אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> העליון דחה בקשתו של האנלייזר לערער על הרשעתו

העליון דחה בקשתו של האנלייזר לערער על הרשעתו

מאת: אמיר הלמר - TheMarker.com | תאריך פרסום : 17/06/2002 15:37:00 | גרסת הדפסה

סגן נשיא ביהמ"ש העליון, שלמה לוין, דחה היום את בקשתו של אהוד טננבאום, האנלייזר, לערער על הרשעתו בעבירות של קשירת קשר לעוון, שיבוש או הפרעה למחשב, חדירה לחומר מחשב שלא כדין, קבלת דבר במרמה והשמדת ראייה.

לפני שבוע החליט ביהמ"ש המחוזי בתל אביב לדחות את ערעורו של האנלייזר על פסק הדין המרשיע שניתן כנגדו בבית משפט השלום, ואף החליט להחמיר בעונשו ולגזור עליו עונש מאסר לתקופה של 18 חודשים בפועל.

האנלייזר הורשע בביצוע עבירות באמצעות רשת האינטרנט כדי לחדור שלא כדין למחשבים בארץ ובחו"ל, ולהשתמש שלא כדין במחשבים ובחשבונות אינטרנט של אחרים, תוך טשטוש פעולותיו.

האנלייזר כך נקבע, חדר שלא כדין לעשרות רבות של מחשבים בארץ ובחו"ל. בין אלה: מערכת מחשבי נאס"א, מחשבים של מוסדות ממשל בארה"ב, לרבות מחשבי משרד ההגנה, ומחשבים השייכים לחיל האוויר ולצי האמריקאי, תוך שיבוש פעולות המחשבים.

כמו כן, חדר המבקש כמה פעמים לשרת של חברת נטוויז'ן, למחשב אתר הכנסת, ניסה לחדור לאתר צה"ל ואף חדר לאתר נשיא המדינה. באתרי הכנסת ונשיא המדינה הוא שינה את דפי הבית, הוסיף להם כיתובים שונים וגרם להשבתת האתרים למשך כמה ימים.

בהחלטתו קובע לוין כי שתי הערכאות, השלום והמחוזי, לא נחלקו ביניהן לגבי החומרה המופלגת של העבירות אותן עבר האנלייזר, אלא שבעוד בימ"ש שלום העדיף את שיקולי שיקומו של טננבאום על פני שיקולי הרתעה ציבוריים וקבע לו עונש מקל של שישה חודשי עבודות שירות, הרי המחוזי (בהרכב של ברלינר, המר וכספי) החליט לשים דגש על שיקולי ההרתעה ושינוי התפיסה שאינה רואה בחומרה עבירות מחשב.

לוין קובע בהחלטתו כי העונש שהושת על האנלייזר בבית המשפט המחוזי משקלל את כל הנסיבות הן המקלות והן המחמירות, ואין מקום לאפשר לו לערער פעם נוספת על פסק הדין.

"בסופו של דבר", אומר לוין, "אין המקרה חורג מכל מקרה שבו נדרש בית המשפט העוסק בגזירת העונש לעסוק במלאכת האיזון בין אינטרס הציבור ונסיבותיו האישיות של נאשם, ולטעמי אין החומרה המופלגת שראה בית המשפט המחוזי במעשיו של המבקש מחייבת קביעה נורמטיווית נוספת של בית המשפט העליון".

לוין דחה את הבקשה של טננבאום שהוגשה באמצעות עו"ד יעקב וינרוט, וזאת מבלי לבקש את תגובת הפרקליטות לגביה. עם דחיית הבקשה למעשה התבטלה הבקשה לעיכוב ביצוע גזר הדין שאמור להתבצע מחר.

פסק דינו של בית משפט השלום:

ת"פ 003709/00 מ"י נ' אהוד טננבאום

פסק דינו של בית המשפט המחוזי:

ע"פ 071227/01 מ"י נ' אהוד בן צבי טננבאום

החלטת בית המשפט העליון:

רע"פ 5147/02 - א' אהוד טננבאום נ' מ"י

למדור דיני מחשבים

באדיבות www.TheMarker.com

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ