אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> השטיח המעופף תפצה נוסעות לטורקיה שהועברו למלון ברמה נמוכה

השטיח המעופף תפצה נוסעות לטורקיה שהועברו למלון ברמה נמוכה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד | תאריך פרסום : 19/11/2007 09:15:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין וולברום ואח' נגד השטיח המעופף בע"מ

בית המשפט קבע, כי השטיח המעופף הפרה התחייבויותיה כלפי רוכשות חבילת נופש לטורקיה , התנהגה בזלזול ובחוסר תום לב , ולפיכך תפצה אותן ב- 6,000 ש"ח.

התובעות רכשו מהשטיח המעופף חבילת נופש שכללה שהות בת 4 ימים במלון "מג'יסטי בליזיה" בבודרום בטורקיה ביולי 2005.

עם הגיען לבודרום, נאמר לתובעות ע"י נציג השטיח המעופף במקום, כי בשל רישום יתר שבצע מלון "בליזיה", הן יועברו למלון אחר, מלון "איסיס". התובעות מחו וניסו לשנות את רוע הגזירה, אך לשווא. את חופשתן הן בילו במלון "איסיס".

התובעות טענו, כי בעת בצוע ההזמנה, כאשר הועלה מלון "איסיס" כאפשרות , הן הבהירו לנציג השטיח המעופף באופן חד-משמעי, שנוכח דברי הביקורת הקשים שהן מצאו באתרי אינטרנט שונים אודות המלון- הן אינן מעוניינות בשום אופן להתארח בו.

כן טענו התובעות, כי מלון "איסיס" נופל בדירוגו וברמתו מהמלון המקורי שהזמינו.

מלון 4 כוכבים במקום 5 כוכבים

השופטת יעל אילני מבית המשפט לתביעות קטנות בת"א קבעה, כי מלון "איסיס" אכן לא היה זהה ברמתו למלון המקורי שהוזמן. מלון איסיס דורג באותו מועד כמלון ארבעה כוכבים בלבד, ואילו מלון "בליזיה" כמלון חמישה כוכבים. לפיכך, נקבע כי השטיח המעופף הפרה את התחייבותה לספק לתובעות מלון חליפי בדרגה וברמה זהה למלון המקורי שהוזמן.

כן נקבע, כי לאור העובדה שבעת ההזמנה התובעות פסלו מכל וכל את האפשרות להתארח במלון "איסיס", היה על השטיח המעופף, גם במקרה של תפוסת יתר במלון שהוזמן, לעשות כל שניתן כדי להעביר את התובעות למלון אחר ולא למלון "איסיס" שנפסל על ידן מראש.

יתרה מכך, נקבע, כי היה על השטיח המעופף להבהיר לתובעות כי במקרה של תפוסת יתר אפשר שהן יועברו למלון "איסיס", וזאת על מנת שהן יוכלו לכלכל צעדיהן בהתאם.

השטיח המעופף התנהגה בזלזול

לאור האמור, נקבע כי השטיח המעופף הפרה חובותיה והתחייבותה כלפי התובעות, הפרה יסודית. כן נקבע, כי השטיח המעופף נהגה בזלזול ובחוסר תום לב ביחסה אליהן, ולפיכך עליה להשיב להן את התמורה במלואה , וכן לפצותן על נזקיהן ועל עוגמת הנפש שנגרמה להן.

נפסק, כי השטיח המעופף תשלם לתובעות (ביחד) סך של 6,000 ש"ח , וכן הוצאות משפט בסך 800 ש"ח.

לפסק הדין בעניין וולברום ואח' נגד השטיח המעופף בע"מ

למדור צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ