אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> האם לקוחה שהתבקשה ע"י הקב"ט להציג חשבונית קניה זכאית לפיצוי?

האם לקוחה שהתבקשה ע"י הקב"ט להציג חשבונית קניה זכאית לפיצוי?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 25/07/2011 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין הרוש נ' המשביר לצרכן החדש בע"מ

בתביעה שהוגשה נגד המשביר לצרכן החדש על סך 50,000 ש"ח, טענה לקוחה כי בעת שעטפה מוצרים שרכשה בחנות, ניגש אליה קב"ט החנות, ביקש ממנה להציג את חשבונית הקנייה ולהסיר את עטיפת המתנה ואף ביקש מאחת הדיילות לוודא שהמוצר תואם את הרכישה, וכי מעשים אלו עולים כדי הוצאת לשון הרע. בית המשפט דחה את התביעה.

לטענת התובעת, ביום האירוע היא נכנסה לסניף של המשביר לצרכן החדש בחיפה , קנתה מתנה ומספר מוצרים נוספים ב 110 שקלים, ולאחר ביצוע התשלום, ניגשה בהנחיית הקופאית לאזור הבשמים על מנת לעטוף את המתנה, הסירה את תווית המחיר מהמוצר ועטפה אותו, אך לאחר שסיימה ניגש אליה אדם שמאוחר יותר הזדהה כקב"ט החנות ושאל אותה אם עטפה את המוצר בעצמה. לטענת התובעת, למרות שהראתה לו את חשבונית הקניה, ביקש ממנה הקב"ט לפתוח את עטיפת המתנה ואף ביקש מאחת הדיילות לוודא כי המוצר תואם את הרכישה.

בתביעה שהגישה לבית משפט השלום בחיפה, טענה הלקוחה כי מעשיו של הקב"ט פגעו בה פגיעה קשה, השפילו אותה בפומבי ואף מהווים הוצאת לשון הרע, כאשר לטענתה התנהגות הקב"ט יצרה מצג כאילו היא מעורבת בגניבת מוצרים.

מטעם המשביר לצרכן נטען כי אריזת מתנות בסניף יכולה להיעשות רק על ידי אחד מעובדי הסניף, ולכן משראה הקב"ט את התובעת אורזת לבדה, ניגש אליה בנימוס, הציג עצמו כקב"ט הסניף והסביר לה כי עליו לבדוק אם אכן שילמה על המוצר, ובשום שלב לא פנה לתובעת בצורה פוגענית ומשפילה והדברים נאמרו באופן דיסקרטי.

השופטת יפעת מישורי דחתה כאמור את התביעה לאחר שקבעה כי התנהלותו של הקב"ט אינה מהווה פרסום לשון הרע.

נקבע כי מאחר והקב"ט לא היה לבוש במדים, הרי שהלקוחות שהיו בחנות לא ידעו כלל כי התובעת מנהלת שיחה עם הקב"ט דווקא, ובנוסף, גם התובעת עצמה לא טענה כי הקב"ט פנה אליה בתוקפנות או כי ייחס לה מעשה גניבה.

גם אם היתה מוכיחה התובעת כי נרמז כלפיה כי גנבה, פסקה השופטת, הרי שעומדת לחנות הגנת תום הלב, שכן הקב"ט מילא את תפקידו בצורה שלא חרגה מגבולות הטעם הטוב, וכן חלה ההגנה שעניינה שמירה על אינטרס אישי כשר של המפרסם.

התובעת חויבה לשלם לחנות הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד של 5,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין הרוש נ' המשביר לצרכן החדש בע"מ

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ