לפסק הדין בעניין פרלשטיין מירון נגד חברת דואר ישראל בע"מ
חבילה ששלחו התובעים הוחזרה לאחר שבקבוק שמן שהיה בתוכה, נשבר והרס את כל תוכנה. בית המשפט קבע כי החבילה לא נארזה כראוי, ולכן התובעים אינם זכאים לפיצוי.
התובעים שלחו חבילה גדולה לבתם, סטודנטית הלומדת באילת. החבילה נשלחה בדואר אקספרס והיתה אמורה להגיע ליעדה ביום למחרת, אך לטענת התובעים, החבילה הוחזרה לידיהם כעבור חמישה ימים, כאשר בקבוק שמן שהיה בתוכה נשבר והרס את כל תוכנה.התובעים טענו, כי הנזק נגרם עקב 'טרטור' החבילה ממקום למקום, וכי במשך חמישה ימים, איש לא עדכן אותם אודות אובדן החבילה, ולאחר מכן אודות ההרס שנגרם. בגין כל אלה, דרשו התובעים פיצוי של 5,000 שקלים.
דואר ישראל טענה, כי התובעים אינם זכאים לכל פיצוי, מאחר והם לא עמדו בהוראות מדריך הדואר, על פיו יש לארוז חבילות כך שתכולתן תהיה מוגנת מפני אובדן או נזק, והאריזה לא תזיק לחבילות אחרות או לעובדי הדואר המטפלים בה. עוד נטען, כי לדואר ישראל חסינות מפני תביעות הנוגעות לאיחור במסירה או מסירה מוטעית של דבר דואר.
רשלנות תורמת בשיעור של 100%
השופטת אנה שניידר מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים דחתה את התביעה. "הואיל ומדובר בחבילה שלא נארזה בהתאם להוראות שבמדריך הדואר - אין לתובעים להלין אלא על עצמם. בהתנהגותם יש משום רשלנות תורמת בשיעור של 100% לגבי התמשכות הטיפול בחבילה אצל הנתבעת עד להחזרתה לתובעים" כתבה השופטת.
עוד נקבע, כי יש לדחות את התביעה גם מהסיבה שלדואר ישראל פטור מוחלט מאחריות לאיחור במסירה של דבר דואר.
לפנים משורת הדין לא חויבו התובעים בתשלום הוצאות לדואר ישראל.
לפסק הדין בעניין פרלשטיין מירון נגד חברת דואר ישראל בע"מ
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.