אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> מרוויח יותר בעונה החמה? בקיץ תשלם יותר מזונות

מרוויח יותר בעונה החמה? בקיץ תשלם יותר מזונות

מאת: עו"ד זהר מימוני | תאריך פרסום : 15/12/2014 15:50:00 | גרסת הדפסה

צילום: IMG_1178 By mindgrind, www.morguefile.com

האב טען כי הוא עובד עונתי שבקיץ מרוויח הרבה אבל בחורף "יושב בבית" ולכן אינו יכול לשלם לארבעת ילדיו את מלוא המזונות שדרשה אמם. ביהמ"ש קיבל את טענתו וחייב אותו לשאת בהוצאות החינוך של הילדים – שרובן משתלמות בקיץ – לבדו.

במסגרת הליכי הגירושין המורכבים מבעלה, שכללו האשמות על אלימות מצדו כלפיה וכלפי ארבעת ילדיהם המשותפים, הגישה האם תביעת מזונות ילדים לבית המשפט לענייני משפחה בנצרת.

לכתבות נוספות בנושא:

האם טענה שבן זוגה לשעבר משתכר יותר ממה שהודה בפני בית המשפט ואף הביאה צילומי יומן שמוכיחים שהכניס בחודש אחד למעלה מ-30 אלף שקל. הכנסתו הממוצעת, טענה, עומדת על 20 אלף שקל בחודש. על בסיס זה דרשה האם תשלומי מזונות של 10,000 שקל בחודש.  

האב, שנדהם מגובה המזונות שביקשה אשתו, נאלץ להתמודד מול הטענות על הסתרת הכנסה ומצא עצמו תחת תשאול ביהמ"ש, שגילה סתירות רבות בגרסתו.

עם זאת, הוא הצליח לבסס טענה מרכזית שמקצועו כגנן הוא מקצוע עונתי, כך שבקיץ יש הרבה עבודה ובחורף אין כלל והוא "יושב בבית". עוד טען שהוא אינו מבין את גובה הדרישה של האם, כיוון שחייהם יחדיו היו חיים צנועים שלא הגיעו להוצאות בסכומים הנכבדים שאותם היא מבקשת.

בסופו של דבר, הוא טען שבפועל הוא משתכר 6,000 שקל נטו לחודש, ועתה משעזב את הבית ושוכר דירה, יש לו הוצאות רבות לעמוד בהן, ויש להותיר לו מספיק כסף כדי לקיים עצמו בכבוד.

טובת הילדים במרכז

השופט אסף זגורי, שהבחין שמדובר בזוג המצוי בשבר גדול, בחן את טענות הצדדים ושם את טובת הילדים במרכז פסיקתו.

השופט למעשה לא קיבל אף אחת מטענות הצדדים במלואן, והחליט לבחון את מצבו הכלכלי של כל אחד באמצעות בדיקה מעמיקה של חשבונותיהם. כך הגיע השופט לתוצאה מעניינת, שמטרתה איזון ההכנסות של השניים כדי להגיע לתוצאה צודקת, שמבטאת את הרצון והצורך לדאוג לרווחת הילדים.

מצד אחד, הוא קיבל את טענת הבעל כי מקצוע הוא מקצוע עונתי. משכך, הוא קבע דווקא כי "בעונות החזקות" הוא משתכר יפה, והחליט שכל הוצאות החינוך של הילדים בעונת הקיץ ועד חודש ספטמבר – "העונה החמה" בעבודתו, יפלו על האב לבדו. את החלטתו תבלן בכך שהתמיכה בילדיו תסמל דווקא את אהבתו ודאגתו לילדיו – ממש כפי שטען.

כל מרכיבי המזונות עבור ארבעת הילדים הגיעו לסכום של 4600 שקל בחודש.  לא נפסקו הוצאות.

* עו"ד ונוטריון זהר מימוני עוסק בדיני משפחה

** הכותב לא ייצג בתיק.

*** המידע המוצג במאמר זה הנו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il 

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
צוואה מדויקת: הדרך שלכם למנוע סכסוכי ירושה
עו״ד אבי עומר (צילום: נתן עומר)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ