אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> הגיש על המאהבת תלונת שווא ויפצה ב-42 אלף שקל

הגיש על המאהבת תלונת שווא ויפצה ב-42 אלף שקל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 22/11/2017 19:15:00 | גרסת הדפסה

עורך דין לשון הרע, הגיש על המאהבת תלונת שווא ויפצה ב-42 אלף שקלאילוסטרציה: mukhina1, 123rf.com

אופרת סבון: בעל בוגדני הגיש תלונה כנגד המאהבת בטענה שהיא מטרידה אותו ואת אשתו. בו זמנית, הוא הסתיר זאת מהמאהבת והמשיך להתראות עמה. בסופו של דבר הוא גילה כמה עולה עוגה שנאכלת ונשארת שלמה.

בית משפט השלום בתל אביב קבע באחרונה כי בעל שבגד באשתו ישלם למאהבת שלו 30 אלף שקל על פרסום לשון הרע בתוספת הוצאות משפט של 12 אלף שקל. השופט אביים ברקאי קבע כי הבעל הגיש על המאהבת "תלונה טקטית ואינטרסנטית", ובמקביל דחה תביעה נגדית שהגישו הבעל ואשתו כנגד המאהבת עקב חשיפת הרומן.

הרומן הסוער פרץ ב-2010 וכעבור שלוש שנים כבר הגיע לבית המשפט, לאחר שלמאהבת נודע כי האיש הגיש נגדה תלונה על הטרדה במשטרה.

בתביעת לשון הרע שהיא הגישה נגדו באמצעות עו"ד שי לביא היא טענה כי מדובר בתלונת שווא שהכתימה את שמה הטוב, והוגשה רק משום שהנתבע רצה לפייס את אשתו לאחר שגילתה על הרומן.

בתגובה, הגישו האיש ואשתו תביעה נגדית על פגיעה בפרטיות ולשון הרע באמצעות עו"ד אסנת רזין. בתביעה הם סיפרו שכאשר האיש הודיע לתובעת שהוא מעוניין לסיים את הרומן היא חשפה אותו בפני אשתו ואף שלחה לה הודעות ומיילים פוגעניים כולל תמונה של האיש יושב בג'קוזי באחד המפגשים ביניהם.

הקריב את שמה הטוב

השופט ברקאי דן תחילה בתביעת המאהבת והגיע למסקנה כי דינה להתקבל, לאחר שהנתבע הודה כי המשיך במערכת היחסים האסורה גם לאחר התלונה, ואף הקפיד להסתיר זאת מהתובעת.

השופט ציין כי התנהלותו מעידה על כך שלא באמת התכוון לאמור בה, תוך שהפנה לעדותו של הנתבע עצמו שהודה כי הגיש את התלונה בתקווה שהדבר יסיים את הרומן.

"מדובר בתלונה טקטית ואינטרסנטית של פלוני אשר החליט להקריב את כבודה ושמה הטוב של אלמונית על מזבח חיי נישואיו שלו אותם הרס" כתב השופט וקבע כי הגשת תלונת שווא נחשבת לפרסום לשון הרע, ולכן על הנתבע לפצות את התובעת על הכפשת שמה.

לעומת זאת, התביעה הנגדית של בני הזוג נדחתה במלואה. השופט ברקאי לא מצא שהתמונה שנשלחה לאישה מבזה את הנתבע באופן כלשהו מלבד הוכחה לקיומו של קשר זוגי בינו לבין התובעת.

באשר להודעות ולמיילים הפוגעניים, השופט ציין כי הם נשלחו בהודעת מייל פרטית שיועדה לנתבע עוד לפני שהרומן הסתיים, והאישה נחשפה אליהם בעת שנכנסה לתיבת המייל שלו. משכך, לא מתקיים כאן רכיב ה"פרסום" הנדרש לפי חוק לשון הרע שהרי מדובר בהתכתבות פרטית בין "בני זוג" (הנתבע והתובעת) שלא יועדה לעיני כל.

בסופו של דבר, הנתבע חויב לשלם לתובעת 30 אלף שקל בגין תלונת השווא בנוסף להוצאות משפט בסך 12,000 שקל.

לחצו לקריאת פסק הדין המלא

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
2

אולי מישהו יוכל להסביר לי את תגובה מס' 1. אני לא הבנתי.

1. לפי מיטב הבנתי, אף לא אחד מהצדדים לא הגיש תביעה בגין קיום יחסים עם גבר נשוי מחוץ לנישואין. לפיכך לא ברור לי מדוע יש בזה עניין ציבורי. אם היה בכך עניין ציבורי - מישהו מהצדדים היה מגיש על כך תביעה. 2. הסיפור בתור לקופה בסופר הוא מעניין ומרגיז, אבל הוא רק מוכיח שהאדם שנתקל בכך והגיב כמו שהגיב - אינו יודע להגיב. 3. יש כאן 2 סיפורים: האחד הוא על סופו של הרומן האסור, והשני על סוג של סחיטה בתור לקופה. אודה ולא אבוש: הסיפור על הרומן האסור הוא יותר פיקנטי.
1

שמה הטוב? אחת ששכבה עם גבר נשוי בנסיון לסכסך נישואים ולא ירדה מזה????

סליחה, אבל נראה לי שבתי המשפט נכנסים לפינות לא מתאימות, אם בתי המשפט ימשיכו להיכנס לפינות האלה נצטרך ליבא בתי משפט היות ומה שקרה כאן קורה לפחות ל 33% מהאולוסיה במיעוטו. בכלל הטרדות והטרדות מיניות שנכנסו לשוק בזמן האחרון יחסלו את העולם החופשי ונהוך לצפון קוריאה. כול המדינה שלנו זה משטרה ובית משפט, וכששופט עושה את אותו הדבר התיק נעלם. ישראל בקרוב תהפיך למדינה של גברים מפחדים מנשים. אתמול בתור לשלם במגה בעיר פנתה אלי אשה ואמרה לי יש לי רק 4 דברים לשלם אם לא תתן לי להכנס לפניך אני מחייגת 100 ואומרת לשוטר שנגעת לי בחזה... ונראה מה תעשה ב כמה ימים הבאים. מנהלת החנות שמעה את זה ונקפאה במקום, השארתי עגלה מלאה באוכל ויצאתי מהחנות. המנהלת רצה אחרי ואמרה אני מבקשת סליחה בשם מגה , הנה העגלה שלך אני אקח אותך בלי תור, אמרתי לה תודה רבה אבל אם את לא אמרת לאישה שאת לא מוכנה למכור לה את ה 4 דברים בכלל אני לא קונה יותר במגה. ===חכו זאת רק ההתחלה=== אפילו אם הייתי גאה הומוסכסואל זה לא היה עוזר לי להסביר לשוטר בעל לימודים של פוסט דוקטורט שזה שקר. נסעתי לתחנת משטרה ובקשתי לדבר עם קצין על מנת מה אני אמור לעשות. במילים קצרות הוא אמר עשית את הדבר הכי חכם או היית יושב לפחות 48 שעות וכנראה תיק פלילי היה נפתח נגדך והיית עומד לדין פלילי. אז חברי הגברים . צפון קוריאה כבר כאן, תוריד הודעה מלוח המודעות ואתה הולך למאסר ותמות אחרי שנתיים שישחררו אותך. ולזה קוראים "דמוקרטיה". הנבחרים שלנו צוחקים עלינו. אנחנו לא פריירים אנחנו עם מטומטם.
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ