- דיני חוזים
- מומחים לדין הזר
- ייפוי כוח מתמשך
- משפט מסחרי
- הדין האמריקאי
- דיני תעופה
- מטבעות דיגיטליים
- אשרות עבודה
- מיסוי יחיד
- החזר מס שבח
- דיני עבודה
- תביעות ביטוח ונזקי רכוש
- פלילי
- מקרקעין ונדל"ן
- דיני צרכנות ותיירות
- קניין רוחני
- דיני משפחה
- דיני חברות
- הוצאה לפועל
- רשלנות רפואית
- נזקי גוף ותאונות
- תקשורת ואינטרנט
- מיסים
- תעבורה
- חוקתי ומנהלי
- גישור ובוררויות
- צבא ומשרד הבטחון
- ביטוח לאומי
- תמ"א 38
- פשיטת רגל
- תביעות ייצוגיות
- לשון הרע
- דיני ספורט
- אזרחויות ואשרות
- אזרחות זרה ודרכון זר
- ירושות וצוואות
- נוטריון
הכרטיסים למופע של מדונה בלונדון היו במיקום גרוע- פועלים אקספרס תפצה
לפסק הדין בעניין כל בו חצי חינם בע"מ נ' פועלים אקספרס בע"מ
עובדי 'חצי חינם' שרכשו באמצעות פועלים אקספרס, כרטיסים למופע של מדונה בלונדון, התאכזבו לגלות שמקומותיהם רחוקים מהבמה, ותבעו פיצוי של 106,744 ש"ח. בימ"ש השלום בת"א קיבל את התביעה חלקית בלבד, לאחר שקבע כי סכום התביעה מנופח ומוגזם בעליל.
כשקבוצת עובדי חצי חינם, בעלי כרטיס אשראי אמריקן אקספרס, אותו מנפיקה פועלים אקספרס, הזמינה דרכה 11 כרטיסים למופע של מדונה בלונדון תוך שציינה כי היא מעוניינת בכרטיסים באזור קרוב לבמה, הודיעה לה הנציגה, כי שדרגה את הכרטיסים ללא עלות לאזור VIP. בפועל, טענו חברי הקבוצה כי ישבו ביציע מרוחק, ולאחר שהתלוננו על כך, ביררה החברה את העניין מול אמריקן אקספרס, ומשזו דחתה את תלונתה, חייבה את הקבוצה בתשלום מלא. לפיכך, הגישה רשת חצי חינם תביעה של 106,744 ש"ח כנגד פועלים אקספרס, בה ביקשה פיצוי בגין עלות הכרטיסים לעובדיה ובגין כל ההוצאות הנלוות- שהות במלון וכרטיסי טיסה.
הרשת טענה, כי בעת ההזמנה הובהר לנציגה כי כרטיסי המופע חייבים להיות במיקום קרוב לבמה, ומשלא קיימה הנתבעת את התחייבותה למיקום זה, הרי שהתרשלה.
הנתבעת טענה מנגד, כי הרשת אישרה את שינוי המקום למתחם הVIP, וכי בידה הייתה מפת האולם, ויכלה לבדוק את מיקומו המדויק. כן טענה, כי חייבה את הרשת בתשלום לאחר שתלונתה לאמריקן אקספרס נדחתה והיא אף נקנסה בגין כך, וכי לא נגרם לרשת כל נזק שכן בסופו של יום הקבוצה צפתה במופע.
השופט מרדכי בן חיים קבע, כי אמנם נציגת הנתבעת הציעה את שדרוג הכרטיסים לאזור הVIP והבטיחה כי הוא קרוב לבמה, אולם הקבוצה לא בדקה את המיקום המדויק, למרות שתרשים האולם מראה כי האזור רחוק מהבמה. עם זאת נפסק, כי אין חולק כי לולא הוצע השדרוג, שבמסגרתו הובטח כי מדובר במיקום מצוין, הייתה נמנעת התקרית.
לפיכך נקבע, כי שני הצדדים אחראים לנזק- הנתבעת אחראית כמי שהכרטיסים הוזמנו דרכה והציעה את שדרוגם, והרשת אחראית לכך שלא ווידאה כי הכרטיסים עונים על ציפיותיה.
באשר לחלוקת האחריות נפסק, כי מאחר והנתבעת התערבה מיוזמתה, ובהיותה גוף עסקי בעל המיומנות והיכולת לברר את המידע המלא אודות הכרטיסים, היא תישא ב 70% מהנזק.
לעניין הנזק נפסק, כי בקשת הרשת לפיצוי גם בגין ההתאכסנות במלון והטיסה אינו מקובל, ויש בו משום נסיון לעשיית עושר ולא במשפט, ולפיכך על הנתבעת לפצות אותה ב 70% מעלות כרטיסי המופע בלבד, בסך של 22,098 ש"ח. נוכח קביעת השופט כי סכום התביעה מנופח ומוגזם בעליל, חויבה הנתבעת בהוצאות של 3,500 ש"ח בלבד.
לפסק הדין בעניין כל בו חצי חינם בע"מ נ' פועלים אקספרס בע"מ
למדור: נזיקין
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.
