אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הלקוח לא ידע על סיום המבצע - בזק בינ"ל תפצה

הלקוח לא ידע על סיום המבצע - בזק בינ"ל תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 31/03/2011 11:32:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין קרבל נ' בזק בינלאומי בע"מ

עובד חברת חשמל טען כי הצטרף לחבילת גלישה באינטרנט של בזק בינלאומי בתעריף של 29,90 שקלים לחודש, אף כעבור כשנתיים וחצי החלו לחייבו ב 60 שקלים לחודש, וכשפנה בנושא לחברה, נאמר לו כי המבצע הסתיים וכי הודעה על כך נשלחה לתיבת הדוא"ל שפתחה לו החברה, עליה לטענתו, כלל לא ידע. בית המשפט חייב את בזק בינ"ל לזכותו ב 180 שקלים.

התובע, עובד חברת החשמל טען כי הצטרף בחודש מרץ 2007 לחבילת גלישה באינטרנט במסגרת מבצע של בזק בינלאומי לעובדי חברת החשמל, בתעריף של 29.90 שקלים לחודש. לטענתו, בחודש נובמבר 2009, גילה כי כבר מחודש יוני של שנה זו הוא מחויב ב 60 שקלים לחודש, כלומר במחיר כפול מזה שהוסכם עליו, אך כשפנה לבזק בינ"ל, נאמר לו כי המבצע אליו הצטרף הסתיים כעבור שנתיים, וממועד זה, הוא מחויב בתעריף הרגיל של החברה.

בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בחדרה, טען האיש, כי לא קיבל כל הודעה מוקדמת על סיום המבצע, כפי שמחייב החוק, ודרש את השבת הסכומים שנגבו ממנו שלא כדין ופיצוי נוסף בגין ההוצאות שנגרמו לו ועגמת נפש.

בזק בינ"ל טענה כי התובע הצטרף למבצע באפריל 2007, וכי מדובר היה בתעריף של 30 שקלים לחודש למשך שנה אחת בלבד. לטענתה, בחלוף שנה, הוארך המבצע לשנה נוספת לבקשת התובע, אך הובהר לו כי בתום אותה שנה, יעלה התעריף ל 60 שקלים לחודש, וכי הודעות בנדון אף נשלחו לתיבת הדוא"ל שנפתחה לתובע בבזק בינ"ל. עוד טענה, כי התובע זוכה פעם אחת ב 30 שקלים.

ביחס לטענה זו, טען התובע, כי הוא מעולם לא הסכים לקבל הודעות לתיבת הדוא"ל שנפתחה לו בבזק בינ"ל באופן חד צדדי, ואף לא קיבל קוד גישה לאותה תיבה ולא השתמש בה.

לא הוכחה ידיעה על קיומה של תיבת הדוא"ל

השופט אהוד קפלן קיבל את התביעה לאחר שקבע כי היה על בזק בינ"ל להודיע ללקוח על סיום המבצע כקבוע בדין, וזאת בין אם ידע הלקוח ובין אם לא ידע על תנאי המבצע לאשורם.

השופט הוסיף וקבע, כי לא מצא שום הסכמה מפורשת של התובע לכך שההודעות תישלחנה לתיבת הדוא"ל בבזק בינ"ל, ואין הוכחה שידע על קיומה של תיבת דואר אלקטרוני כזו, שנפתחה באופן חד צדדי על ידי החברה, ובנוסף, בזק בינ"ל לא הוכיחה כי התובע זוכה ב 30 שקלים.

עם זאת, לעניין הנזק, נקבע כי גם לשיטת התובע, נזקו עומד על הסכום העודף בו חויב במשך שישה חודשים - 180 שקלים, ולכן חויבה בזק בינ"ל לפצותו בסכום זה. בנסיבות העניין, לא ניתן צו להוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין קרבל נ' בזק בינלאומי בע"מ

למדור: דיני צרכנות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ