חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

סלקום המשיכה לחייב למרות שהלקוח ביקש להתנתק- בכמה תפצה?

מאת: טל צבר, עו"ד | תאריך פרסום : 05/08/2012 11:44:00 | גרסת הדפסה

ידיעה בלעדית של פסקדין שפורסמה גם ב

לפסק הדין בעניין עודד פורת נגד סלקום ישראל בע"מ

לקוח סלקום הגיש נגדה תביעה של 32,700 שקל, בה טען כי למרות שביקש להתנתק, היא המשיכה לחייבו בשבעה חיובים נוספים. ביהמ"ש אמנם קבע כי סלקום נהגה ב'שלומיאליות רבה' אך פסק ללקוח פיצוי של 1,000 שקל בלבד.

לקוח שהחזיק ארבעה קווי טלפון של סלקום שהיו בשימוש בני משפחתו, ביקש להתנתק מהשירות, לאחר שלטענתו סירבה לזכות את החשבון על חיובי תוכן שגויים, בהם חייבה את המכשיר של בנו בן ה -11, על אף שמעולם לא עשה בהם שימוש.

אלא שלטענת הלקוח, לאחר בקשת הניתוק, המשיכה סלקום לחייבו בגין קו טלפון שמעולם לא חויב בגינו קודם לכן, ובנוסף המשיכה לחייב אותו בשבעה חיובים שגויים של כ 90 שקל כל אחד. לטענתו, רק לאחר שפנה אליה בטרוניה, הסכימה לזכות אותו, אולם בסכום של 253 שקלים בלבד.

בתביעה שהגיש לביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, ביקש לחייב את סלקום בפיצוי לדוגמא של 10,000 שקל עבור כל אחת משבע ההפרות, וזאת נוכח התנהלותה הרשלנית ואי-היענותה לפניותיו הרבות, אולם טען כי על מנת שסכום הפיצוי יוגבל לסכום שמוסמך ביהמ"ש לתביעות קטנות לפסוק- 32,700 שקל.

סלקום טענה מנגד, כי לא קיבלה את הודעת הניתוק של התובע, וכי בכל מקרה זיכתה אותו על כל הסכום בו חויב מיום שביקש להתנתק. סלקום הוסיפה, כי אינה חולקת על חובתה להשיב לתובע כספים במידה ולא הוחזרו, ואף הודתה הינו זכאי לפיצוי, אך ביקשה כי יהיה מידתי ולא מקסימאלי.

סלקום כשלה

השופטת אורלי מור-אל קיבלה את התביעה בחלקה. נקבע, כי התובע פנה לסלקום שוב ושוב וביקש להפסיק לחייבו אך זו דחתה אותו בלך ושוב ובשליחת טפסים, ובכך כשלה ופעלה בשלומיאליות רבה.

עם זאת נפסק, כי גם מחדליה של סלקום אינם מצדיקים פסיקת פיצויים לדוגמא בשיעור המקסימאלי, בייחוד לאור העובדה כי היה זה כשל נקודתי, שלא הוכח כי הוא חלק מ'שיטה' או שנעשה בזדון.

לפיכך, חויבה סלקום להשיב לתובע את הכספים שגבתה ביתר ולפצות אותו ב 1,000 שקל נוספים. כמו כן, חויבה סלקום לשלם הוצאות משפט של 400 שקל.

לפסק הדין בעניין עודד פורת נגד סלקום ישראל בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ