חפש עורך דין לפי תחום משפטי
| |

חברת CAL לא הבהירה את שיטת החיוב הייחודית, ותפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 10/03/2011 12:22:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין צבטאני ואח' נ' אשראי בע"מ

לקוחות שהזמינו כרטיס אשראי הופתעו לגלות כי שיטת החיוב בכרטיס שהונפק להם אינה סטנדרטית, והם חויבו בתשלום ריביות חריגות. בית המשפט חייב את חברת CAL להשיב להם את הריביות שהצטברו בכרטיס ולשלם להם 1,000 שקלים בגין עגמת נפש.

התובעים טענו, כי בשנת 2007 הנפיקה חברת CAL לבקשתם כרטיס אשראי מסוג "ויזה", כשלטענתם, סברו כי מדובר בכרטיס אשראי רגיל, אך כשבעה חודשים ממועד הנפקת הכרטיס, גילו להפתעתם, כי לכרטיס שיטת פירעון שונה מהמקובל, והם חויבו בריביות חריגות. לטענתם, לאחר שיצרו קשר עם החברה, גילו כי לכרטיס אופן חיוב שונה המחייב פנייה אל חברת האשראי מידי חודש.

בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בעפולה, דרשו התובעים החזר בגין הריבית החריגה בה חויבו, וכן דרשו פיצוי של 3,000 שקלים בגין עוגמת נפש, ובסך הכל דרשו פיצוי של 7,000 שקלים.

חברת CAL טענה כי לבקשת התובעת, הונפק לה כרטיס אשראי מסוג "ויזה ACTIVE", אשר שיטת החיוב בו היא כזו - בתום תקופת פעילות של חודש, נשלח ללקוח דף פירוט העסקאות העומדות לחיוב, ועל הלקוח לקבוע עד יומיים לפני מועד החיוב מהו הסכום אותו הוא מבקש לפרוע, ואם אינו עושה כן, מחויב חשבונו בסכום מינימום ויתרת הסכום נדחית לחודש הבא ונושאת ריבית.

לטענת החברה, הלקוח מקבל מידי חודש דפי פירוט של העסקאות שבוצעו, ובנוסף קיבלה התובעת הסברים אודות אופן פעילות הכרטיס הן במעמד ההנפקה והן במועד מאוחר יותר באמצעות "שירות ליווי".

לא די במשלוח דפי הפירוט

השופטת שאדן נאשף-אבו אחמד קיבלה את התביעה באופן חלקי, לאחר שקבעה היא מעדיפה את גרסת התובעים, לפיה לא קיבלו פירוט או הסבר אודות שיטת החיובים בכרטיס, והדבר נודע להם רק כעבור מספר חודשים, בעקבות פנייה שלהם אל החברה.

חברת CAL, כך נפסק, לא הוכיחה כי הבהירה לתובעת את שיטת החיוב הספציפית הנוגעת לכרטיס שקיבלה, שכן התובעת אינה חתומה על נספח התנאים הכלליים בו מופיע, לטענת החברה, פירוט אודות אופן פעילות הכרטיס, ובנוסף, החברה נמנעה מלהזמין לעדות את הנציג שנכח במעמד הנפקת הכרטיס או את נציגת השירות ששוחחה עם התובעת.

עוד נקבע, כי לאור אופיו הייחודי של הכרטיס, לא די במשלוח דפי הפירוט כדי להסיק על מודעות התובעת אודות שיטת החיוב.

"לפיכך, משלוח דפי פירוט חודשיים אינו יכול לבוא במקום מתן הסבר ופירוט לעניין שיטת הפירעון ולקוח סביר אינו יכול ללמוד על שיטת החיוב הייחודית המאפיינת את הכרטיס נשוא דיונננו אך מעיון בדפים אלה" כתבה השופטת, ופסקה כי על חברת CAL להשיב לתובעים את הריביות שהצטברו בכרטיס בסך 1,800 שקלים, ובנוסף, על החברה לפצותם ב 1,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה להם, ולשלם הוצאות משפט של 500 שקלים.

לפסק הדין בעניין צבטאני ואח' נ' אשראי בע"מ

למדור: דיני בנקאות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן יעוץ אישי, שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
*
*
*
*


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
כתבות נוספות בתחום הוצאה לפועל
פטור מחוב מזונות לפושט רגל – בכפוף להפקדת סכום זעום
עו"ד יניב גכתן, צילום: עודד פרץ [אילוסטרציה חיצונית: feverpitched, 123rf.com]
עזרה לפושט רגל להבריח כספים, ותשלם לנושיו כ-1.9 מיליון ש'
עו"ד איתן צנעני [תמונת אילוסטרציה חיצונית: ljupco, 123rf.com]
לבית המשפט נמאס: בוטלה פשיטת רגל לחייב שלא שילם מזונות
עו"ד יוסף גביזון (אילוסטרציה: bowie15, 123rf.com)

חיפוש עורך דין לפי עיר

המידע המשפטי שחשוב לדעת – ישירות למייל שלכם!
הצטרפו לניוזלטר וקבלו את כל מה שחם בעולם המשפט
עדכונים, פסקי דין חשובים וניתוחים מקצועיים, לפני כולם.
זה הזמן להצטרף לרשימת התפוצה
במשלוח הטופס אני מסכים לקבל לכתובת המייל שלי פרסומות ועדכונים מאתר פסק דין
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ