אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> המזוודות לא הגיעו יחד עם הנוסעים - אלאיטליה תפצה

המזוודות לא הגיעו יחד עם הנוסעים - אלאיטליה תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 17/01/2011 11:02:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין פלישר נגד אלאיטליה (ישראל) חברת תעופה

בני זוג שביקשו לחגוג באיטליה את יום נישואיהם, טענו כי המזוודות הגיעו רק כעבור שלושה ימים, ודרשו פיצוי של 30,000 שקלים. בית המשפט קבע כי סכום התביעה מוגזם, ופסק פיצוי של 925 דולר.

התובעים טענו, כי לרגל יום הנישואין ה-30 שלהם, הזמינו חופשה בת ארבעה ימים באיטליה, ולשם כך רכשו כרטיסי טיסה מחברת אלאיטליה לרומא, ומשם טיסת המשך לסרדיניה באמצעות חברת מרידיאנה. לטענתם, מסרו בנמל התעופה בן גוריון שתי מזוודות המכילות את תכולתם, אך למרות שציינו בפני הדיילת את מטרת טיסתם וזו הבטיחה להם שהכבודה תגיע, ואף הדביקה על הכבודה תוויות המבטיחות עדיפות הגעה, נדהמו לגלות בנמל התעופה של סרדיניה כי הכבודה לא הגיעה.

זאת, לטענתם, למרות שגם בנמל התעופה ברומא, ועוד בטרם עלו לטיסת ההמשך, ביקשו מדיילת הקרקע לוודא שהכבודה נשלחה, וזו אישרה שאכן כך. עוד טענו התובעים, כי בנמל התעופה בסרדיניה הובטח להם כי הכבודה תגיע בטיסה הבאה, אך הדבר לא קרה, ורק ביום השלישי לחופשה, הגיעה הכבודה כשהיא רטובה ואף חסרה מספר פריטים. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות ברחובות, טענו בני הזוג כי רשלנותה של אלאיטליה גרמה להם עוגמת נפש, סבל ובזבוז זמן, ודרשו פיצוי של 30,000 שקלים, הכולל את עלות כרטיסי הטיסה, החזר הוצאות עבור רכישת מוצרים אישיים, ועוד.

אלאיטליה טענה, כי ככל שהגעת הכבודה התעכבה, העיכוב הינו באחריות חברת מרידיאנה. בנוסף, הכחישה אלאיטליה את גובה הנזק הנטען, וטענה כי נקטה בכל האמצעים על מנת למנעו.

המוביל אחראי להגעת הכבודה

השופט (בדימ') ברק גדעון קיבל את התביעה באופן חלקי בלבד. נקבע, כי על פי אמנת ורשה החלה במקרה של איחור או אי הגעת כבודה, אחראי המוביל האווירי לכבודתו של הנוסע מרגע מסירת הכבודה ועד קבלתה חזרה לידיו.

"מרגע מסירת הכבודה על ידי הנוסע, מה שנשאר לנוסע הוא, לתת אמונו המלא במוביל אשר מתחייב כלפיו להביא את כבודתו ליעדה" כתב השופט, וקבע כי במקרה זה, אמנם אלאיטליה אחראית אך ורק להגעת הכבודה לרומא, אך החברה לא הוכיחה שהכבודה אכן הגיעה לרומא ומשם לא הועלתה לטיסת ההמשך, או שהעיכוב נבע מרשלנות חברת מרידיאנה, ולכן עליה לפצות את התובעים.

עם זאת, נקבע כי הסכום הנתבע מוגזם ובלתי סביר, והתובעים אף לא הוכיחו את גובה הנזק, ומשכך, הם זכאים לפיצוי הקבוע בחוק, המוגבל לכ 25 דולר לקילו. לכן, לאור משקל הכבודה, חויבה אלאיטליה לפצות את התובעים ב 925 דולר, וכן לשלם להם הוצאות משפט של 400 שקלים.

לפסק הדין בעניין פלישר נגד אלאיטליה (ישראל) חברת תעופה

למדור: דיני צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ