אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> חדלות פירעון >> מכורה לסמים שעסקה בזנות ועברה תאונת דרכים קיבלה הפטר

מכורה לסמים שעסקה בזנות ועברה תאונת דרכים קיבלה הפטר

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 20/01/2021 11:40:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Ev on Unsplash

החייבת קיבלה פטור מחובות בסך 137,000 שקל. בהחלטה נכתב כי מצבה הכלכלי, הבריאותי והנפשי קשה ביותר ואין בהמשך ההליך כל תועלת לנושים

הרשמת נעמה טלמן-בולטין קיבלה לאחרונה בקשה להפטר מיידי של בת 46 הסובלת מנכות של 100%. החייבת הייתה מכורה לסמים, עסקה בזנות, ועברה תאונת דרכים אשר הותירה בה נכויות וכן מצב בריאותי קשה. הרשמת קבעה כי מתמלאים התנאים שבחוק למתן הפטר לאלתר.

בקשת החייבת לצו לפתיחת הליכים הוגשה בסוף 2019. בתחילת שנת 2020 נקבעה ישיבת הסדר אליה התייצבה החייבת וכן שני נושים. בפברואר השנה נתנה הרשמת נעמה טלמן-בולטין מלשכת ההוצאה לפועל תל אביב צו לפתיחת הליכים ומונה נאמן. כמו כן נקבע צו תשלומים חודשי על סך 50 שקל.

ביולי קיבלה הרשמת החלטה כי החייבת לא תשלם תשלומים כלשהם בתקופת הביניים מכיוון שכל הכנסתה מקורה בקצבה של ביטוח לאומי, והיא נעדרת כושר השתכרות.

קרוב משפחה של החייבת העביר לתיק 4 תשלומים של 50 שקל כל אחד.

בדיון שהתקיים בלשכת ההוצאה לפועל בתל אביב ביקש ב״כ החייבת מטעם הלשכה לסיוע משפטי, עו"ד שמעון עטיאס, לתת לה הפטר מחובותיה. הוא ציין כי החייבת מתקיימת מקצבת נכות והיא נמצאת רב זמן ברחובות. הוא הוסיף כי התקשר לבן שלה שנמצא אצל משפחה מאמצת והבן אמר שאין לו קשר עם אמו.

לדברי ב"כ החייבת הכנסותיה החודשיות של החייבת עומדות על סך של כ-2500 שקל מקצבת ביטוח לאומי, בעוד הוצאותיה עומדות על כ-2800 שקל.

הוא הוסיף כי שלושה מילדיה של החייבת הועברו למשפחות מאמצות והיא אינה בקשר עמם.

עוד לדבריו, מצבה של החייבת אינו יציב ולהערכתו יתכן כי שבה למעגל הזנות ואף למעגל הסמים. הוא סיפר כי בעקבות תאונת דרכים שעברה החייבת בחודש מרץ 2020, היא הורדמה והונשמה. כיום היא סובלת מבעיה בכלי הדם, ומנכות ברגלה ומתקשה בהליכה.

כמו כן, בעברה פלשה לדירה בדיור ציבורי אך ב-2015 פונתה ממנה ומאז היא חסרת בית.

הנאמן אמר בדיון כי מדובר בתיק יוצא דופן וכי הוא ממליץ על מתן הפטר לאלתר, אף שהחייבת לא התייצבה לדיון.

מצב קשה ביותר

הרשמת הבהירה כי חוק חדלות פירעון קובע כי בית משפט לא יטיל על חייב שכושר ההשתכרות שלו אינו עולה על דמי המחייה חובת תשלומים ויינתן לו הפטר לאלתר.

היא הוסיפה כי יש שלושה תנאים למתן הפטר מיידי. הראשון הוא שאין לחייב כושר להשתכרות עודפת ופוטנציאל ההכנסה שלו הוא כה נמוך עד שיש בו כדי לספק את צרכיו שלו ושל התלויים בו. התנאי השני הוא שלא מתקיים לגבי החייב אחד המקרים המאפשרים להאריך את תקופת התשלומים. התנאי השלישי הוא שהחייב לא קיבל הפטר מיידי בשבע השנים האחרונות. זאת, כדי לא לעודד ניצול לרעה של ההליכים.

החייבת ילידת 1974, הוכרה כנכה בשיעור 100% ובעלת אי כושר בשיעור 100%. היא מתקיימת מקצבת נכות על סך 3,200 שקל, שאינה משולמת לה במלואה בשל חוב לביטוח לאומי ולכן היא מקבלת רק 2,500 שקל לחודש.

הרשמת סיכמה כי מצבה הכלכלי, הבריאותי והנפשי של החייבת קשה ביותר, היא סובלת מפגיעות פיזיות ונפשיות וכפי שתיארה בבירור בפני הנאמן, אף אחיה נטשו אותה "וסגרו לה את הדלת".

בנסיבות אלה קבעה הרשמת כי המשך ההליך לא יביא כל תועלת לנושים והעניקה לחייבת הפטר מיידי מכל חובותיה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום חדלות פירעון באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום חדלות פירעון
חזון אחרית הקורונה – מדינה בפשיטת רגל
עו"ד מירית מועלם | צילום: שמרית קרמר

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ