ﱐ
כניסה
הרשמה
למנויים ומשתמשים חדשים
מנוי חינם
לחברי לשכת עורכי הדין
אינדקס עורכי דין
פסיקה
המגזין
טפסים
פסקדין Live
משאלים
שירותים משפטיים
פורום עורכי דין
עוד
מדורים נוספים
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
כללי
מחשבונים משפטיים
הרשמה לניוזלטר
שירותים משפטיים
מיטב נותני השירותים המשפטיים לעורכי דין, המומחים המשפטיים של פסקדין.
חיפוש פסיקה
מחפש פסק דין? מנוע החיפוש של פסקדין מכיל אלפי פסקי דין במגוון תחומים.
מיקומך באתר:
עמוד ראשי
>>
חקיקה
>>
נוהל למתן תמיכות של רשויות מקומיות - פסקדין
חפש עורך דין לפי תחום משפטי
עורכי דין בתחום
אזרחויות ואשרות
אזרחות זרה ודרכון זר
אשרות עבודה
ביטוח לאומי
גישור ובוררויות
דיני חברות
דיני חוזים
דיני משפחה
דיני ספורט
דיני עבודה
דיני צרכנות ותיירות
דיני תעופה
הדין האמריקאי
הוצאה לפועל
חוקתי ומנהלי
ייפוי כוח מתמשך
ירושות וצוואות
לשון הרע
מומחים לדין הזר
מטבעות דיגיטליים
מיסים
מקרקעין ונדל"ן
משפט מסחרי
נוטריון
נזקי גוף ותאונות
פלילי
פשיטת רגל
צבא ומשרד הבטחון
קניין רוחני
רשלנות רפואית
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
תביעות ייצוגיות
תמ"א 38
תעבורה
תקשורת ואינטרנט
|
בחר אזור
אזור המרכז
אזור הצפון
אזור הדרום
אזור השפלה והסביבה
ירושלים והסביבה
אזור השרון והסביבה
יהודה ושומרון
אילת
חיפה והקריות
|
דיני חוזים
מומחים לדין הזר
ייפוי כוח מתמשך
משפט מסחרי
ניכור הורי
דיני עבודה
תביעות ביטוח ונזקי רכוש
פלילי
מקרקעין ונדל"ן
דיני צרכנות ותיירות
בנקים
קניין רוחני
דיני משפחה
דיני חברות
הוצאה לפועל
רשלנות רפואית
נזקי גוף ותאונות
מיסים
תעבורה
צבא ומשרד הבטחון
ביטוח לאומי
תמ"א 38
לשון הרע
חדלות פירעון
אזרחויות ואשרות
ירושות וצוואות
נוהל למתן תמיכות של רשויות מקומיות
נוהל למתן תמיכות של רשויות מקומיות 1
מתפרסם בזה נוהל למתן תמיכות של רשויות מקומיות. נוהל זה פורסם בחוזר המנהל הכללי /9התשמ"ד של משרד הפנים והחליף נוהל קודם שפורסם בחוזר המנהל הכללי /6התשמ"ד. את הנוהל המתפרסם בזה הכינה ועדה בינמשרדית בראשות היועץ המשפטי לממשלה, בעקבות הנוהל למתן תמיכות של משרדי הממשלה.
1. מטרת הנוהל
1.1 נוהל זה נועד להסדיר מתן תמיכות, במישרין או בעקיפין, מאת רשויות מקומיות לגופים שונים הפועלים בתוך תחום הרשות בנושאי חינוך, תרבות, דת, בריאות, רווחה, ספורט וכיוצא באלה, כדי לסייע בפעולותיהם לטובת הציבור.
1.2 נוהל זה מכוון לקדם, בתחום התמיכות, מינהל תקין, חסכון ויעילות ולמנוע פגיעה בטוהר המידות.
2. הגדרות
2.1. "תמיכה" - לרבות מענק או סיוע כספי אחר, ולמעט קניית שירותים;
2.2 "רשות מקומית" - עיריה, מועצה מקומית, מועצה אזורית, או איגוד ערים;
2.3 "גוף" - תאגיד רשום הפועל שלא למטרה של עשיית רווחים ולהוציא תאגיד ציבורי שהוקם על-פי חוק (כגון: אגודה עותומנית, עמותה, אגודה שיתופית, הקדש לצרכי צדקה, או הקדש דתי שנוסד לפני בית דין דתי, ובמקרים יוצאים מן הכלל חברה בע"מ).
3. תחולה
3.1 נוהל זה יחול על מתן תמיכות מאת כל רשות מקומית, מלבד במקום שחיקוק קובע הסדר שונה לגבי מתן תמיכה לענין מסויים.
3.2 רשות מקומית אינה רשאית דרך כלל לתת תמיכות לגופים הקיימים ופועלים מחוץ לתחומה, כאמור בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה (הנחיה 21.931 מיום 1.9.1981).
4. תקצוב התמיכות
4.1 רשות מקומית לא תתן תמיכה אלא במסגרת תקציבה המאושר.
4.2 רשות מקומית המבקשת לתת תמיכות תציין בתקציבה את הסך הכולל של התמיכות שתתן בשנת התקציב הנדונה ואת חלוקתו לפרקי התקציב.
4.3 תמיכה מאת הרשות המקומית תינתן רק כאשר הפעולה הנתמכת היא במסגרת תפקידיה וסמכויותיה בהתאם לחוקים המסדירים את עניני השלטון המקומי; הרשות תקבע לעצמה, במידת האפשר, מבחנים למתן תמיכות בתחומי הפעולה השונים של הרשות, אם דרך כלל ואם לשנה מסויימת, ומבחנים אלה ייכללו בדברי ההסבר לתקציב הרשות המקומית.
5. ועדת תמיכות
5.1 בקשות לתמיכות מאת רשות מקומית יידונו בועדה מיוחדת או בועדות מיוחדות באותה רשות (להלן - ועדת תמיכות).
5.2 את ועדת התמיכות תמנה מועצת הרשות המקומית והיא תימנה שלושה או חמישה חברים מבין חברי המועצה; גזבר הרשות או נציגו והיועץ המשפטי של הרשות או נציגו יוזמנו דרך קבע להשתתף בדיוני הועדה.
5.3 ועדת התמיכות תפעל לפי נוהל זה, תונחה על ידי המבחנים שקבעה הרשות המקומית ותביא בחשבון את מידת התמיכה הניתנת לגוף המבקש ממקורות ציבוריים אחרים.
5.4 לא תינתן תמיכה מאת רשות מקומית אלא לאחר שהבקשה לתמיכה נדונה בועדת התמיכות.
5.5 בקשה לתמיכה תועבר אל ועדת התמיכות על ידי אותה יחידה ברשות המקומית האחראית לנושא שבשלו מתבקשת התמיכה (כגון אגף הספורט כאשר מתבקשת תמיכה באגודת ספורט) בצירוף המלצת היחידה.
5.6 ועדת תמיכות תמליץ בכתב אם לתת תמיכה לגוף המבקש, ואם המליצה בחיוב תציין את מטרת התמיכה, היקף התמיכה ותנאי התמיכה.
5.7 ההמלצה של ועדת התמיכות יחד עם הבקשה לתמיכה והמסמכים הנלווים אליה תובא לאישור מועצת הרשות המקומית.
5.8 מועצת הרשות המקומית תדון ותחליט על יסוד המלצת ועדת התמיכות במסגרת תקציבה; סכומי התמיכות ייכללו בכל מקרה בסעיף תקציב "81 השתתפויות תמיכות ותרומות"; פירוט המוסדות יופיע בדברי הסבר או בנספח לתקציב.
6. ריכוז התמיכות
6.1 התמיכה בגוף מסויים תינתן דרך כלל מאת רשות מקומית אחת אשר בשטח שיפוטה נמצא הגוף האמור או מתרכזת עיקר פעילותו.
6.2 אפשר שתמיכה בגוף מסויים תינתן מאת רשויות מקומיות נוספות כאשר אותו גוף נמצא ופועל בתחומי רשות מקומית אחרת.
6.3 בקשת תמיכה של גוף תכלול פירוט של כל בקשות התמיכה הנוספות שהוגשו או יוגשו באותה שנת כספים למשרדי ממשלה, לרשויות מקומיות אחרות או לגופים ציבוריים אחרים.
7. המועד להגשת בקשה לתמיכה
7.1 הרשות המקומית תקבע מועד להגשת בקשות לתמיכה שיהיה מכוון להבטיח סיום הטיפול בבקשות סמוך ככל האפשר למועד הדיון בתקציבה ותודיע על כך בדרך שתיראה לה (להלן - המועד הקובע).
7.2 בקשה שתוגש לאחר המועד הקובע תידחה ללא דיון אלא אם כן קיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות דיון בבקשה ואין מניעה מבחינה תקציבית למתן התמיכה המבוקשת; ועדת התמיכות תנמק בכתב את החלטתה לדון בבקשה.
7.3 בקשות לתמיכות תוגשנה דרך כלל לשנת כספים אחת או לפרוייקט מסויים; ועדת התמיכות תוכל לדון בבקשות שהוגשו במשך שנת הכספים להגדלת תמיכה בשל התייקרויות שלא נלקחו בחשבון; הדיון בבקשה כאמור ייעשה בהתאם לעקרונות שקבע משרד הפנים לענין זה.
8. פרטי בקשה לתמיכה
8.1 גוף המבקש לקבל תמיכה מרשות מקומית יגיש לרשות בקשה בכתב על גבי טופס שייקבע לענין זה.
8.2 טופס הבקשה יכלול את הפרטים הבאים:
(א) שם הגוף;
(ב) צורת ההתאגדות (כגון, עמותה או חברה);
(ג) כתובת המשרד הראשי של הגוף והמקומות בהם הוא מקיים את פעולותיו;
(ד) השמות והכתובות של חברי ההנהלה של הגוף;
(ה) השם והכתובת של הגזבר ורואה החשבון של הגוף, אם יש לו רואה חשבון;
(ו) השם והכתובת של מורשי החתימה של הגוף;
(ז) חשבונות הבנק של הגוף, תוך ציון החשבון אליו תועבר התמיכה.
(טופס לדוגמא מצורף כנספח א' לנוהל זה).
8.3 לטופס הבקשה יצורפו המסמכים הבאים:
(א) תעודה על רישום התאגיד או אישור מאת עורך הדין של הגוף על המעמד המשפטי של הגוף;
(ב) מסמכי היסוד המעודכנים של הגוף (תקנון או תקנות וכיוצא באלה);
(ג) הדו"ח הכספי המבוקר של הגוף לשנה הקודמת; אם הבקשה מוגשת יותר מששה חדשים לאחר סיום שנת הכספים של הגוף, יצורף גם דו"ח כספי תקופתי לא מבוקר של השנה החדשה; הדו"ח הכספי יכלול פרטים על נכסי הגוף, כולל השקעות, פקדונות, חשבונות בבנקים ויתרותיהם;
(ד) תקציב מאושר או הצעת תקציב של הגוף לשנת הכספים בעדה מתבקשת התמיכה (כולל פירוט מלא של ההכנסות, השתתפות משרדי הממשלה, או רשויות מקומיות אחרות, מספר העובדים וההוצאה הכוללת לשכר עבודה);
(ה) אישור מעמד הגוף במשרדי מס ערך מוסף;
(ו) אישור שנתי מרשויות מס הכנסה;
(ז) כאשר התמיכה המבוקשת מיועדת לרכישת מקרקעין או מבנה או להקמת מבנה, יצורפו לבקשה, לפי הענין:
(1) נסח רישום או הוכחת בעלות, חכירה או זכות אחרת במקרקעין;
(2) פירוט שיעבודים המוטלים על המקרקעין;
(3) היתר בניה;
(4) כאשר מדובר ברכישת מקרקעין או מבנה - הערכת שמאי מוסמך בנוגע לערך הרכישה; כאשר מדובר בהקמת מבנה - הערכת מהנדס על עלות הבניה.
8.4 הבקשה לתמיכה תהיה מנומקת ותציין, בין היתר, את המטרה בעדה מתבקשת התמיכה, והסכום המבוקש.
8.5 הבקשה לתמיכה תהיה חתומה ביד מורשה חתימה של הגוף.
9. (תיקון: תשנ"ח)
לבקשה לתמיכה בסכום עד 500,000 שקלים, במונחי חודש יולי 1984, אין הכרח לצרף את כל המסמכים המפורטים בסעיף 8.3; יש לצרף לטופס הבקשה את המסמכים הנקובים בסעיף 8.3 פיסקאות (א) ו-(ב), וכן דו"ח כספי שיישקף בשלמות ובנאמנות את המצב הכספי של הגוף.
10. בקשה חוזרת לתמיכה
10.1 גוף שקיבל תמיכה מרשות מקומית והוא חוזר ומבקש תמיכה לשנת כספים נוספת, אינו חייב לצרף את התעודה על רישום התאגיד ואת מסמכי היסוד של הגוף, אך יודיע (בצירוף מסמכים, לפי הענין) על השינויים שחלו במסמכים האמורים, מאז הוגשה הבקשה הקודמת.
10.2 בקשה חוזרת לתמיכה תציין גם את שיעור התמיכות שניתנו לגוף בשנת הכספים הקודמת מאת כל משרד ממשלתי, רשות מקומית או גוף ציבורי אחר.
(הטופס בנספח א' ישמש גם כטופס בקשה חוזרת לתמיכה).
11. פרטים ומסמכים נוספים
ועדת תמיכות רשאית לדרוש מכל גוף המבקש תמיכה פרטים או מסמכים נוספים, כפי שייראה לה לצורך הדיון בבקשה.
12. הנחיות לועדת התמיכות
12.1 הוגשה בקשה לתמיכה בגוף או בפעילות שלא בתחום שעליו מופקדת הרשות המקומית, תידחה הבקשה, והגוף המבקש יוכל לשוב ולהפנותה לרשות מקומית אחרת או למשרד ממשלתי.
12.2 תמיכה שמטרתה השתתפות בהוצאות שוטפות של הגוף, תאושר רק לשנת כספים אחת.
12.3 תמיכה למטרה חד-פעמית (כגון, הקמת מבנה) לא תאושר אלא אם כן תשוכנע ועדת התמיכות שקיימים או שיושגו ממקורות אחרים האמצעים הכספיים הדרושים, ביחד עם התמיכה המבוקשת למימוש המטרה.
13. התחייבות הגוף הנתמך
אושרה תמיכה מאת הרשות המקומית והודיע על כך לגוף המבקש, יתחייב הגוף באמצעות מורשי החתימה שלו, לפני תשלום התמיכה על גבי טופס שייקבע לצורך זה, כי -
(א) התמיכה תשמש אך ורק למטרה אשר לשמה ניתנה;
(ב) הגוף יעמוד בתנאים האחרים שקבעה הרשות המקומית בקשר לתמיכה;
(ג) אם התמיכה, מיועדת לאפשר רכישת מקרקעין או מבנה או הקמת מבנה למטרה מסויימת, כי -
(1) המקרקעין או המבנה ישמשו לאותה מטרה וכי המטרה לא תשונה;
(2) תירשם בפנקס המקרקעין זיקת הנאה לטובת הציבור במקרקעין או במבנה בקשר לאותה מטרה;
(3) תירשם בפנקס המקרקעין הערת אזהרה לפיה לא תיעשה עיסקה או התחייבות לעיסקה במקרקעין או במבנה.
ועדת התמיכות רשאית בכתב לפטור את הגוף מרישום זיקת הנאה או אזהרה בפנקס המקרקעין, אם התמיכה אינה עולה על רבע ממחיר הרכישה או ההקמה; כמו כן רשאית ועדת התמיכות מטעמים מיוחדים שיירשמו, להתיר לגוף שינוי המטרה, שינוי או מחיקת הרישום בפנקס המקרקעין.
(ד) יפעל על פי מדיניות הממשלה בנוגע לשכר, ייעול וחסכון, כפי שתיקבע מזמן לזמן ותודע לגוף על-ידי הרשות המקומית;
(ה) ימציא לרשות המקומית במשך שנת הכספים דיווחים כספיים ואחרים בקשר לשימוש בתמיכה במועדים ובמתכונת שתקבע הרשות המקומית;
(ו) ימציא לרשות דו"ח כספי שנתי מבוקר, על צירופיו, תוך זמן סביר לאחר תום שנת הכספים;
(ז) יאפשר למבקרים ומפקחים מטעם הרשות המקומית או הממשלה לבקר במשרדיו ובמיתקניו ולעיין בספרי החשבונות שלו;
(ח) יחזיר לרשות המקומית את יתרת התמיכה שלא שימשה למטרה אשר לשמה ניתנה, בתנאי הצמדה מקובלים, ולפי דרישת הרשות - גם בריבית מקובלת;
(ט) הוא מודע לכך שהרשות המקומית רשאית להקטין, לעכב או להפסיק את מתן התמיכה אם לא קויימו כל התנאים או ההתחייבויות בקשר למתן התמיכה, או אם הופחת תקציבה עקב מדיניות כלכלית.
(טופס התחייבות לדוגמא מצורף בנספח ב', במקום כתב ההתחייבות ניתן לערוך הסכם ובלבד שכל הפרטים המצויים בטופס ההתחייבות יהיו בהסכם).
14. תשלום התמיכה
14.1 תמיכה שאושרה תשולם מאת הרשות המקומית במועדים שייקבעו בהתחשב בהנחיות של גזבר הרשות המקומית ואפשרויות המימון שלה, ובמידת האפשר, באופן שימנע מן הגוף הנתמך את הצורך להיזקק למימון ביניים.
14.2 תשלום התמיכה ייעשה בידי הרשות המקומית בהתאם לתקנות ולהוראות המנהל הכללי של משרד הפנים ולהוראות רואה החשבון לעיריות, כפי שיינתנו מעת לעת.
14.3 בקביעת מועדי התשלום וגובה הסכומים שישולמו בכל מועד יובאו בחשבון היקף הפעולות של הגוף, שיעור התמיכה ביחס לתקציבו הכולל ומתן תמיכות מאת גופים ציבוריים אחרים (רשויות מקומיות אחרות או משרדי ממשלה) לאותו גוף.
14.4 התמיכה תועבר במישרין לחשבון בנק של הגוף.
15. פיקוח על השימוש בתמיכה
15.1 הרשות המקומית תקיים פיקוח על מילוי התנאים למתן התמיכה ועל השימוש בתמיכה שנתנה.
15.2 ראש הרשות המקומית יטיל על עובד או עובדים מעובדי הרשות המקומית (להלן - המפקח), את קיום הפיקוח האמור.
15.3 (א) הפיקוח ייעשה על ידי המפקח או נציגיו מקרב עובדי הרשות המקומית בהתאם לכללים שיקבע ראש הרשות בתיאום עם גזבר הרשות.
(ב) ימונה אחראי מקצועי בתחום עיסוק הגוף שיוכל להעריך מבחינה מקצועית את פעילות הגוף מקבל התמיכה.
15.4 הפיקוח יתבסס על קבלת דיווחים תקופתיים ודו"חות ביצוע מן הגופים הנתמכים ובמידת הצורך גם ביקורים במקום הפעולה של גופים אלה.
15.5 הפיקוח יהיה מכוון לברר כי -
(א) התמיכה משמשת למטרה אשר לשמה ניתנה;
(ב) הגוף מקיים את התנאים שקבעה הרשות המקומית בקשר לתמיכה;
(ג) לא חלו שינויים מהותיים בנוגע לגוף הנתמך שהיה בהם כדי להשפיע על אישור התמיכה או על שיעור התמיכה.
(ד) הגוף מקיים את פעולותיו בהתאם לכללים או תקנים שנקבעו לגופים מסוגו.
15.6 הגוף יגיש למפקח דו"חות תקופתיים כפי שיידרש אשר יכללו נתונים מעודכנים של יתרת פקדונות במוסדות כספיים ועל ההוצאות וההכנסות בתקופת הדו"ח לעומת התקציב המאושר, תוך פירוט ההכנסות על מקורותיהן, וכן דו"חות ביצוע כפי שיידרש.
15.7 המפקח ידווח לועדת התמיכות.
16. שינוי, עיכוב או הפסקת התמיכה
16.1 לא הוגשו הדו"חות התקופתיים - יעוכב או ייפסק תשלום התמיכה.
16.2 נתברר לרשות המקומית כי הגוף אינו עומד בתנאים שקבעה הרשות בקשר לתמיכה או חל שינוי אחר בגוף או בפעולותיו, אשר היה בו כדי להשפיע על אישור התמיכה או על שיעור התמיכה, יוקטן, יועכב או ייפסק תשלום התמיכה לפי הענין, אלא אם כן החליטה ועדת התמיכות אחרת, בהחלטה מנומקת.
16.3 נתברר לרשות מקומית כי היקף או קצב ההוצאות של הגוף נופל מן המתוכנן או שהכנסותיו עלו על המצופה, רשאית היא להתאים את ההיקף והקצב של תשלום התמיכה לשינויים שחלו כאמור.
16.4 נתברר לרשות מקומית כי הגוף לא עמד בתנאים ובהתחייבויות שנקבעו בקשר לתמיכה, תשקול אם יש מקום לתבוע מן הגוף החזר סכומי תמיכה שכבר שולמו לו או לנקוט צעדים משפטיים כפי שמתחייב בנסיבות המקרה.
16.5 החלטה לשנות לעכב או להפסיק תשלום תמיכה שאושרה בנסיבות האמורות, תתקבל בועדת התמיכות והיא תדווח למועצת הרשות המקומית.
17. ריכוז מידע על תמיכות
17.1 רשות מקומית תרכז לגבי כל גוף הנתמך על ידה את כל המידע בקשר לתמיכה באותו גוף.
17.2 רשות מקומית תרכז, במידת האפשר, את המידע בקשר לגופים הנתמכים בתקציביהם של גופים שבהוצאותיהם היא משתתפת באופן משמעותי.
17.3 רשות מקומית תפרט בנספח לתקציב ולדו"ח הכספי המוגשים למשרד הפנים את הסכומים שיועברו או הועברו לכל מקבלי ההקצבות מסעיף 81 של תקציב הרשות המקומית, לפי פרקי המשנה של הסעיף האמור.
18. כללי
18.1 רשות מקומית תוכל לקבוע לעצמה נוהל משלים למתן תמיכות בהתחשב בצרכים המיוחדים של אותה רשות, במסגרת נוהל זה ובאישור שר הפנים או מי שהוא הסמיכו לכך.
18.2 רשות מקומית תוכל לקבוע לעצמה, באישור שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, נוהל שונה בפרטים מסויימים מנוהל זה לצורך מתן תמיכות מסוג מסויים או למטרה מסויימת, כאשר קיימים שיקולים מיוחדים המצדיקים קביעת נוהל שונה.
18.3 שינויים בנוהל זה יוכנסו, לפי הצורך, על-פי החלטה של שר הפנים והיועץ המשפטי לממשלה, בין היתר, בהתחשב בשינויים שהוכנסו בנוהל למתן תמיכות של משרדי הממשלה.
נספח א' - ב'2
_________________________________
1 י"פ תשמ"ה, 2275; תשנ"ח, 186.
2 נוסח הטפסים שבנספחים אינו מובא.
חיפוש עורך דין לפי עיר
אזור המרכז
עורך דין בתל-אביב
עורך דין ברמת-גן
עורך דין בפתח תקווה
עורך דין בבני ברק
עורך דין בראשון לציון
עורך דין בבת ים
עורך דין בנס ציונה
עורך דין במודיעין
עורך דין באזור
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחולון
עורך דין בגבעת שמואל
עורך דין בקרית אונו
עורך דין ברמלה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין ברחובות
עורך דין באור יהודה
עורך דין בסביון
עורך דין בעמק חפר
עורך דין בבאר יעקב
עורך דין במודיעין רעות
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין ביהוד
עורך דין בכפר סבא
אזור השפלה והסביבה
עורך דין ביבנה
עורך דין בראשון לציון
עורך דין ברחובות
עורך דין באשדוד
עורך דין בגדרה
עורך דין בכפר רות
עורך דין במודיעין
עורך דין בשוהם
אילת
עורך דין באילת
אזור הצפון
עורך דין בחיפה
עורך דין בעפולה
עורך דין בקרית אתא
עורך דין בטבריה
עורך דין בנהריה
עורך דין בראש פינה
עורך דין בכרמיאל
עורך דין במושב ציפורי
עורך דין במעליא
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בפרדס חנה-כרכור
עורך דין בקיבוץ לוחמי הגטאות
עורך דין בקיסריה
עורך דין בנוף הגליל
עורך דין בסח'נין
עורך דין בעכו
עורך דין בעמק הירדן
עורך דין בטמרה
עורך דין בירכא
עורך דין בכנרת מושבה
עורך דין בכפר החורש
עורך דין בכפר ראמה
עורך דין באור עקיבא
ירושלים והסביבה
עורך דין בירושלים
עורך דין במודיעין
עורך דין בבית-שמש
עורך דין במבשרת ציון
עורך דין בגיזו
עורך דין בקרני שומרון
עורך דין בשואבה
עורך דין בשורש
חיפה והקריות
עורך דין בחיפה
עורך דין בקרית ביאליק
עורך דין בקרית מוצקין
עורך דין בקריית אתא
עורך דין בקרית אתא
אזור הדרום
עורך דין בבאר שבע
עורך דין באשדוד
עורך דין באשקלון
עורך דין בגן יבנה
עורך דין בניר הבנים
עורך דין בנתיבות
עורך דין בעזר
עורך דין בערד
עורך דין בערוגות
עורך דין בקיבוץ זיקים
עורך דין בשדה עוזיהו
עורך דין בשדרות
אזור השרון והסביבה
עורך דין בנתניה
עורך דין בכפר סבא
עורך דין בהרצליה
עורך דין בחדרה
עורך דין בהוד השרון
עורך דין ברעננה
עורך דין בתל מונד
עורך דין בקיסריה
עורך דין ברמת השרון
עורך דין בכוכב יאיר
עורך דין בבני ציון
עורך דין בבנימינה
המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ
חיפוש פסיקה
בחר תחום
דיני צבא ובטחון
פשיטת רגל
דיני ספורט
דיני בנקאות
משפט ימי
דיני שטרות
עורכי דין
חדלות פירעון
ייפוי כוח מתמשך
דיני משפחה
דיני עבודה
דיני צרכנות
קניין רוחני
דיני תאגידים
הוצאה לפועל
דיני מקרקעין
מסים
ביטוח
סדר דין אזרחי
חוקתי ומנהלי
דיני חוזים
הגבלים עסקיים
נזיקין
רפואה ומשפט
פלילי
תעבורה
איכות הסביבה
גישור
משפט בינלאומי