אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ללקוחה התברר שהסלון מיוצר בסין - העסקה תבוטל

ללקוחה התברר שהסלון מיוצר בסין - העסקה תבוטל

מאת: ניצן בן הלוי-ארביב, עו"ד | תאריך פרסום : 31/01/2010 10:42:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין כהן נ' רהיטי הפירמה ג.פ. בע"מ

בסלון שהוצג כ"תוצרת איטליה", הופיעו קילופים בתוך שבועיים, והתברר כי הוא בכלל מיוצר בסין. בית המשפט לתביעות קטנות קבע כי הדבר מצדיק את ביטול העסקה.

הלקוחה רכשה מרהיטי הפירמה סלון תמורת 7,000 שקלים. בחשבונית הקנייה צוינו הפרטים "סלון עור משולב דגם 716. עור בצבע חום שוקולד... הובלה עצמית".

לטענת הלקוחה, כשבועיים ממועד אספקת הסלון הופיעו קילופים זעירים על גבי הרהיטים. בעקבות פנייתה, הגיע נציג יבואן הרהיטים שערך דו"ח בו נכתב, כי קיימת שריטה במושב וכי הסביר ללקוחה שאין אחריות של היבואן לשריטות והפתרון הוא צביעה בטוש מיוחד. כן טענה הלקוחה, כי בניגוד למה שהוצג לה בזמן הרכישה- שהסלון עשוי מעור ומיוצר באיטליה, בעת הביקור התברר לה שהסלון מיוצר בסין והוא עשוי מעור רק בחלקו.

בשל כך פנתה הלקוחה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות בתביעה להשבת סכום העסקה ולפיצויים של 1,500 שקלים בגין הוצאות הובלה, השחתת זמנה ועוגמת נפש.

רהיטי הפירמה טענה, כי הקילופים נבעו מהובלת הסלון שהתבצעה ע"י בעלה של הלקוחה, שחתם על אישור לפיו הסלון נבדק על ידו ונמצא תקין ועל כן היא אינה אחראית לקילופים.

המחיר הנמוך צריך היה להדליק "נורה אדומה"

השופטת פנינה לוקיץ' קיבלה את טענת התובעת כי נמסר לה שהסלון הוא מתוצרת איטליה ועל כך היא הסתמכה כשקנתה אותו. מנגד, נדחתה הטענה ביחס לחומר ממנו הסלון עשוי, שכן על החשבונית נכתב שמדובר ב"דגם עור משולב", ונוכח המחיר הנמוך ששילמה התובעת וטענתה באשר לניסיונה בתחום הרהיטים, צריכה הייתה להידלק אצלה "נורה אדומה" והיה עליה לברר את העניין. באשר לקילופים נקבע, כי רהיטי הפירמה לא הוכיחה כי "מקורם בשימוש לא ראוי ו/או בהובלה לקויה".

לאור הליקויים המינימאליים מחד, ומצג השווא מאידך, נפסק כי העסקה כולה תבוטל. רהיטי הפירמה תשיב לתובעת את סכום העסקה בסך 7,000 שקלים, אולם לאור השימוש שנעשה ברהיטים, אין מקום להוסיף ריבית והצמדה. כמו כן, תפצה רהיטי הפירמה את התובעת ב-500 שקלים ותשא בהוצאות המשפט בסך 400 שקלים. לאחר שתשלם סכומים אלה, תשיב התובעת את הסלון, על חשבונה של רהיטי הפירמה.

לפסק הדין בעניין כהן נ' רהיטי הפירמה ג.פ. בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ