לפסק הדין בעניין מלמד נ' חברת די.בי.אס ואח'
YES המשיכה לחייב בדמי מנוי לקוח שביקש להקפיא מנוי לשירותי הלוויין, והפסיקה את החיוב רק לאחר שהוגשה נגדה תביעה. התביעה נדחתה, אך YES חויבה בהוצאות משפט.
לקוח, שרכש מנוי לשירותי הלוויין של YES, ביקש להקפיאו. לטענתו, החברה המשיכה לחייבו בדמי המנוי על אף בקשותיו החוזרות והנשנות להקפאה. עוד טען, כי YES שלחה לדירתו הודעות עיקול מעורכי הדין של החברה, אשר מוענו לדיירת קודמת, והדבר גרם לו נזק ופגע בשמו הטוב.
לפיכך הגיש הלקוח תביעה נגד YES ונגד משרד עורכי הדין החתום על הודעות העיקול, לפיצוי של 30,000 שקלים.
YES טענה, כי הודעת הלקוח על הקפאת המנוי לא נמסרה לה, והוא אף לא טרח לבדוק אם הודעתו התקבלה במשרדה. יחד עם זאת, טענה, כי משהתברר לה, לאחר הגשת התביעה, כי הלקוח מעוניין בהקפאה, זיכתה אותו ב-709 שקלים. לעניין הודעות העיקול שנשלחו לדיירת הקודמת טענה החברה, כי הדיירת לא עדכנה את החברה על שינוי מענה.
משרד עוה"ד טען, כי על הלקוח להפנות את טענותיו לחברה בלבד.
הלקוח זכאי להוצאות משפט
השופט אילן דפדי מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב דחה את התביעה לאחר שקבע, כי גביית היתר נבעה מתקלה אשר החברה הכירה בה ובזכאות הלקוח להשבה. למען הסר ספק נקבע, כי אם הלקוח טרם זוכה, הרי שעל החברה לזכותו.
לעניין הודעות העיקול שנשלחה לדיירת הקודמת נקבע, כי הלקוח לא הוכיח כל נזק בהקשר זה.
עם זאת, מאחר והחברה זיכתה את הלקוח רק לאחר הגשת התביעה כנגדה, נפסק כי עליה לשלם הוצאות משפט של 350 שקלים, כאשר השופט ציין, כי סכום התביעה מוגזם "בלשון המעטה". התביעה כנגד משרד עוה"ד נדחתה אף היא לאחר שנקבע כי אין מקום לצרפה לתביעה.
לפסק הדין בעניין מלמד נ' חברת די.בי.אס ואח'
למדור: צרכנות ותיירות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.