אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> פלאפון תפצה: שידרגה מכשיר מבלי לקבל את הסכמת הלקוח

פלאפון תפצה: שידרגה מכשיר מבלי לקבל את הסכמת הלקוח

מאת: Psakdin | תאריך פרסום : 02/01/2014 14:29:00 | גרסת הדפסה

מאת: עו"ד ערן לאופמן

לפסק הדין בעניין איסייב נ' פלאפון תקשורת בע"מ

לקוח ששלח את אחיו למעבדת השירות לתקן את מכשירו, בחר להתעלם מהעובדה שהאח החזיר לו מכשיר חדש. הוא הפר את שתיקתו רק כשהבחין שהחיובים הולכים ותופחים.

בשנת 2011 לקוח של פלאפון ביקש מאחיו לגשת למרכז השירות ולמסור את מכשירו הנייד לתיקון. אלא שהסתבר לו בדיעבד, שאחיו ביצע עבורו עסקה של שדרוג המכשיר והצטרפות לתכנית חדשה, ללא ידיעתו ומבלי שהוא נתן את אישורו לכך.

כך מצא עצמו הלקוח עם מכשיר חדש וחיובים נוספים שאינו מעוניין בהם, אולם פלאפון לא הסכימה לבטל את העסקה. על כן, עתר לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה לביטול מיידי של עסקת הרכישה והשבת סכומי הכסף שנגבו ממנו בעקבותיה מאז ועד כה.

לטענת התובע, כשפנה אל הנתבעת בבקשה לביטול העסקה, נאמר לו ע"י מנהלת מרכז השירות, כי בשל פיטוריו של נציג השירות שביצע את העסקה עם האח, אין באפשרותה למסור להם פרטים אודות נסיבות ביצועה.

פלאפון טענה להגנתה, כי מדובר בעסקה שבוצעה לאחר שבעל המכשיר נתן לכך אישור טלפוני באמצעות אשתו. פלאפון אף הצהירה שהציעה לתובע להחזיר לו את המכשיר הישן תוך ביטול כל התשלומים העתידיים עבור המכשיר החדש, ואולם הוא דחה הצעה זו.

התרשלות משותפת

השופטת רקפת סגל מוהר ציינה כי נמנעה ממנה האפשרות לשמוע את עדויותיהם של האח והנציג שביצעו את העסקה, שכן לא זומנו לעדות.

עם זאת, לדבריה, מצטיירת כאן תמונה של התרשלות משותפת: מחד, התרשל התובע בכך שלא צייד את אחיו ביפוי כח למסירת המכשיר הישן לתיקון בלבד, ולאחר מכן בחר להתעלם מכך שקיבל חזרה מכשיר חדש, עד שהסתבר לו שהדבר כרוך בחיוב גבוה יותר. מאידך, התרשלה הנתבעת בכך שלא וידאה את זהות מבצע עסקת השדרוג וגם לא הוכיחה שהתובע או אשתו אישרו את העסקה.

על כן, קבעה השופטת, כי חברת פלאפון תישא ב- 50% מעלות השדרוג, בסכום של 2,158 שקלים. פלאפון לא חויבה בהוצאות לאחר שהסתבר שהתובע דחה את הצעתה להחזרת המכשיר הישן וזיכויו בהתאם.

השופטת נאלצה להתמודד עם שאלות לא קלות שאין להן תימוכין, וזאת בהיעדר עדויות של העדים המרכזיים, שביצעו את העסקה. האירועים המתוארים בפסק הדין ממחישים היטב את הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לערוך ולשנות עסקאות אף ללא נוכחות הלקוח עצמו, לא כל שכן בהיעדר יפוי כוח מטעמו.

קלות זו מקורה בהקלות שנתן חוק הבזק לחברות הסלולר מן ההיבט הראייתי, שמשמעותן היא שהן פטורות מעריכת הסכם בכתב ורשאיות להציג גם שיחת טלפון כראיה. קיומו של הסכם כתוב כזה היה בו כדי לפזר את הערפל מעל מקרים כאלה ולחסוך התדיינויות סרק.

לפסק הדין בעניין לפסק הדין בעניין איסייב נ' פלאפון תקשורת בע"מ

* הכותב הוא עו"ד העוסק במשפט מסחרי ודיני חוזים.

**המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמור.

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי פסקדין

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ