אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> ניכור הורי >> האם מסכנת את הילדה – המשמורת תעבור לאב

האם מסכנת את הילדה – המשמורת תעבור לאב

מאת: עו"ד רינה בר | תאריך פרסום : 08/03/2021 07:51:00 | גרסת הדפסה

הניכור ההורי, האם מסכנת את הילדה – המשמורת תעבור לאבעו"ד רינה בר | צילום: שלומי יוסף (אילוסטרציה: dglimages,123RF)

האם לא אפשרה לאב להיפגש עם בתו ויצרה ביניהם נתק בטענה שהתנהג כלפיה באלימות ואף פגע בה מינית. אלא שבית המשפט התרשם כי מי שפוגע בילדה היא האם שמבודדת אותה ולא מקיימת את החלטותיו

שופטת בית המשפט למשפחה בראשון לציון מירית פולוס החליטה לאחרונה להוציא ילדה כבת 3.5 ממשמורת אמה. הילדה תועבר בסיוע המשטרה והרווחה למשמורת אביה ותקיים עם האם מפגשים מפוקחים במרכז הקשר. הצעד הקיצוני ננקט לאחר חודשים ארוכים של נתק מוחלט בין הילדה לבין אביה על רקע האשמות לא מוכחות מצד האם לאלימות ופגיעה מינית. בהחלטה צוין כי האם מבודדת את הילדה, לא מביאה אותה לגן ולא מקיימת את החלטות בית המשפט, ומעמידה אותה בסכנה.

להורים נקבעה משמורת משותפת על הילדה אבל לפני מספר חודשים נאלץ האב לפנות לבית המשפט בתביעה למניעת ניכור הורי, במסגרתה טען כי האם לא מאפשרת לו להתראות עם בתו וגרמה לנתק מוחלט ביניהם.

האם טענה בתגובה כי החליטה למנוע את המפגשים משום שגילתה שהאב משתמש בסמים, נהג כלפי הילדה באלימות וישנו אף חשד שפגע בה מינית. עוד עלה מדבריה כי הפסיקה לשלוח את הילדה לגן.

מדיווח של גורמי הרווחה, שבדקו את הנושא, עלה כי אין בטענות האם דבר. המשטרה סגרה תלונה שהגישה האם על אלימות פיזית ואילו לגבי הפגיעה המינית, מסרבת האם לאפשר למשטרה לחקור את הילדה.

לאורך מספר חודשים הוציאה השופטת מירית פולוס שורת החלטות שחייבו את האם לשלוח את הילדה לגן ולקיים את הסדרי השהות עם האב בהתאם להמלצות גורמי הרווחה. אבל היא לא ביצעה אף אחת מההחלטות, גם לא אחרי שחויבה לשלם 3,000 שקלים לאוצר המדינה עקב בזיון בית המשפט.

לפני כחודשיים הוציאה השופטת החלטה נוספת שבמסגרתה נקבע כי אין כל סממן לפגיעה של האב לילדה והתרשמות גורמי המקצוע היא כי יש לו יכולות הוריות תקינות והילדה אוהבת אותו וקרובה אליו. עם זאת, ליתר ביטחון הורתה השופטת לשלוח את הילדה ואת ההורים לאבחון ובדיקת מסוגלות הורית ומסוכנות אלא שגם הפעם האם לא שיתפה פעולה.

אין ברירה אלא לפעול בתקיפות

לפני מספר ימים הוגשו עדכונים על ידי האב והאפוטרופוסית שמונתה לייצג את הילדה שמהם עלה כי האם עדיין לא שולחת את הילדה לגן ולא מאפשרת לאב להיפגש איתה. בעקבות זאת ניתנה ההחלטה האחרונה בתיק שבמסגרתה הורתה השופטת פולוס להוציא את הילדה ממשמורת האם.

השופטת ציינה כי לא נותרה בידיה ברירה אלא לפעול בתקיפות נוכח העובדה שהאם לא מכבדת את החלטות בית המשפט ולא מאפשרת לבדוק את מצב הילדה ואת טענותיה.

"בית המשפט סבור כי סירוב האם לקיים את החלטות בית המשפט מעמיד את הקטינה בסיכון מידי", כתבה. "האם סבורה כי היא 'הפוסק האחרון' בעניינה של הקטינה והוראות בית המשפט כלל אינן נוגעות לה. מצב דברים זה אינו מאפשר לבית המשפט לבצע תפקידו כגורם שאמון על טובתם של קטינים ואינו מאפשר פיקוח על פעולות האם, העולות כדי סיכון שלומה הנפשי של הקטינה".

השופטת הורתה לפיכך שהילדה תוצא ממשמורת האם באופן מיידי בסיוע גורמי הרווחה והמשטרה ותועבר למשמורת האב. הסדרי השהות עם האם יתקיימו מעתה רק תחת פיקוח במרכז הקשר בהתאם למועדים שייקבעו על ידי עובדת סוציאלית.

  • ב"כ האב: עורך דין שי שמחיוב 
  • ב"כ האם: עו"ד משפחה ענת נוי פרי
  • האפוטרופסית לדין: עו"ד נדין חאמד גרה
עו"ד רינה בר עוסק/ת ב- ניכור הורי
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום ניכור הורי באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום ניכור הורי
מלחמה היא כר פורה לניכור הורי
עו"ד ענבר לב | צילום: ענת קזולה. אילוסטרציה: Piron Guillaume on Unsplash

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ