אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> מבלה שלא הוכנס למועדון עקב התנהגות אלימה לא יפוצה בגין הפליה

מבלה שלא הוכנס למועדון עקב התנהגות אלימה לא יפוצה בגין הפליה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 13/04/2011 10:41:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין מדמוני נ' מועדון תרבות ש.ל בע"מ ואח'

אדם שהגיש תביעה נגד מועדון בראשון לציון, טען כי לא הוכנס למקום בגלל מוצאו, ודרש פיצוי של 31,200 שקלים. בית המשפט האמין לטענת המועדון לפיה התנהגותו הפרועה היתה הסיבה לכך שלא הוכנס למקום, וחייב את התובע לשלם הוצאות משפט של 5,000 שקלים.

התובע טען כי ביקש לחגוג את יום הולדתו במועדון הגוטה בראשון לציון, ולשם כך הזמין מקום מראש יום קודם. לטענתו, ביום האירוע, התקשר להודיע על איחור קל, ונענה כי אין כל בעיה, אך כשהגיע למקום יחד עם חבריו, נאמר לו כי שמו אינו רשום ברשימת המוזמנים, וזאת למרות שאחותו וחברים נוספים שהגיעו קודם למקום הוכנסו והושבו בשולחן המוזמן.

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, טען האיש כי הוא וחבריו לא הוכנסו למקום בשל מוצאם, ודרש פיצוי של 31,200 שקלים בגין הפלייתו. מטעם התובע, העידה בבית המשפט אחותו, אשר טענה כי הגיעה למקום לפני התובע והוכנסה לאחר שאמרה כי הגיעה ליום ההולדת של אחיה, וכי לאחר שהבינה כי אחיה וחבריו לא מצליחים להיכנס למועדון, דיברה עם אחד הבעלים אותו היא מכירה שנים רבות, אך הוא סירב וטען כי אינו יכול להכניסם בשל מראם. האחות ציינה כי המשיכה לפקוד את המקום גם לאחר המקרה, וזאת באישורו של אחיה.

מטעם המועדון נטען, כי התובע וחבריו הושארו מחוץ למועדון היות שנחזו לשיכורים ו"טעונים", וזאת לאחר שהתנכלו וניבלו את פיהם כלפי המארחת ואנשי האבטחה. לטענת בעלי המועדון ומנהליו, משהתבקשו התובע וחבריו להמתין בכניסה למועדון, הם החלו להתפרע ולקלל את המארחת והמאבטחים ואף לאיים עליהם תוך שהם חוסמים את הכניסה למקום, ובנוסף שברו זגוגית כאשר ניסו להיכנס בכוח למועדון ואף השתמשו בשברי הזכוכית כדי לאיים על עובדים ובליינים במקום. מטעם המועדון, העיד בין היתר, אדם אשר היה במקום בעת האירוע, ואישר את גרסת הבעלים לעניין התנהגות התובע.

התביעה - ניסיון להתעשר שלא כדין

השופטת איטה נחמן דחתה כאמור את התביעה, לאחר שקבעה כי היא מעדיפה את גרסת המועדון על פני גרסאותיהם של התובע ואחותו, אותן הגדירה כלא מהימנות.

"השתכנעתי" כתבה השופטת, "כי מניעת כניסתם של התובע וחבריו למקום התחייבה במקרה זה עקב התנהגותם הפרועה והאלימה כלפי עובדי ובלייני המקום", והוסיפה כי העובדה שאחותו של התובע המשיכה לפקוד את המועדון מהווה חיזוק לטענה לפיה התובע מנסה להתעשר על גבם של בעלי המקום שלא כדין ושלא בתום לב.

השופטת ציינה, כי במעמד הדיון, הציעה לתובע לשקול קיום דיון משפטי בעניין, שכן מעיון בחומר שהוצג בפניה עלה כי אין ביסוס לטענותיו, אך הוא התעקש על המשך ההליך.

לפיכך, ובהתחשב בעובדה שבאולם ביהמ"ש נכחו מטעם התובע עורכי דין שהתפרצו בקריאות ביניים ובאמירות מאיימות כלפי ביהמ"ש שההכרעה תגיע עד בג"צ, חויב התובע לשלם למועדון ונציגיו הוצאות משפט של 5,000 שקלים.

לפסק הדין בעניין מדמוני נ' מועדון תרבות ש.ל בע"מ ואח'

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
תבעתם על נזקי גוף? כדי לקבל את הפיצוי כדאי מאד שתאספו ראיות
צילום: "צילום דרכון במשרד הפנים" רח' פל ים 15 חיפה.

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ