אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני חוזים >> האם הפצת חינמון באוטובוסים הינה בגדר 'שירותי תחבורה'?

האם הפצת חינמון באוטובוסים הינה בגדר 'שירותי תחבורה'?

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 01/02/2012 17:40:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מפעלי תחנות נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל

חברת מפעלי תחנות המשכירה לאגד תחנות אוטובוס, הגישה לבימ"ש השלום בפ"ת תביעה כנגד אגד, בה טענה כי אגד הפרה את הסכם השכירות שנחתם עמה, כאשר הפיצה את עיתון 'ישראלי' בקרב נוסעיה. אגד הגישה תביעה שכנגד, בה טענה כי מפעלי תחנות היא שהפרה את ההסכם, כשהפיצה את עיתון 'ישראל היום' בתחנות, בעודה שוכרת אותן. מה קבע ביהמ"ש?

חברת מפעלי התחנות, שהשכירה לאגד תחנות אוטובוס בבעלותה לשם הפעלת שירותי התחבורה והאוטובוסים טענה, כי אגד הפרה את הסכם השכירות, כשהעניקה לחברת 'ישראלי ניוז', זכות הפצה בלעדית של החינמון 'ישראלי' בתחנות האוטובוס שלה, ואפשרה ל'ישראלי' ולהעמיד בהן דוכן, בתמורה לתשלום של 700,000 שקלים. לפיכך, הגישה מפעלי תחנות תביעה נגד אגד לתשלום של 1,928,643.11 שקלים.

מפעלי תחנות טענה, כי ע"פ הסכם השכירות, נועדה השכירות להפעלת שירותי תחבורה ותו לא, וכי ההסכם בין אגד לעיתון 'ישראלי' עומד בניגוד למטרת השכירות, ונעשה ללא ידיעתה וללא הסכמתה. כן טענה, כי חלוקת העיתון הינה פעולה מסחרית ופרסומית, אשר הניבה לאגד הכנסה וככזו, הינה מנוגדת להסכם השכירות, לפיו זכויות הפרסום במושכר מוקנות למשכיר בלבד.

אגד הגישה תביעה שכגד ע"ס 800,000 שקלים, ובמסגרתה טענה, כי מפעלי תחנות חתמה בעצמה על הסכם עם עיתון 'ישראל היום', והתירה את חלוקתו של העיתון בתחנות המרכזיות של אגד, ובכך הפרה את הסכם השכירות, היות וזה העניק לאגד זכות קניינית במושכרים, המגבילה את כוחה של מפעלי תחנות לעשות בהם פעילות מסחרית.

הפצת חינמון בתחנות - 'שירות תחבורה'

השופט נחום שטרנליכט דחה את התביעות, אולם קבע כי גם הפצת עיתון נכלל בגדר 'שירותי תחבורה' במקרה זה, זאת לאור לשון ההסכם בין הצדדים.

נקבע, כי הגדרת "שירותי תחבורה" בהסכם השכירות, קובעת כי תחת מונח זה נכללת פעילות הקשורה בקיום שירותי תחבורה- פירוש הדבר, שהצדדים ביקשו לתת למונח זה פרשנות רחבה, מעבר לשירותי הסעה בלבד, והואיל ופעילות קריאת עיתון במהלך נסיעה הינה פעילות מקובלת בקרב הנוסעים ונועדה לרווחתם, לא הפרה אגד את הסכם השכירות בכך שהתקשרה עם 'ישראלי'.

עוד נפסק, כי התביעה ממילא הייתה נדחית, מאחר ולא כל התחנות של אגד הן בבעלותה של מפעלי תחנות, ונוכח סכום התביעה המופרז והלא מוכח.

באשר לתביעה הנגדית, נקבע כי עפ"י הסכם השכירות, מפעלי תחנות רשאית לעשות בתחנות המרכזיות את כל הקשור בפרסום וקידום מכירות, ובכלל זה חלוקת עיתון.

נוכח דחיית התביעות, לא נפסקו הוצאות.

לפסק הדין בעניין מפעלי תחנות נגד אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל

למדור: דיני חוזים

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני חוזים באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני חוזים

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ