אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> עלו עליו: עיכב את חלוקת הרכוש כדי להבריח נכסים מאשתו

עלו עליו: עיכב את חלוקת הרכוש כדי להבריח נכסים מאשתו

מאת: עו"ד סופי ספקטור | תאריך פרסום : 01/11/2017 11:58:00 | גרסת הדפסה

עו"ד משפחה, עלו עליו: עיכב את חלוקת הרכוש כדי להבריח נכסים מאשתועו"ד סופי ספקטור, צילום: אושרי כהן [אילוסטרציה חיצונית: zimmytws, 123rf.com]

דייני הרבני שמו סוף לסאגת גירושין שנמרחה כ-8 שנים בשל התחמקות הבעל – המנהל עסק מצליח –  מנושא חלוקת הרכוש. למזלה של האישה, הם עלו על כך שבינתיים הוא ניסה להסתיר רכוש כדי לא לחלוק בו.

בית הדין הרבני בתל-אביב קבע באחרונה כי הבעל יצטרך לשלם לאישה עבור חלקה בנכסיו, בהם עסק מצליח שהעביר לשותפו בסמוך להגשת תביעת הגירושין. בכך כשל נסיונו של הבעל להציג עצמו כאביון. "שקריו ותעתועיו נתפרו בתפרים גסים כל כך, שגם מי שלא התברך בעין חדה, יבחין בהם", נכתב בפסק הדין.

בני הזוג נישאו בנובמבר 2007, עבור שניהם היו אלה נישואים שניים. באותה השנה, הבעל לקח מאביה של האישה הלוואה בסך 100 אלף שקל כדי לפתוח עסק עם חבר ילדות.

ישנם כאלו הסבורים שנישואים שניים נוטים להיות מוצלחים יותר מהראשונים, אך זהו לא סיפורו של הזוג הנוכחי: בתקופה קצרה של פחות משנתיים, השניים הספיקו להביא לעולם ילד משותף ולהיפרד.

בנובמבר 2009 הבעל הגיש לבית הדין הרבני בתל אביב תביעת גירושין, אליה צירף תביעה למשמורת ומזונות. בסמוך להגשת התביעות, הבעל העביר את חלקו בעסק – שלבינתיים הצליח מאוד – לשותפו, ללא תמורה ממשית למעט התחייבות השותף לשאת בחובות העסק.

בהמשך, האישה ביקשה לצרף לתביעת הגירושין את נושא חלוקת הרכוש. במסגרת זו היא טענה כי בעלה מחזיק בהון רב ופועל נמרצות כדי להבריח את נכסיו כדי שלא לחלוק בהם עמה.  הבעל – שככל הנראה הבין שהוא עלול לשלם על כך ביוקר – ביקש בשלב זה לחזור בו מהתביעות, אך האישה התנגדה וההליכים המשיכו כסדרם.

מאז ולאורך תקופה ארוכה סירב הבעל לשתף פעולה עם בית הדין ועם המומחים שמונו בתיק לצורך הערכת היקף נכסיו ושווי העסק. הוא עמד על כך שהוא דל אמצעים ומסובך בחובות שבגינם נאלץ להעביר את העסק לשותפו.

לאחרונה בית הדין הרבני החליט לשים סוף לסאגה. בינואר השנה הוכרעו ענייני המזונות והמשמורת, ולאחרונה ניתן פסק הדין בתביעה הרכושית.

רקם עסקה "אגב גירושין"

פסק הדין של הרבנים הותיר את הרושם כי גרסתו העצובה של הבעל לא בלבלה את הדיינים שהעירו כי "השקר נר לרגליו והתעתוע – דרכו".

הרב שלמה שטסמן (אב"ד), הרב אייל יוסף והרב עידו שחר מצאו כי האמת היא שהבעל רקם יחד עם שותפו עסקה "אגב גירושין" במטרה להבריח את העסק מהליכי חלוקת הרכוש. אך "לרוע מזלו", הם כתבו, "שקריו ותעתועיו נתפרו בתפרים גסים כל כך, שגם מי שלא התברך בעין חדה, יבחין בהם".

בהמשך, ובהיעדר שיתוף פעולה מצד הבעל, הדיינים נאלצו לאמוד את שווי נכסיו בעצמם, בהסתמך על הממצאים שהוכחו בפניהם במהלך הדיונים.

בסופו של דבר, חלוקת הרכוש הוכרעה כך שהבעל חויב לשלם לאישה 250 אלף שקל ולהחזיר לאביה את אותה הלוואה של 100 אלף שקל שהעניק לו בתחילת דרכו.

  • ב"כ התובעת: עו"ד דיני משפחה משה זאב בן דורי
  • שמו של בא כוח הנתבע לא צוין בפסק הדין
עו"ד סופי ספקטור עוסק/ת ב- דיני משפחה
** הכותב/ת לא ייצג/ה בתיק.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
איך הצרפתים מתגרשים בישראל?
עו"ד ליאן קהת, צילום: אורי ישי
חוב מזונות בהוצל"פ: לא מה שח(י)שבת
עו״ד איתמר לנדאו (צילום: אילון וורצקי)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ