אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תחום >> כך חוקרים פרטיים עוזרים לנצח בבית משפט

כך חוקרים פרטיים עוזרים לנצח בבית משפט

מאת: מוקה קריגר, שרלוק חקירות איכות | תאריך פרסום : 24/05/2021 09:48:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Agence Olloweb on Unsplash

יותר ויותר עורכי דין מבינים שכדי להצליח בדיונים לא מספיק ידע משפטי או "שופט נוח" והם זקוקים לעובדות. שם המשחק הוא: "מידע – כוח – הצלחה"

מאז פרשת האזנות הסתר בה היו מעורבים בכירים  ב"ידיעות" ו"מעריב", אנשי ציבור ועורכי דין, הופנה הזרקור לכ-150 משרדי חקירות המעסיקים כ-820 חוקרים פעילים בלבד  המתפרנסים בעיקר מריגול תעשייתי-כלכלי ומניעתו (מתוך כ-8,500 חוקרים שמרביתם נשחקו או בחרו לעשות הסבה מקצועית).

אפילו תיקי "מעמד אישי" הקשורים בחולשות אנושיות מנווטים לכיוון הכלכלי כשהדגש הוא באיתור נכסים ורכוש  ש"הוברחו" ע"י בן או בת הזוג, או תיקי חייבים שלצורך התחמקות מתשלום חובות מבצעים תרגיל של "גירושין פיקטיביים", לאחר שרשמו את נכסיהם על שם אחד מבני הזוג בהסדר ה"גירושין".

לאחרונה, יותר ויותר עורכי דין מבינים שעל מנת להצליח בדיונים משפטיים שהם מנהלים, לא מספיק הידע המשפטי ואף לא שופט "נוח" כי אם יותר ויותר הם נזקקים לעובדות (ולא לסיפורים) וכיוון ששם המשחק העכשווי הוא: "מידע – כוח – הצלחה", גובר והולך שיתוף הפעולה בין עורכי הדין (שהינם בעיקר אנשי משפט) ובין החוקרים הפרטיים (שהינם בעיקר אנשי שטח), ובכך עבודתו של עורך הדין  והופעתו בבית המשפט יותר אפקטיבית ומשכנעת וזכייתו בהליך המשפטי הינה בעלת סיכויים גבוהים יותר.  הדבר הוא לטובת הלקוח ולטובת המוניטין של עורך הדין – דבר החשוב לכשעצמו.

באירופה ובארה"ב הבינו כבר מזמן כי "החוקר הפרטי הוא יד ימינו של עורך הדין" והינו חלק אינטגרלי כמעט בכל תיק משפטי. בארץ עדיין ישנם עורכי דין לא מעטים ששיקולים זרים מנחים אותם באי שיתוף פעולה עם החוקר הפרטי, בעיקר מתוך חשש ששכר טרחתם יקופח, ולא כך הוא במציאות.

במשך שנים נלחמו החוקרים הפרטיים למען חקיקה מחודשת במקצועם על מנת לעגן את המקצוע ולהכניס "סדר" בענף עדין ורגיש זה. יש לציין, כי חוק חוקרים פרטיים נחקק לפני למעלה משלושה עשורים! והינו מיושן ואינו עונה על הצרכים האמיתיים העכשוויים.

ציבור החוקרים נתקל בחוסר שיתוף פעולה מתמשך ותמוה מצד משרד המשפטים שלא עשה עד היום דבר לביסוס מעמדו הראוי והמכובד של מקצוע זה – כמקובל במדינות מתקדמות.

אנו החוקרים הפרטיים החברים ב: W.A.D – איגוד הבלשים העולמי, וב- ASIS - האיגוד האמריקאי לביטחון תעשייתי רואים כיצד חוקרים פרטיים בעולם משתלבים בצורה אינטגרלית במערכי אבטחת מידע במפעלים השונים וכיצד מתפתח בתנופה ה"מודיעין העסקי" של חברות אמריקאיות כגון: מוטורולה, חברת המזון קלוג, חברת הגז הגדולה אמריקה: ג'ונסון אנד ג'ונסון וחברות אירופאיות כגון: סימנס ומרצדס-בנץ.

יותר ויותר פקולטות למינהל עסקים עורכות קורסים אקדמאיים ומקצועיים כשלחוקרים הפרטיים יש מה לתרום בתחום "הקרב על המידע", וטוב יעשו משרדי עורכי הדין אם יצרפו למשרדם חוקר פרטי - כיועץ מקצועי או כחוקר פעיל שיוכל לאתר ולנתח מידע על מתחרים, למנוע האזנות סתר, לחשוף "סוכנים כפולים", למנוע שבירת צופני מאגרי מידע ממוחשבים (ראה פרשת מגה), לצמצם הדלפות גניבות והפצת אינפורמציה שגויה ליריבים. זהו הנשק המתוחכם של המאה הבאה ומי שיקדים – ירווח לו.

רק לפני מספר שבועות התרצו – סוף סוף – מספר מצומצם של חברות ביטוח והחליטו לערוך ביטוח מקצועי לחוקרים הפרטיים. גם חברות הביטוח הכירו בעובדה שחוקר פרטי הופך למקצוע מוכר ומכובד ותהיה זו איוולת לא להשתמש או להיעזר בהם. במקביל, התפתחו מספר חברות עסקיות כגון: מוטי גולן ו"הבולשת" מת"א ו"שרלוק" חקירות איכות מר"ג.

המתמחות בייצור, בשיפור ובשיווק ציוד עזר טכני לחוקרים פרטיים כגון: מצלמות זעירות מוסלקות (כמו בתוכניות תחקירים כדוגמת "עובדה") המותקנות בתיקים שונים, במחשבונים, באגרטלים, בטלפונים וכיד הדמיון.

אין ספק שמעמדם של החוקרים הפרטיים הולך ומתחזק ונחיצותם מורגשת. לכן שימוש והפעלה נכונים ע"י ציבור עורכי הדין יביאו לתועלת כולם – כולל בתי משפט כיוון שניהול המשפט יהיה יעיל, מהיר וצודק יותר.

 

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

נא לחזור אלי בהקדם.

חשוב...
1
שירותים משפטיים





חיפוש עורך דין לפי עיר :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ