אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> ביהמ"ש: יש לאפשר ללקוח לבטל עסקת מכר מרחוק בקלות

ביהמ"ש: יש לאפשר ללקוח לבטל עסקת מכר מרחוק בקלות

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 13/04/2008 10:50:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין בוטקילינה אנה נ' חברת מולטיסייל שיווק בע"מ

השופט אברהם טננבוים מבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים קבע, כי בכל עסקה של מכר מרחוק, על המוכרים לתת אפשרות לקונים לצאת מהעסקה בקלות, במהירות, וללא מאמץ. חב' מולטיסייל, אשר לא אפשרה בקלות ללקוחה לבטל עסקה טלפונית תשלם לה סכום של 5800 ש"ח.

מה דינו של ספק בעסקת מכר מרחוק שאיננו מאפשר ביטול קל ללקוח?

לדברי השופט טננבוים: " אין לו להלין אלא על עצמו ועליו לשאת בפיצויים".

באוקטובר 2007 התקשרה טלפונית נציגה של מולטיסייל לתובעת, והציעה לה לרכוש חבילת מוצרים שונים בסך 615 ש"ח. התובעת השתכנעה ורכשה את החבילה באמצעות כרטיס אשראי, בפריסה של 12 תשלומים.

זמן קצר לאחר מכן החליטה התובעת שאין היא מעוניינת בחבילה. לאחר כמחצית השעה בלבד מהרגע שהסכימה התקשרה לבטל את העסקה אך לא עלה בידה. ניסיונותיה להשיג את מולטיסייל לטענתה, עלו בתוהו, לרבות מספר פניות טלפוניות, הודעות בתא הקולי (של מולטיסייל) ופקס.

גם מכתבים ששלחה התובעת חזרו, ורק לאחר מספר שבועות, במאמצים קשים ולאחר הגשת התביעה, התברר לתובעת שמולטיסייל אכן ביטלה בסופו של דבר את העסקה.

השופט טננבוים קבע, כי התובעת לא הצליחה להשיג את מולטיסייל לשם ביטול העיסקה למרות מאמצים סבירים שעשתה לכך.

נפסק, כי מולטיסייל לא אפשרה לתובעת לבטל בדרך סבירה את העיסקה, ובכך פעלה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן.

השופט ציין, כי הכללים המאפשרים את ביטול העיסקה על ידי הלקוח אינם דווקא לטובת הלקוח אלא לטובת העיסקה בכללותה.

יש לאפשר לקונים לצאת מהעסקה בקלות

לדבריו: " בכל עסקא של מכר מרחוק, על המוכרים לתת אפשרות לקונים לצאת מהעסקא בקלות, במהירות, וללא מאמץ. לא רק מטעמי הגנת הצרכן, אלא מטעמי מדיניות הצופים פני עתיד ועסקאות עתידות רבות".

נקבע, כי היה על מולטיסייל לאפשר לתובעת לסגת בקלות רבה מהעסקה, ולתת לה את כל הפרטים האפשריים על מנת שתוכל לעשות כן. היה עליה להפסיק מיידית את הגבייה באמצעות כרטיס אשראי ובוודאי היה עליה לתת לתובעת אישור מפורט בכתב.

לפיכך, נקבע כי מולטיסייל תשלם לתובעת פיצוי בסך של 800 ש"ח עבור הוצאות דיוור, פקסימיליה והוצאות טלפון, וכן סך של 5000 ש"ח פיצויים עבור ביטול זמנה של התובעת, טרחה, הוצאות משפט ועוגמת נפש.

בסך הכל, תשלם מולטיסייל לתובעת סכום של 5800 ש"ח.

לפסק הדין בעניין בוטקילינה אנה נ' חברת מולטיסייל שיווק בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ