אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> רשלנות רפואית >> הורים לפעוטה נגד "מכבי": תסמונת דאון לא התגלתה בגלל רשלנות

הורים לפעוטה נגד "מכבי": תסמונת דאון לא התגלתה בגלל רשלנות

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 29/05/2019 13:23:00 | גרסת הדפסה

עורך דין רשלנות רפואית, זוג הורים נגד "מכבי": בגלל התרשלות הקופה לא גילינו תסמונת דאוןאילוסטרציה: Viktoria Solomkina www.123rf.com

הפעוטה נולדה לפני שנתיים עם התסמונת. כעת הוריה תובעים את קופת החולים בטענה שהרופאים שביצעו את מעקב ההריון שגו בבדיקת שקיפות עורפית, וגם לא יידעו אותם על האפשרות לבצע בדיקות נוספות כגון מי שפיר וצ'יפ גנטי.

בית המשפט המחוזי בלוד ידון בקרוב בתביעה לפיצויים על סך מיליוני שקלים נגד קופ"ח מכבי, בה נטען כי התרשלות רופאיה במעקב ההריון גרמה לכך שהוריה של פעוטה לא ידעו במהלך כל ההריון שהיא לוקה בתסמונת דאון.

משרד עורכי הדין גוטמן-אמיר הגיש את התביעה בשם ההורים והפעוטה (כיום בת שנתיים), בצירוף חוות דעת רפואיות.

הפעוטה נולדה באפריל 2017, אז גילו ההורים לראשונה שהיא לוקה בתסמונת דאון – הגורמת לפיגור שכלי ומומים נוספים, ומקורה בהפרעה גנטית שבה יש 3 כרומוזומי 21 במקום 2. יש לציין כי היה זה הריון עם תאומות לא זהות, ואחותה של הפעוטה נולדה בריאה לחלוטין.

התביעה עוסקת בעיקרה בבדיקת שקיפות עורפית שאליה הגיעו ההורים – בדיקת אולטראסאונד שנעשית בשלב מוקדם יחסית של ההריון, ובה מודדים את הרווח שבין העור והצוואר של העובר שנובע מהצטברות נוזל באזור הצוואר. הבדיקה מאפשרת לאבחן חשד בסבירות גבוהה לתסמונת דאון.

התביעה טענה כי המדידות שביצעה רופאה מטעם הקופה לא בוצעו בהתאם להוראות משרד הבריאות. הטענה מבוססת על כך שב-3 מתוך 4 התמונות שצולמו בבדיקה, העובר כלל לא נמצא במנח שמאפשר מדידה של שקיפות העורף. הגם שבתמונה הרביעית נראה כי התאפשרה מדידה – אין אף עדות לביצוע מדידה במשך כל הבדיקה.

עוד נטען כי אבחון מוקדם היה מוביל להצגת מלוא המידע הרלוונטי בפני ההורים, כולל המלצה לבדיקות נוספות ומדויקות בהרבה כגון דיקור מי שפיר ובדיקת צ'יפ גנטי – שיכלו לאשר שאחת העוברות סובלת מתסמונת דאון, עוד בשלב מוקדם של ההיריון.

השגחה לכל החיים

משכך, נטען כי בשל רשלנותה של הקופה באי ביצוע בדיקת השקיפות על פי הוראות חוזר משרד הבריאות, ובהחמצת הממצא באותה בדיקה, נולדה הפעוטה כשהיא סובלת מסתמונת דאון.

בנסיבות אלה טוענת התביעה כאמור כי הקופה כשלה בכך שלא הסבירה להורים על האפשרות לערוך בדיקות מדויקות בהרבה, כמו מי שפיר, "ציפ' גנטי", או NIPT שהיא בדיקת דם של האם שניתן לבצע באופן פרטי לצורך אבחון תסמונות גנטיות כתסמונת דאון.

בהמשך לכך התובעים טענו כי גילוי מוקדם היה מאפשר להם לבצע דילול עוברים, כלומר להפסיק את ההריון של העובר עם התסמונת ולהותיר את העובר הבריא.

כיום, כך תואר בכתב התביעה, הפעוטה סובלת מאיחור התפתחותי בינוני-קשה שצפוי להוביל למגבלות שכליות חמורות. היא אינה מבינה שפה, נזקקת להשגחה צמודה וכך תזדקק למשך כל חייה. הוריה מגדלים אותה בביתם באהבה ובמסירות, למרות כל הקשיים הכרוכים בכך, מתוך מחשבה שזהו הפתרון הטוב ביותר עבורה.

הפיצוי הנתבע מורכב משורה של נזקים והוצאות לעבר ובעיקר לעתיד. בין היתר, נטען כי יש לפצות את התובעים על טיפולים והוצאות רפואיות, אבדן השתכרות של בתם עד גיל 67 לפי השכר הממוצע במשק, עלויות ביטוח מוגברות, סיעוד והשגחה מיוחדת, ופגיעה באוטונומיה.

מקופת החולים "מכבי" לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום רשלנות רפואית באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום רשלנות רפואית
רשלנות רפואית בניתוחים פלסטיים וטיפולים קוסמטיים
עו"ד דפנה צדיקריו-אלי, צילום: מיכאל טופיול

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ