אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> מקרקעין ונדל"ן >> ערב להסכם שכירות שהופר יישא רק בחלק מזערי מהתשלום

ערב להסכם שכירות שהופר יישא רק בחלק מזערי מהתשלום

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 17/12/2023 11:22:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Romain Dancre on Unsplash

השוכרים, חברים של הערב, לא עמדו בתשלום השכירות והוא נתבע לשלם במקומם כ-54,500 שקל. לאחר שניהל מאבק משפטי חובו הופחת ל-7,000 שקל בלבד

בבית משפט השלום בחדרה אושר לאחרונה הסכם פשרה שלפיו ערב להסכם שכירות, שנפתח נגדו תיק הוצאה לפועל לתשלום כ-54,500 בגין ערבותו, ישלם כ-13% בלבד מהסכום. הערב הגיש התנגדות במסגרתה טען לקנוניה נגדו, שכן ישנם ערבים נוספים שנגדם לא ננקט הליך כלשהו. בנסיבות אלה הציע הרשם הבכיר שמעון שי לפיד לבעלי הדירה לסיים את ההליך בכך שהערב ישלם 7,000 שקל בלבד, ובהמשך ניתנה לפשרה זו תוקף של פסק דין.

ביוני 2021 חתמו השוכרים, בעל ואישה, על הסכם השכירות מושא ההליך. כחלק מההתקשרות החוזית הם נדרשו למצוא ערבים ובשל כך הוחתם ידיד שלהם כערב להסכם. משלא עמדו בתשלומים השוטפים על הדירה – פנה הבעלים למצות את הערבות מול הידיד, ואף פתח נגדו ביוני האחרון תיק הוצאה לפועל בסך 54,472 שקל.

אלא שהערב לא נותר חייב – תרתי משמע – ובאמצעות עו"ד אתי חסן הגיש התנגדות לחיובו בהוצאה לפועל, והדיון בתיק הועבר לבית המשפט. הוא סיפר כי גם אביו של השוכר הואיל לערוב להסכם, ובנסיבות אלה הידיד חתם כערב "על הנייר" בלבד לנוכח דרישת בעלי הדירה לשני ערבים.

אלא שבפועל, טען הידיד, הערב הנוסף הוצג בהסכם כשוכר בעוד שבנו, השוכר בפועל, הוצג כערב, באופן המעלה ריח של מרמה ומצריך מבעלי הדירה לכל הפחות לספק הסברים לפני שהוא דורש ממנו עשרות אלפי שקלים. חשדותיו של הידיד הלכו והתעצמו כשהבין כי האב נמחק מתביעת הפינוי ולמעשה יצא מההליך כולו, אף שהוא למעשה הערב הדומיננטי.

גילוי מרעיש זה הביא את באת-כוחו של הידיד לסגת מהצעתו הראשונית לשלם לבעלי הדירה 20,000 שקל כדי לסיים את הסיפור. במקום זאת היא הגישה בקשה לדחיית הדיון דקות ספורות טרם התחלתו על-מנת להציג בפני בית המשפט את התמונה המלאה.

מנגד הסביר בעלי הדירה, שיוצג באמצעות עו"ד רונה בן יוסף, כי הצדדים להסכם היו השוכרת והאבא, בעוד שהשוכר-בפועל נרשם כערב. לדברי הבעלים חרף נוסח ההסכם בשלב מסוים התגלה לו שהאב לא גר בדירה – ובנסיבות אלה הוגשה תביעת פינוי נגד השלושה.

לתהייתו של בית-המשפט כיצד קשור האב לתביעה הסביר הבעלים שלמרות הבנתו כי הלה אינו מתגורר בפועל בנכס מבדיקה עלה שהוא מתגורר כיום במשאית, ולנוכח החשש שמכוח ההסכם ישתלט לו על הבית – מוצדק שייכלל בהליך. אלא שבית המשפט בתביעת הפינוי קבע שהאב לא רלוונטי ומחק אותו מהתביעה.

עו"ד אתי חסן עמדה על החומרה בכך שאחד הערבים פשוט יצא מהתיק. בעקבות זאת, בדיון הבא בבית המשפט כבר הסכים הבעלים לסגת בו מחלק הארי של טענותיו, ונענה להצעת בית המשפט להסתפק בכך שהמבקש ישלם לו מכוח ערבותו 7,000 שקל בלבד לצורך סיום ההליך וסגירת תיק ההוצאה לפועל. הרשם לפיד אישר את ההסכמות ונתן להן תוקף של פסק דין.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום מקרקעין ונדל"ן באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום מקרקעין ונדל"ן
הנחות לקיבוצים: חוסר צדק או פתרון יצירתי?
עו"ד מרים אברמוביץ אזולאי, צילום: שיאון אזולאי
מצאתם את בית חלומותיכם – מה עושים עכשיו?
עו"ד טובי לוי, צילום: ליאור לוי

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ