אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> איחור של 4 שעות בהפלגה יעלה לכספי הפלגות 750 ש"ח

איחור של 4 שעות בהפלגה יעלה לכספי הפלגות 750 ש"ח

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 10/01/2008 07:43:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין דיין יהודה נגד כספי הפלגות-קרוז בע"מ

כספי הפלגות-קרוז בע"מ תפצה נוסע ב- 750 ש"ח בגין איחור של כ- 4 שעות ביציאת האונייה מאשדוד לנמל אלניה בתורכיה. כך קבע בית המשפט לתביעות קטנות בחדרה.

התובע נרשם להפלגה באוניה נסיכת החלומות בתאריכים 31/5/07 - 3/6/07. לדבריו, הוא נרשם להפלגה יום לפני מועד ההפלגה, כדי לזכות במחיר מוזל כפי שהיה רגיל לעשות בעבר.

האוניה הייתה צריכה להפליג מאשדוד תחילה לנמל לימסול בקפריסין ומשם לנמל אלניה בתורכיה.

אין מחלוקת, כי האוניה יצאה מאשדוד באיחור של כ- 4 שעות, מבלי שהדבר היה ידוע מראש. התובע טוען כי הוא בקש לרדת מהאוניה כאשר התברר כי האיחור מתמשך, אך צוות האונייה סירב להחזיר לו את הדרכון ולפיכך מצא את עצמו כלוא באוניה באופן בלתי חוקי.

כן טען התובע, כי האונייה שייטה במהירות איטית מאד בשל היותה מופעלת ע"י מנוע אחד, וכי התקלה הייתה ידועה מראש, ולכן נעשה גם שינוי בתוכנית ההפלגה, באופן שהאוניה לא הפליגה לקפריסין, היעד המרכזי של ההפלגה לטענתו, אלא הגיעה האוניה לנמל אלניה בשעות הערב של היום השני להפלגה.

בבית המשפט טען התובע, בניגוד לכתב התביעה, כי הויתור על הפלגה לקפריסין נעשה בהצבעה של רוב הנוסעים, אך הוא עצמו לא הסכים לכך.

כספי הפלגות טענה, כי האיחור המשמעותי מאד במועד יציאת האוניה מאשדוד נגרם בשל ביקורת משטרת הגבולות שהתארכה מאד, ושלא כרגיל הסתיימה בשעה 19:30 במקום בסביבות השעה 15:00.

בבית המשפט הסבירה נציגת כספי הפלגות, כי להפלגה נרשמו מספר רב של נוסעים ערביים ממזרח ירושלים, ובדיקתם, כפי שהיה ידוע לה מראש, הצריכה זמן נוסף מעבר לזמן הבדיקות השגרתיות בהפלגות מעין זו.

לטענתה, הזמינה כספי הפלגות את הנוסעים הערביים לנמל אשדוד מספר שעות קודם להזמנת יתר הנוסעים, ובכל זאת התמשכו הבדיקות של משטרת הגבולות שעות רבות מעבר למצופה.

היה צריך להיערך לאיחור

השופטת נילי פלד קבעה, כי יש לכספי הפלגות אחריות מסוימת בעניין איחור בהפלגה, זאת בשל כך שהיא ידעה מראש שבדיקתם של הנוסעים הערביים תארך זמן רב מאד, ולא נערכה לשנות את מועד היציאה להפלגה או להודיע לנוסעים מראש כי צפוי איחור כזה או אחר.

לפיכך, חויבה כספי הפלגות לפצות את התובע בסך של 750 ש"ח.

לפסק הדין בעניין דיין יהודה נגד כספי הפלגות-קרוז בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ