א 6949/03, אשדר חברה לבניה בעמ נגד המועצה המקומית אלעד
ביהמ"ש השלום בפ"ת קבע, כי הסמכות לדון בתובענות שהינן להשבת היטלים ואגרות תהא מסורה לביהמ"ש לעניינים מנהליים, ובכך דחה את טענות ב"כ הצדדים בחלק מהתיקים, כי הסמכות מסורה לבימ"ש השלום.
קביעתו זו של סגן הנשיא אהרן ד. גולדס באה בעקבות פסק דינו של ביהמ"ש העליון בפרשת פרדסיה, שם נקבע ע"י השופט גרוניס, כי יש לפרש את היקפה של הסמכות העניינית על פי פרט 8(א) לתוספת, כך שלא תהא הבחנה בין פעולות מנהליות שונות אשר בוצעו על-ידי רשות מקומית ( או ע"י נושא משרה או תפקיד בה) , לאחר הפעלת שיקול דעת, ובין פעולות אשר בוצעו ללא הפעלת שיקול דעת.
וזאת משום שהבחנה בין שני הסוגים הנ"ל תוביל לכך, כי תקיפתן של פעולות מן הסוג הראשון תדון בפני בתי המשפט לעניינים מנהליים, ואילו השגות על פעולות מן הסוג השני יבואו בפני בתי המשפט האזרחיים. תוצאה זו אינה מתיישבת עם תכליתו של חוק בתי המשפט המנהליים, שעניינה ריכוז הדיון בעניינים מנהליים בפני ערכאה שיפוטית אחת בעלת סדרי דין ייחודיים למשפט המנהלי.
הנשיא גולדס קובע, כי מטעמים דומים, גם כאשר עסקינן בתביעה להשבת כספים אשר שולמו בגין היטלי פיתוח שונים, מקומה בביהמ"ש לעניינים מנהליים. צריכה להיות אחידות, ואין מקום לפצל דיון בסוגיות זהות בין ביהמ"ש האזרחי לביהמ"ש לעניינים מנהליים.
א 6949/03, אשדר חברה לבניה בעמ נגד המועצה המקומית אלעד
למדור סדר דין אזרחי וראיות
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"
www.psakdin.co.il
המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.
פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.