אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> תעבורה >> ילד בן 9 נפגע כשנפל מאופניים חשמליות, אך הנהגת המעורבת תקבל עונש קל

ילד בן 9 נפגע כשנפל מאופניים חשמליות, אך הנהגת המעורבת תקבל עונש קל

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 12/02/2019 09:59:00 | גרסת הדפסה

עורך דין תעבורה, ילד בן 9 נפגע כשנפל מאופניים חשמליות, אך הנהגת המעורבת תקבל עונש קל[אילוסטרציה חיצונית: dobledphoto, 123RF.com]

הנהגת הורשעה בעבירה של נהיגה בחוסר זהירות שגרמה לחבלה של ממש, אך השופטת גזרה עליה פסילת רישיון ל-45 יום בלבד, לאור רשלנותו של הילד וכן של הוריו שנתנו לו לרכב ללא השגחה, וכן לנוכח מחדלי חקירה.

בית המשפט לתעבורה באשדוד גזר פסילת רישיון של 45 יום בלבד, על נהגת שהורשעה בעבירה של נהיגה בחוסר זהירות שהביאה לכך שילד בן 9 נפל ושבר את לסתו.

אף שהמדינה עתרה לעונש חמור יותר, השופטת הבכירה רבקה שורץ קיבלה את עמדת הנהגת-הנאשמת ועורך דינה אדיר כהן, שביקש לחרוג לטובתה ממתחם העונש ולגזור עליה עונש קל יותר.

המקרה התרחש ב-2015 במושב בדרום הארץ, כאשר הנהגת יצאה עם רכבה מחצר וביקשה לחצות את המדרכה בדרך אל כביש. כשהגיעה למדרכה, הבחינה לטענתה ברוכב אופניים שנבהל, איבד שליטה ונפל ליד רכבה, ללא מגע כלשהו בין הרכב לבינו.

מנגד, הוצגה גרסה נגדית שלפיה הילד נפל לאחר שנפגע מרכבה של הנאשמת כשיצאה לכיוון הכביש. אלא שלמעט הנאשמת והילד שנפגע, לאירוע לא היו עדים ישירים וניטרליים. המעורב הנוסף היה אביו, שנקרא למקום לאחר התאונה.

כתוצאה מהאירוע, נגרם לילד שבר בלסת והוא נאלץ לעבור ניתוח מורכב, וכן חבלות בפנים ובברכיים.

במסגרת הסדר טיעון הנהגת הודתה והורשעה בעבירות של נהיגה בחוסר זהירות שגרמה לתאונת דרכים בגינה נחבל רוכב אופניים קטין חבלות של ממש.

בהתאם להסדר, המדינה שיוצגה על ידי עו"ד חופית נבו-אבוקסיס, ביקשה להטיל על הנהגת פסילת רישיון של 3 חודשים לכל הפחות. מנגד, ב"כ הנהגת ביקש להטיל עליה פסילה לתקופה קצרה יותר.

מסר להורים ולרשויות

בגזר דינה השופטת שורץ הצביעה על מספר "כשלים משמעותיים" בחקירת האירוע. בין היתר, עדותו של האב נמסרה כחודש וחצי לאחר האירוע, ובכל מקרה הוא לא היה עד לתאונה עצמה. כמו כן, בוחן תנועה לא יצא לבדוק את הזירה מיד לאחר התאונה, דבר שבעיני השופטת "מקשה על ירידה לחקר האמת".

"מכל מקום", כתבה השופטת, "קשה להתעלם מהעובדה כי קטין מתחת לגיל 12 רכב על אופניים חשמליות, על מדרכה, ללא השגחת הורה".

השופטת אף הסכימה כי העובדה שהאופניים נלקחו מהמקום (לא ברור על ידי מי) ולא נבדקו על ידי הבוחן, מעוררת תהיות ומלמדת על כשל נוסף בחקירת התאונה.

לאחר שבחנה את המקרה בהתאם לראיות (החלקיות) שהוצגו בפניה, השופטת שוכנעה כי למרות התוצאה הקשה, אין להטיל את מלוא האחריות על הנאשמת, וזאת מאחר שהנסיבות מצביעות על רשלנות של הילד-הרוכב – שרכב על מדרכה בניגוד לחוק – ואף על מחדל של הוריו כאמור.

לפיכך השופטת קיבלה את טענת הנאשמת שלפיה מדובר ברף נמוך של חוסר זהירות. בהקשר זה השופטת ציינה כי "הגיעה העת שרשות האכיפה תיתן דעתה לחוסר הזהירות של רוכבי אופניים בין אם בגירים ובין אם קטינים", וכן את מידת אחריות ההורים.

בנוסף, השופטת אף התחשבה בכך שלנאשמת עברה נקי לחלוטין, והאירוע אינו מאפיין את נהיגתה בדרך כלל.

בהמשך גזר הדין השופטת חזרה והדגישה כי "יש להעביר מסר מרתיע על דרך אכיפה גם להורים של קטינים אשר מאשרים לקטינים לרכב על אופנייים חשמליות, ללא השגחה ובניגוד לכללים המבטחים את ביטחון הציבור".

בסיכומו של דבר, על הנהגת נגזרו העונשים הבאים: קנס בסך 500 שקל, פסילת רישיון ל-45 יום, ופסילה על תנאי של חודשיים למשך שנתיים.

לקריאת גזר הדין ת"ד 8786-08-17

  • ב"כ המאשימה: עו"ד חופית נבו-אבוקסיס (משטרת ישראל)
  • ב"כ הנאשמת: עו"ד אדיר כהן
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום תעבורה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום תעבורה

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ