אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> כחצי מיליון שקל לצעיר שנפגע בחוג כדוריד

כחצי מיליון שקל לצעיר שנפגע בחוג כדוריד

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 24/11/2019 19:44:00 | גרסת הדפסה

עורכי דין נזיקין, כחצי מיליון שקל לצעיר שנפגע בחוג כדורידאילוסטרציה: marino bobetic,unsplash

תלמיד כיתה ז' השתתף בחוג שהפעיל מתנ"ס דימונה. ביום התאונה החליף את המאמן הקבוע תלמיד תיכון שרק סיים קורס מדריכים. בית המשפט קבע כי המתנ"ס התרשל כשהשאיר את הקבוצה בידיו של מדריך חסר ניסיון.

פיצויים של יותר מחצי מיליון שקל נפסקו לאחרונה לצעיר (22) שנפגע לפני כ-9 שנים בעין ימין במהלך אימון של חוג כדוריד במתנ"ס דימונה. סגן נשיאת בית משפט השלום בבאר שבע יורם ברוזה הטיל את האחריות על המתנ"ס כיוון שאפשר למדריך צעיר וחסר ניסיון להחליף את המדריך הקבוע ולהורות על ביצוע תרגיל חדש.

הצעיר הגיש את התביעה הנזיקית נגד המתנ"ס בשנה שעברה באמצעות עורכי דין גדעון פנר וסתיו שמש, ונטען בה לרשלנות עקב היעדר פיקוח והדרכה ראויים באימון.

לפי הנטען, התובע היה תלמיד כיתה ז' כשהשתתף בחוג כדוריד במתנ"ס שהעביר מורה לחינוך גופני בבית הספר ומאמן מוסמך.

באחד מימי פברואר 2010 המדריך הקבוע היה צריך לצאת לאירוע משפחתי וביקש מתלמיד תיכון בן 17, שסיים קורס הדרכה חודשים ספורים קודם לכן, להחליף אותו ואף אישר לו להעביר באימון תרגיל חדש.

התרגיל השתבש כשאחד הנערים התבלבל וזרק לעבר השער כדור בזמן שהתובע היה על המגרש. הכדור פגע בעינו הימנית וגרם להיפרדות הרשתית.

בעקבות התאונה נאלץ התובע לעבור ניתוח מתקן ומספר טיפולי לייזר, ולהרכיב משקפיים. חוות דעת של אופטומטריסט שהוגשה מטעמו קבעה כי כיום הוא סובל מקוצר ראיה ו-10% נכות קבועה.  

המתנ"ס, שיוצג באמצעות עו"ד יריב מדר, לא חלק על חוות הדעת אך טען כי אין לו אחריות לתאונה, שאירעה באשמת התובע וחבריו לחוג. כמו כן נטען כי בניגוד לטענות התובע, התפקוד שלו לא נפגע בעקבות התאונה ונהפוך הוא השתלב בתחום ההייטק ומשתכר יפה.

לא הצליח להשתלט

השופט יורם ברוזה, סגן נשיאת בית משפט השלום בבאר שבע, הטיל אחריות מלאה על המתנ"ס. הוריו של התובע, ציין, שלחו אותו לחוג מסודר במתנ"ס עירוני שהיה אמור להיות מפוקח על ידי מדריך מוסמך ומנוסה. אלא שאת האימון שבו נפגע העביר מדריך צעיר וחדש, שלפי העדויות לא הצליח להשליט משמעת, ואם לא די בכך אפשרו לו להעביר תרגיל חדש שלא מוכר לחניכים.

השופט קבע כי התנהלות זו מעידה על רשלנות כלפי התובע, וכי מצופה היה שטרם הטלת אחריות כל כך גדולה על מדריך חסר ניסיון, יוודאו שהוא יכול להוביל אימון ושהחניכים מכבדים אותו.

בתוך כך השופט הבהיר כי אין לייחס לתובע אשמה כלשהי כיוון שפעל בהתאם להנחיות ולא היה יכול למנוע את התאונה.

באשר לנזקים שנגרמו לתובע נקבע כי הנכות הרפואית הסבה לו נכות תפקודית בשיעור זהה (10%), כך שכושר ההשתכרות שלו נפגע. סכום הפיצויים ברכיב זה הועמד על 300 אלף שקל ובנוסף נפסקו לתובע גם הפסדי פנסיה בסך 37,500 שקל. כמו כן זכה התובע בפיצוי על הוצאות עבור ציוד רפואי, סיעוד ועזרה בסך 30,000 שקל וכן פיצויים של 50,000 שקל על כאב וסבל.

בסך הכל נפסקו לתובע 417 אלף שקל בנוסף לשכר טרחת עורך דין כ-97 אלף שקל ו-5,000 שקל הוצאות משפט.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ