אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הילדים נחטפו אבל יישארו בארץ עקב סכנה לשלומם הנפשי

הילדים נחטפו אבל יישארו בארץ עקב סכנה לשלומם הנפשי

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 24/08/2020 14:37:00 | גרסת הדפסה

עורך דין לענייני משפחה, הילדים נחטפו אבל יישארו בארץ עקב סכנה ממשית לשלומם הנפשיעו"ד רועי קורץ | צילום: סם יצחקוב (אילוסטרציה: Marius Mangevicius from Pixabay )

הבן הגדול איים להתאבד אם יכריחו אותו לחזור לבית אמו שבדנמרק ואחיו ביקש להיות לצידו בישראל. בית המשפט קבע כי למרות ההתנהלות הלא חוקית והמסיתה של האב – אי אפשר להחזיר אותם לדנמרק במצב כזה

נדחתה תביעה שהגישה תושבת דנמרק להחזרת שני ילדיה, בני 9 ו-12 שנחטפו לישראל על-ידי אביהם. בפסק דין ייחודי של בית המשפט למשפחה בצפת שהותר לפרסום לאחרונה נקבע כי הילדים יישארו בישראל למרות המעשים הלא חוקיים של האב שכוללים גם הסתה נגד האם. השופטת אביבית נחמיאס התרשמה שהחזרת הילדים לדנמרק עלולה לגרום להידרדרות קשה במצבם הנפשי, בפרט ככל הנוגע לילד הגדול שחולה באנורקסיה ומאיים להתאבד אם יוכרח לחזור. עם זאת, האב חויב לממן טיפול אצל מומחה לניכור הורי וביקורים תכופים אצל האם.

ההורים, שהכירו בדנמרק, התגוררו בישראל עם ילדיהם עד שנפרדו ב-2013, אז חזרה האם לדנמרק והילדים נשארו אצל אביהם.

ב-2017 הם עברו לדנמרק בהסכמת האב והתגוררו עם אמם ובעלה החדש במשך כשנתיים. לפני כשנה וחצי הגיע האב לדנמרק לבקר את בנו הגדול שאושפז בבית החולים. בשלב הזה נודע לו לטענתו שהילד חולה אנורקסיה.

בהמשך, בחופשת הקיץ הגיעו הילדים לארץ וביום שהיו אמורים לעלות על טיסה לדנמרק הוא הודיע לאם במסרון שהם לא רוצים לחזור.

האם הגיבה בתביעת חטיפה לפי חוק אמנת האג. בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד דורית סברדליק ועו"ד יניב סברדליק, התבקש בית המשפט להחזיר את הילדים לדנמרק תוך שנטען כי הם חשופים להסתה קשה מצד האב.

האב, שיוצג באמצעות עו"ד רועי קורץ, טען כי החזרת הילדים כרוכה בסכנה ממשית לשלומם. לפי טענתו, האם הזניחה את הילדים ואפשרה לבעלה לבצע בהם מעשים מזוויעים שכוללים הטרדה מינית ואלימות. האב טען שהילדים רוצים להישאר בישראל והילד הגדול מאיים להתאבד אם יכפו עליו לחזור.

מצוקה אמיתית

השופטת אביבית נחמיאס קבעה שהאב חטף את הילדים ואלמלא הנסיבות החריגות והסכנה הממשית להידרדרות במצבם הנפשי היה מקום להורות על השבתם לדנמרק.

השופטת התבססה בעיקר על חוות דעת של מומחית שהתרשמה כי חזרה לדנמרק עלולה לפתח אצל הילדים הפרעות נפשיות קשות. המומחית ציינה כי היא אכן מצאה שהם חשופים להסתה אבל בצד זאת החששות שלהם מחזרה לדנמרק אותנטיים. בעיקר אלה של הבן הגדול שסיפר על חוויות חברתיות לא פשוטות ומקרים לא נעימים מול בעלה של האם.

השופטת אמנם לא מצאה שההאשמות הקשות של האב כלפי בעלה של האם היו נכונות, גם אם חטא באמירות לא מותאמות גיל, אבל עם זאת היא התרשמה שהמצוקה של הילדים מהחזקה לדנמרק אמיתית ובעיקר, היא עשויה להעמיד את הילד בסיכון ממשי לדיכאון ולהידרדרות בהפרעת האכילה שזה עתה החלים ממנה.

לפיכך, ולמרות ההסתה וההתנהלות הלא חוקית של האב, השופטת קבעה כי המקרה הקיצוני מחייב בחירה באפשרות הגרועה פחות של הישארות בישראל על פני עשיית צדק עם האם.

בתוך כך השופטת הורתה לאב לממן לילדים טיפול אצל מומחה לניכור הורי, לוודא שהקשר עם האם יהיה רציף ותקין ולשאת בעלויות הביקורים של הילדים בדנמרק לפחות 4 פעמים בשנה. בנוסף, היא חייבה אותו בהוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין של 45,000 שקלים למרות דחיית התביעה.

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
1

לירן

אין על עו"ד רועי קורץ!
1
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
נאמנות: למי זה טוב ולמה?
צילום: איציק שוקל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ