אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> חב' ד"ר השיש תשלם 3,000 ש"ח בשל כיתוב לקוי על מצבה

חב' ד"ר השיש תשלם 3,000 ש"ח בשל כיתוב לקוי על מצבה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 11/10/2007 09:58:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין טוחשר אירנה נגד תמאם קובי

בית המשפט קבע, כי חב' ד"ר השיש תשלם 3,000 ש"ח לבתה ולנכדותיה של מנוחה אשר נפטרה במאי 2005 בגין ביצוע לקוי של מצבה על קברה.

אם ובנותיה הזמינו אצל ד"ר השיש מצבה. גילוי המצבה של האם והסבתא נערך ביום 28.6.05, ואז גילו לאכזבתן, כי מספר פרטים במצבה לא בוצעו כפי שהוזמנו, או לא בוצעו כראוי: הפרח שבשולי "כרית" המצבה לא היה כדוגמת הפרח שבו חפצו; האותיות והמספרים על גבי ה"כרית" היו בגודל שונה משהוזמן; הכד לא היה מודבק כראוי, הן בשל היותו חורג מעט מתחתית המצבה והן בשל היותו מודבק באופן רופף מדי; הכיתוב ברוסית לא בוצע באופן נכון, כפי שהוזמן, לא מבחינת סדר המילים ולא מבחינת האותיות ה"גדולות" וה"קטנות", כפי שהיו צריכות להיות.

לטענת האם ובנותיה, הנתבע, נציג ד"ר השיש, הבטיח להן כי כל הליקויים יתוקנו עד תחילת אוגוסט 2005, ואולם התיקונים לא הושלמו, או לא בוצעו כנדרש.

לאחר שנואשו מד"ר השיש, הזמינו האם ובנותיה במחצית חודש ספטמבר 2005, אצל עסק בשם "ברית האבן", תיקון של לוח המצבה, בעלות של 1300 ש"ח. התיקון כלל החלפה של לוח השיש העליון של המצבה, תוך תיקון הכיתוב על גבו, לעומת הכיתוב שביצעה ד"ר השיש. עוד הוחלף הכד שמוצמד ללוח המצבה, בשקע שיועד לכך.

האם ובנותיה תבעו מד"ר השיש פיצוי בסך 15,000 ש"ח, אשר רובו המכריע נתבע בגין עוגמת הנפש שנגרמה להן, במשך כחודשיים וחצי לאחר גילוי המצבה, כאשר נחלו מספר פעמים אכזבה מהבטחות ד"ר השיש לתקן את הליקויים במצבה, ובסופו של דבר החליפו, באמצעות גורם אחר, את הלוח הראשי שלה ואת הכד.

תקלה לגבי הכיתוב ברוסית על המצבה

השופטת יעל קלוגמן מבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה קבעה, כי עיקר המחלוקת נסב על התקלה שנפלה לגבי הכיתוב ברוסית, על גבי הלוח הראשי של המצבה.

לטענת ד"ר השיש, האם ובנותיה הזמינו תחילה את המילים ברוסית בסדר מסויים, אך לאחר מכן ביקשו להפוך את סדר המילים. משהוחלף סדר המילים, לבקשתן, הסתבר כי חל שיבוש לגבי אותיות "גדולות" ו"קטנות", בראשיתן של המילים.

הלוח תוקן, ואולם לטענת האם והבנות עבודת החריטה הידנית בוצעה באופן לקוי, אשר הותיר שריטות מכוערות על גבי לוח השיש, והן לא היו מוכנות לקבל אופן ביצוע זה ולהשאיר את לוח המצבה עם השריטות.

האם ובנותיה דחו את הצעת ד"ר השיש להחליף את לוח המצבה עבור מחיר עלות של לוח השיש בסך 400 ש"ח.

ד"ר השיש טענה, כי נתנה לאם ולבנות שירות מצויין, וכי אין הצדקה לתביעתן.

כן טענה, כי סכום הפיצוי שנתבע הוא מופרז מאד, בהתחשב בעלות של החלפת לוח המצבה, וכן בהתחשב בכך שחלקים נכבדים של המצבה נותרו כפי שהיא ביצעה אותם, ועוד - בהתחשב בהשתדלותה ובתיקונים שביצעה לבקשת האם והבנות ללא תשלום.

השופטת קלוגמן קבעה, כי אין מחלוקת כי ד"ר השיש החליפה את "כרית" המצבה, באופן שבסופו של דבר השביע את רצון האם והבנות. ואולם, באשר לכיתוב ברוסית- יתכן כי היה צורך בפגישה אחת כדי לראות מה הליקויים, שהאם והבנות ביקשו לתקן.

נקבע, כי המחלוקת נובעת יותר מתקשורת לקוייה בין הצדדים מאשר מזלזול, מצד ד"ר השיש בהזמנת הלקוחות.

חשיבות הדיוק במצבה

לדברי השופטת קלוגמן: " למותר לומר כי כשמדובר בהזמנה של מצבה על קברו של אדם קרוב ויקר, יש רגישות רבה בעניין זה, וחשוב במיוחד לבני המשפחה המתאבלים, כי המצבה על קבר יקירם תהא בדיוק כפי שהוזמנה, וזאת - מרגע גילוי המצבה, בתום שלושים ימי האבל הראשונים. אין מחלוקת כי התובעות נחלו אכזבה רבה, במעמד של גילוי המצבה, כיוון שפרטים לא מעטים בה לא תאמו את חפצן".

עם זאת, נקבע כי האם ובנותיה לא הוכיחו כי אמנם הזמינו אצל ד"ר השיש - מלכתחילה - את דגם הפרח המסויים על גבי ה"כרית", ואין מחלוקת כי ד"ר השיש מצידה הלכה לקראתן והזמינה דגם זה מהספק המתחרה, ואף החליפה את הכרית עצמה, לשביעות רצונן, וללא תשלום.

השופטת קבעה, ד"ר השיש לא נתנה תשומת לב מספקת לחשיבות לדקדק לגבי האותיות ברוסית, לרבות האותיות ה"קטנות" וה"גדולות", כפי שהן צריכות להיות. לדבריה: " עבור אנשים, אשר רוסית היא שפתם, ברור כי טעות או שיבוש בעניין זה הם צורמים וחמורים, ואין להשלים עמם, כשמדובר בלוח המצבה".

השופטת קבלה את טענת האם ובנותיה, כי נגרמו להן צער ועוגמת נפש רבה מדרך ה"לך ושוב", מצד ד"ר השיש, ובהתחשב בטענות לכאן ולכאן, החליטה להעמיד את הפיצוי על סך 3,000 ש"ח.

לפסק הדין בעניין טוחשר אירנה נגד תמאם קובי

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ