים: על צוואות, התנגדויות ומה שביניהן
צילום: סטודיו תומאס – תומר שלום

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ