משטרת ישראל דיווחה לאחרונה על זינוק משמעותי באכיפת עבירות תעבורה באמצעים טכנולוגיים. עו"ד מסביר מה חשוב לנהגים לדעת
בעשור האחרון הפכו מצלמות התנועה – החל במצלמות סטטיות בצמתים ועד רחפנים ושוטרים שמצוידים בטכנולוגיות מתקדמות – לכלי מרכזי באכיפת עבירות תנועה. מנתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2024 הונפקו כ-270,000 דוחות באמצעות מצלמות תנועה, למרות חששות באשר לאמינותן.
עו"ד דוד אריכא שעוסק בדיני תעבורה מעניק הצצה אל אחורי הקלעים של האכיפה, ומבט על הנחות היסוד המשפטיות - חזקת הבעלות וחזקת המסירה – שמשנות את כל התמונה. במהלך השיחה נחשפים אמצעי האכיפה השונים (מצלמות סטטיות וניידות, רחפנים וטכנולוגיית "עין הנץ” הסודית), והסיכונים שעמם מתמודדים נהגים המנסים לערער על דוחות שלא הגיעו ליעדם.
אז מדוע בעל הרכב הוא האחראי גם אם לא היה זה שנהג בפועל? מה קורה אם לא קיבל את הקנס בדואר? וכיצד רוכבי אופנוע מתחמקים מהמצלמות?
האזינו לפרק המלא של עו"דקאסט >>
עו"ד דוד אריכא עוסק ב- דיני תעבורה
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.