אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> תביעה נגד משטרת ישראל: רכב שנגרר אחרי תאונה נעלם

תביעה נגד משטרת ישראל: רכב שנגרר אחרי תאונה נעלם

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 12/07/2022 09:34:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Haidan on Unsplash

נהגת שהתאוששה לאחר תאונה התקשרה לבדוק לאן רכבה נגרר וקיבלה תשובה מפתיעה: "הרכב אבד". היא תובעת פיצוי על הנזק הכספי ועגמת הנפש

בחודש אפריל השנה, תושבת כפר ראמה שהייתה בדרכה מכרמיאל לעכו איבדה שליטה על רכבה בשל בורות בכביש ועשתה תאונה. לאחר שפונתה מהרכב, הגיעו לזירת התאונה שוטרים אשר הורו על גרירתו למגרש החסנה באזור והרכב נגרר מהמקום.

לטענת הנהגת, רק בדיעבד לאחר שהתאוששה מהתאונה פנתה למשטרה כדי לקבל מידע על מקום הימצאו של הרכב. אלא שלהפתעתה, במשטרה לא הצליחו לאתר לאיזה מגרש הוא נגרר והתשובה היחידה שניתנה לה היא שהרכב אבד.

בתביעה נזיקית שהגישה באמצעות עו"ד טארק ח'ורי נטען כי אין לתובעת יכולת לדעת מה הסיבות הממשיות שגרמו לאובדן רכבה, אך האירוע מתיישב יותר עם המסקנה שהמשטרה – שהייתה מחויבת לפנות את הרכב כמי שאחראית על פינוי רכבים לאחר תאונה עם נפגעים – לא נקטה בזהירות סבירה ועליה הנטל להוכיח שלא התרשלה.

לחילופין נטען, בין היתר, כי המשטרה (או מי מטעמה) אחראית לאירוע ולתוצאותיו באופן בלעדי בשל רשלנותה בכך שלא פיקחה כראוי על פינוי הרכב, לא ערכה תיעוד או מעקב כלשהו לגבי רכבים פגועים שהופנו למגרשי ההחסנה, ולמעשה לא עשתה דבר למניעת אובדן הרכב.

לשיטתה התובעת, המשטרה אחראית לכל הנזקים הממוניים והלא-ממוניים שנגרמו לה כתוצאה מכך. היא הוסיפה כי בנסיבות המקרה אין מקום להטיל עליה אשם תורם הואיל והתאונה אירעה שלא באשמתה והמשטרה היא זו שלא דאגה לוודא שהרכב הגיע למגרש החסנה כפי שהיה אמור לקרות.

לפיכך היא תובעת פיצוי של 45,000 שקלים בגין שווי הרכב, ערך החפצים האישיים שהיו בו ועוגמת נפש, בצירוף ריבית והצמדה מיום הגשת התביעה וכן הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד.

מדוברות משטרת ישראל נמסר בתגובה"התביעה טרם התקבלה במשטרה ולכשתתקבל אנו נשיב לה ככל שנדרש בבית המשפט כמקובל."

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ