אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פשרה בייצוגית: שופרסל תשדרג את האתר בעלות של 2 מיליון שקל

פשרה בייצוגית: שופרסל תשדרג את האתר בעלות של 2 מיליון שקל

מאת: עו"ד מיטל ויצמן | תאריך פרסום : 20/06/2017 09:32:00 | גרסת הדפסה

עו"ד מיטל ויצמן (צילום: פביאן קולדורף ) [אילוסטרציה חיצונית: www.freepik.com]

צרכן של שופרסל online טען שלא מוצג בו מידע מלא על המוצרים, אבל שופרסל טענה שהיא לא מחויבת בכך. לאחר משא ומתן ובעזרת בית המשפט הגיעו הצדדים לפשרה שתשרת את כל צרכני הרשת.

השופטת יעל וילנר מבית המשפט המחוזי בחיפה אישרה הסדר פשרה בבקשה לייצוגית שהוגשה נגד שופרסל בטענה שהיא לא מציגה באתר שלה את מלוא המידע לגבי המוצרים, כמו הערכים התזונתיים שלהם או משקלם נטו. לפי ההסדר, שופרסל תשדרג את האתר שלה בעלות של 2 מיליון שקל, כך שחוויית הרכישה בו תהיה ממש דומה לרכישה פיזית במרכול.

הבקשה הוגשה בפברואר שנה שעברה על ידי צרכן, שטען כי שופרסל הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן, התרשלה כלפי צרכנים, הטעתה אותם והתעשרה על חשבונם שלא כחוק בכך שלא הציגה את מלוא המידע על גבי המוצרים שהיא מוכרת אונליין.

כך הוא טען למשל, שאי אפשר לדעת את כל הערכים התזונתיים של המוצרים וכי מוצרים רבים שהוצגו באתר כ"טבעיים" או "ללא סוכר" לא היו באמת כאלה. עוד נטען כי במוצרים שנמכרים בנוזל לא פורט מה משקלם לאחר סינון.

בתשובה לבקשה טענה שופרסל כי לא הפרה שום חוב שכן באתר היא מחויבת לפרט רק את התכונות העיקריות של המוצר ולא להציג פירוט מלא כמו על גבי האריזה שלו. מכל מקום, לטענתה, מוצרים רבים מוצגים באמצעות תמונה שניתן להגדיל ולראות את מלוא הפרטים שעל גבי האריזה.

לאחר שהתקיימו משא ומתן ושני דיונים מקדמיים הגיעו הצדדים למתווה פשרה וביקשו באחרונה לאשרו.

לפי ההסדר, שופרסל תקים בתוך כשנה "מערכת מחשוב רחבת היקף שתאפשר לצרכנים לבחון את המוצרים הנמכרים באתר האינטרנט בתמונה היקפית שלO 360, בטכנולוגיה ייחודית". מדובר בפרויקט שעלותו המוערכת עומדת על 2 מיליון שקל ללא עלויות ההפעלה במשך השנים.

עוד הוצע בהסדר לפסוק למבקש גמול של 10,000 שקל ושכר טרחה של 110 אלף שקל בתוספת מע"מ לבא כוחו – כאשר 70% מהסכומים ישולמו בתוך 45 ימים מיום שאישור ההסדר יהפוך לסופי, והיתרה תוך 30 יום מרגע ששופרסל הודיעה שהשלימה את הפרויקט.

חוויית רכישה משופרת

היועץ המשפטי לממשלה לא התנגד לבקשה והותיר את ההכרעה לשיקול דעתה של השופטת וילנר, שכאמור החליטה לאשר את הסדר הפשרה.

בפסק הדין שניתן לפני ימים ספורים ציינה השופטת שלטעמה מדובר בהסדר ראוי והוגן כל עוד שופרסל לא תזקוף את הפרויקט לעצמה אלא ככזה שהושג בעקבות הבקשה הייצוגית.

השופטת ציינה כי שינוי האתר ושכלולו יתרום לצרכנים שכן "באופן זה תיהפך חווית הרכישה באינטרנט לדומה עד מאוד לרכישה באחד מסניפי המשיבה", ואף הוסיפה כי מדובר בתועלת רבה לאותם צרכנים שמתקשים להגיע לסניפי הרשת. "בכך יוצא ציבור לקוחות המשיבה כולו נשכר", כתבה.

השופטת אישרה גם את הסדר התשלומים למבקש ולבא כוחו – שנראו לה סבירים והולמים את העבודה שהושקעה בבקשה ואת התועלת שהיא הביאה לצרכנים.

השופטת ציינה כי באופן חריג אין צורך במינוי מומחה שיבחן את התועלת הכלכלית בהסדר, שכן מדובר בהסדר פשרה משפטי בעיקרו, כאשר ההטבה לצרכנים לא מצריכה חישובים חשבונאיים.

בסוף פסק הדין השופטת הורתה לשופרסל להגיש תצהיר שבו היא מבטיחה שלא לזקוף את הפרויקט לטובתה אלא כחלק מהסדר הפשרה האמור, וכן לעדכן אותה בדבר השלמת הפרויקט.

  • ב"כ המבקש: עו"ד דוד אנגור
  • ב"כ המשיבה: עו"ד אסף לוין

* עו"ד מיטל ויצמן עוסקת בתביעות ייצוגיות

** הכותבת לא ייצגה בתיק

עו"ד מיטל ויצמן עוסק/ת ב- דיני צרכנות ותיירות
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ