אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חברות >> העליון שינה את תנאי הערבות שעל דוד הבי להפקיד

העליון שינה את תנאי הערבות שעל דוד הבי להפקיד

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 24/10/2002 13:53:00 | גרסת הדפסה

שופט ביהמ"ש העליון, אשר גרוניס, נעתר הבוקר לבקשת דוד הבי ושינה את תנאי הערבות אותה נדרש הבי להציג לצורך עיכוב הליכי המכירה של פויכטונגר תעשיות. זאת, בעקבות הערעור שהגיש לביהמ"ש העליון על החלטת השופטת ורדה אלשייך שלא להתיר לו לטעון טענותיו כנגד ביצוע המכר, בבית המשפט המחוזי.

הבי פנה הבוקר לבית המשפט העליון, לאחר שאתמול קבעה השופטת דורית בייניש כי עליו להפקיד ערבות בנקאית בסך 3 מיליון שקל עד היום בשעה 12:00 בבית המשפט המחוזי, וזאת כדי שבית המשפט העליון ידון בערעור שהגיש על החלטת אלשייך. החלטת העליון אתמול באה לאחר שהשופטת אלשייך העמידה את סכום הערבות הבנקאית לצורך ביצוע החלטתה שלא לאפשר לו לטעון בעניין המכירה, על 7.5 מיליון שקל.

הבי הגיש הבוקר בקשה דחופה לבית המשפט העליון להמרת הערבות הבנקאית בערובה חלופית. הבי טען בבקשה כי אין ביכולתו להפקיד ערבות בנקאית בסך 3 מיליון שקל, וזאת לאור העובדה שהוטלו על נכסיו צווי עיקול וצווים המגבילים את יכולתו לעשות שימוש בנכסים. לפיכך, טען הבי, אינו יכול להשתמש בנכסיו לצורך גיוס הכספים להעמדת הערבות הבנקאית. גרוניס שינה את התנאי הערבות, וקבע כי על הבי להפקיד ערבות אישית וערבות צד ג' עד מחר בשעה 10:00. במידה שיפקיד הערבויות הנדרשות, יקיים ביהמ"ש העליון את הדיון בערעור כבר ביום א' הקרוב.

במסגרת ההחלטה קובע השופט כי אלשייך תימנע מלתת החלטתה בנוגע למכירת השליטה בחברה, כפי שהיתה אמורה לעשות בעקבות הדיון שהתקיים אתמול, וזאת עד למועד בו נדרש הבי להגיש את הערבויות - מחר בבוקר. היה והבי יגיש הערבויות לפי הנדרש, תימנע אלשייך מלתת החלטתה עד שתתקבל החלטה בערעור של הבי, שהדיון בו, כאמור, יתקיים ביום א'.

הבי כבר עיכב את הליכי המכירה של פויכטונגר תעשיות לתקופה של כשלושה שבועות. זאת, בעקבות ערעור שהגיש על החלטתה של השופטת אלשייך שלא לצרפו להליכי ההקפאה של החברה שמתנהלים בפניה, וביקש לעצור את המשך הליכי המכירה של החברה בידי הנאמן. ביהמ"ש העליון הוציא אז לבקשתו צו עיכוב, מבלי שדרש מהבי להפקיד כל ערובה.

הבי, שהוא בעל השליטה בחברת בסט בית המחזיקה ב-35% ממניות משב (המחזיקה ב-25% ממניות פויכטונגר תעשיות המשועבדות לבנק לאומי), טען בערעור כי הוא בעל מעמד בהליכים בהיותו דירקטור בחברה ובהיותו בעל מניות בחברה הסבתא שלה, ולכן הוא עלול להיפגע מהמכירה.

בעקבות דיון שהתקיים בעליון, בוטל צו העיכוב, לאחר שהוסכם כי הנאמן, רו"ח חן ברדיצ'ב, לא יתנגד לצירופו של הבי להליכים, וכי הבי יוכל להשמיע טענותיו במהלך הדיונים שיתקיימו בבית המשפט המחוזי לגבי מכירת החברה, במידה שישכנע את ביהמ"ש כי יש לו מעמד בהליכים.

בדיון שנערך לאחר מכן בביהמ"ש המחוזי דנה השופטת אלשייך תחילה במעמדו של הבי, וקבעה כי אין לו מעמד הן כבעל מניות בחברה הסבתא שלא צפויה ליהנות מפירות המכירה כשתתקיים, והן כדירקטור בחברה, שכן היה עליו לבקש כינוסו של הדירקטוריון לשם כך. על החלטה זו מערער הבי כעת לבית המשפט העליון.

למדור דיני תאגידים

באדיבות www.TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חברות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חברות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ