אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> חטף התקף לב אחרי סקס עם אשתו – והוכר כנפגע עבודה

חטף התקף לב אחרי סקס עם אשתו – והוכר כנפגע עבודה

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 06/12/2021 08:47:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Towfiqu barbhuiya on Unsplash

למרות טענת הביטוח הלאומי כי יחסי המין ופנצ'ר בגלגל השפיעו על מצבו הבריאותי של מתקין המזגנים, השופטת שוכנעה כי הגורם לאירוע הלבבי שחווה היה ויכוח עם המעסיק שלו באותו בוקר

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים קבע לאחרונה כי ריב בין מתקין מזגנים למעסיקו הוא אירוע חריג שהשפיע על מצבו הנפשי של העובד וגרם להתקף לב שעבר באותו היום. ביטוח לאומי טען שהעובד חווה באותו יום אירועים נוספים שיכולים היו להוביל לאירוע הלבבי, אך השופטת רחל  בר"ג-הירשברג אימצה חוות דעת רפואית שקבעה כי התקף הלב קשור דווקא לאירוע בעבודה.

התובע (50) טכנאי מזגנים בעיסוקו, הועסק בחברת מיזוג החל משנת 2014. ביוני 2017 עסק בהתקנת מזגנים בפרויקט לקראת אכלוס, כשהדירות היו אמורות להימסר לדיירים בסמוך לאחר מכן. באחד מימי העבודה, בשעות הצהריים, הגיע למקום הממונה הישיר של התובע. בין השניים התפתח ויכוח לאחר שהממונה הביע אי שביעות רצון מעבודתו של הטכנאי וגער בו באופן חריג ומעליב.  

הטכנאי עזב את המקום על מנת להירגע. בהמשך, הממונה התנצל בפניו והוא המשיך בעבודתו כמתוכנן, אך לאחר יום העבודה שב לביתו והרגיש צורך לנוח.

בשעות אחר הצהריים של אותו היום, בנו של הטכנאי נתקע עם רכבו בגלל תקר בגלגל - אירוע שהיה מלחיץ עבורו. לאחר חצות, אחרי שקיים עם אשתו יחסי מין, חש הטכנאי כאבים בחזה, תחושת מחנק וסחרחורת. הוא הובהל לבית החולים ואובחן כי הוא סובל מאוטם לבבי.

תביעה שהגיש לביטוח לאומי בדרישה לתשלום דמי פגיעה בגין האירוע שלטעמו נגרם עקב הוויכוח בעבודה נדחתה. משכך, הוא פנה לעו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן את טומשין שייצג אותו בתביעה בבית הדין לעבודה.

הצדדים בהליך הסכימו שלתובע אירע אירוע חריג בעבודה, ולצורך קביעת הקשר הסיבתי בין האירוע הלבבי לאירוע החריג מונה מומחה רפואי מטעם בית הדין.

מומחה רפואי שמונה מטעם בית הדין קבע תחילה כי שלושת האירועים שהתרחשו באותו יום יכלו להוביל לאירוע הלבבי.

עם זאת, לאחר שהוצגו למומחה מחקרים בנושא, הוא הסכים כי יחסים אינטימיים עם פרטנר קבוע כרוכים במאמץ קל בלבד, והשפעת יחסי המין והתקר בגלגל על האירוע הלבבי היא שולית. כך שלמעשה, מבין שלושת האירועים שקרו לתובע באותו יום, רק לאירוע בעבודה הייתה השפעה משמעותית על מצבו הנפשי.

הטכנאי ביקש לאמץ את חוות הדעת, ואילו ביטוח לאומי טען באמצעות עו"ד ויויאן קליין בנימין ועו"ד ענבל לש כי עמדת המומחה לא הייתה קוהרנטית וכי שני האירועים שלא התרחשו בעבודה היו סמוכים יותר לאירוע הלבבי.

אירוע חריג אחד

השופטת בר"ג-הירשברג קיבלה את התביעה. היא אימצה את חוות הדעת הרפואית והסבירה שאומנם היו באותו היו שלושה אירועים אך רק לגבי האירוע בעבודה הסכימו הצדדים שמדובר באירוע חריג שגורם לדחק נפשי שהוא אינו מורגל בו. 

בנוגע לשאלת פער הזמנים בין האירוע בעבודה לבין ההתקף שהתרחש רק לאחר 12 שעות, המומחה הסביר כי החולשה והצורך לנוח שחש הטכנאי מיד לאחר הויכוח עם המעסיק הם סימפטומים אופייניים שמעידים על תחילתו של אירוע לבבי, שכעבור שעות ספורות התפתח לתמונה ברורה של התקף לב. 

לפיכך הטכנאי הוכר כנפגע עבודה, ולאחרונה הוא קיבל בועדה רפואית של ביטוח לאומי אחוזי נכות שמזכים אותו בקצבה לכל החיים.

  • ב"כ התובע: עו"ד אלישר פיינגרש ממשרד מרקמן את טומשין
  • ב"כ ביטוח-לאומי: עו"ד ויויאן קליין בנימין ועו"ד ענבל לש
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

פסקי דין קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
אופניים חשמליים: מדריך לרוכב המצוי
עו"ד שירה פינקלשטיין (צילום: גל דור)

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ