אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> חיפוש פסקי-דין >> מזונות מדין צדקה מופחתים

מזונות מדין צדקה מופחתים

תאריך פרסום : 14/12/2014 | גרסת הדפסה

תמ"ש
בית משפט לעניני משפחה נצרת
1748-02-14
10/12/2014
בפני השופט:
אסף זגורי-סגן הנשיא

- נגד -
התובעים:
1. ח.א. (קטין)
2. ח.א. (קטינה)
3. ס.א. (קטין)
4. א.א. (קטינה)
5. ב.א.

עו"ד איילת כהן מטעם הלשכה לסיוע משפטי
הנתבע:
פ.א.
עו"ד גלית בלאו-בהרב מטעם הלשכה לסיוע משפטי
פסק דין
 

 

 

הסוגייה:

כיצד ומהו היקף חיובו של הנתבע במזונות 4 ילדיו הקטינים המתגוררים עם אמם בדירת הצדדים?

 

א.        התביעה:

1.         בפני תביעת הגב' ב.א. (להלן: ""האם") לפסוק מזונות עבור ארבעת ילדיהם הקטינים של בני הזוג: א.ח. ת.ל 14.09.97 כיום בן 17 ושלושה חודשים, ח.א. ילידת 27.12.99 ובעוד מספר ימים ימלאו לה 15 שנים, ס.א. יליד 24.02.05 כיום בן 9 ועשרה חודשים והילדה א.א. ילידת 1.10.06 כיום בת 8 שנים (להלן: "הקטינים" או "הילדים") .

 

ב.         הרקע העובדתי הרלבנטי:

2.         התובעת ומר פ.א. (להלן: "האב") הם יהודים שנישאו בישראל כדמו"י ביום 3/3/1997. 

 

3.         יחסי הצדדים עלו על שירטון שהביא לפרידתם ולהחלטתה הדדית של הצדדים להגיש תביעות משפטיות בסוגיות המזונות, הרכוש והגירושין. יש לציין, כי בבית משפט זה נדונו בעבר בקשות לצווי הגנה שהגישה האם כנגד האב וכן נדונה התביעה שבכותרת, בעוד שכל יתר ההליכים (גירושין, משמורת ואיזון משאבים) מתבררים בבית הדין הרבני האיזורי בחיפה.

4.         האם טענה בכתבי טענותיה, כי האב נהג כלפיה וכלפי ילדיה באלימות מילולית ופיזית קשה. לדבריה בגין התנהגותו האלימה היא חיה בחשש ופחד מתמיד מפניו, אף כאשר הוא מורחק מדירת הצדדים. פרט לטענות האלימות, האם משוכנעת, כי האב לא שמר לה אמונים ולמעשה ניהל מערכות יחסים עם נשים מחוץ למסגרת הנישואין.

 

5.         האב הכחיש טענות אלו של אשתו. לדבריו לא נהג מעולם באלימות כלפי אשתו ולא כל שכן כלפי ילדיו. הוא טען כי אשתו בעלת אישיות נוקשה ומאחורי גבו נהגה להעלים ו/או לעשות שימוש בלעדי בעשרות אלפי שקלים חדשים שהיו בחשבון המשותף של הצדדים. האב טוען כי הוא הורה מסור המטפל ודואג לילדיו הקטינים, בין כאשר היה בדירת הצדדים ובין כאשר הוא שוהה מחוצה לה. לדבריו טענות האלימות הומצאו על ידי האשה (אשר היא האלימה מבין השניים לשיטתו) וזאת כדי להביא למצב של שימוש בלעדי על ידה בדירת המגורים.

 

6.         מכל מקום, מבחינה עובדתית, כיום אין חולק כי נישואי הצדדים מצויים במשבר עמוק והצדדים פרודים מזה תקופה ארוכה וממושכת ; האם נותרה להתגורר בדירתם המשותפת של הצדדים יחד עם ארבעת הקטינים בעוד האב עבר להתגורר בדירה שכורה. סוגיית הגירושין טעם נפתרה בבית הדין הרבני, הגם שבית משפט זה הציע לצדדים לערוך הסכם כולל המסדיר מכלול הסוגיות, אך לא עלה בידו להביא הצדדים להסכמה.

 

ג.         המזונות הזמניים וניסיון עריכת הסכם כולל:

התוכן בעמוד זה אינו מלא, על מנת לצפות בכל התוכן עליך לבחור אחת מהאופציות הבאות: הורד קובץ לרכישה הזדהה

בעלי דין המבקשים הסרת המסמך מהמאגר באמצעות פניית הסרה בעמוד יצירת הקשר באתר. על הבקשה לכלול את שם הצדדים להליך, מספרו וקישור למסמך. כמו כן, יציין בעל הדין בבקשתו את סיבת ההסרה. יובהר כי פסקי הדין וההחלטות באתר פסק דין מפורסמים כדין ובאישור הנהלת בתי המשפט. בעלי דין אמנם רשאים לבקש את הסרת המסמך, אולם במצב בו אין צו האוסר את הפרסום, ההחלטה להסירו נתונה לשיקול דעת המערכת
הודעה Disclaimer

באתר זה הושקעו מאמצים רבים להעביר בדרך המהירה הנאה והטובה ביותר חומר ומידע חיוני. עם זאת, על המשתמשים והגולשים לעיין במקור עצמו ולא להסתפק בחומר המופיע באתר המהווה מראה דרך וכיוון ואינו מתיימר להחליף את המקור כמו גם שאינו בא במקום יעוץ מקצועי.

האתר מייעץ לכל משתמש לקבל לפני כל פעולה או החלטה יעוץ משפטי מבעל מקצוע. האתר אינו אחראי לדיוק ולנכונות החומר המופיע באתר. החומר המקורי נחשף בתהליך ההמרה לעיוותים מסויימים ועד להעלתו לאתר עלולים ליפול אי דיוקים ולכן אין האתר אחראי לשום פעולה שתעשה לאחר השימוש בו. האתר אינו אחראי לשום פרסום או לאמיתות פרטים של כל אדם, תאגיד או גוף המופיע באתר.



שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

צור
קשר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ