אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | חקיקה | כתבי טענות | טפסים | TV | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> הטיסה לאילת התעכבה - ארקיע תפצה

הטיסה לאילת התעכבה - ארקיע תפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 02/01/2011 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין ארליך נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים

אדם שנסע עם משפחתו לאילת טען, כי הטיסה התעכבה במשך שעות רבות, וכי במהלך ההמתנה זכה ליחס מזלזל מנציגי ארקיע. ביהמ"ש קבע כי ארקיע תפצה אותו ב 2,000 שקלים.

התובע ובני משפחתו היה אמורים לטוס יחד לאילת באמצעות חברת ארקיע משדה התעופה בן גוריון בשעה 14:00 בצהריים. לטענתו, כבר בשעה 11:00 קיבלו הודעה כי הטיסה נדחית לשעה 15:05, אך לאחר שהגיעו לשדה התעופה, נדרשו להמתנה ארוכה של כשבע שעות. התובע טען כי במהלך ההמתנה, זכו ליחס מזלזל מנציגי ארקיע, במקום לא היו די נציגים מטעם החברה, הנוסעים לא קיבלו שוברים למזון ושתייה, ובסופו של דבר, כאשר הגיעו לאילת, התברר כי נגרם נזק לאחת המזוודות והם הפסידו הופעה של הזמר אייל גולן. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בראשון לציון, דרש האיש פיצוי בגין הנזקים שנגרמו לו ובגין עגמת נפש.

ארקיע טענה, כי העיכוב הראשוני נבע מטעמים מבצעיים שאינם בשליטתה, ולאחר מכן עקב תקלה טכנית לא ניתן היה להמריא. לטענתה, נקטה בכל הצעדים הסבירים בנסיבות העניין, ואף העמידה שלושה מטוסים חלופיים לצורך הטסת כל הנוסעים. עוד טענה, כי מאחר והתובע לא התלונן על הנזק שנגרם למזוודה מיד עם קבלתה, הרי שהוא אינו זכאי לפיצוי בגין כך, וכי הטיסה התעכבה בארבע וחצי שעות בלבד.

שילוב כל הטענות מצדיק פיצוי

השופטת הלית סילש קיבלה את התביעה באופן חלקי. נקבע, כי אמנם, לא כל עיכוב בשעת הטיסה מצדיק פסיקת פיצוי לנוסעים, אך במקרה הנדון, שילוב כל טענותיו של התובע מצדיק את חיובה של ארקיע לפצותו.

נפסק, כי מאחר וארקיע לא הציגה כל ראיה לתמיכה בטענותיה בדבר התנהלותה במשך זמן ההמתנה בשדה התעופה ואף לא דאגה להתייצבות נציג מטעמה אשר נכח במקום באותה עת, הרי שיש לקבל את טענותיו של התובע בעניין זה.

"איני סבורה כי המתנה במשך שעות ארוכות בשדה התעופה של התובע ומשפחתו כאשר נמצאות במקום שתי דיילות אשר אין בידן כדי ליתן מענה שירותי, הינה סבירה במקום שבו עסקינן בטיסה עם מאות נוסעים אשר נדרשים להמתין לאורך זמן" כתבה השופטת, וקבעה כי גם אם תתקבל טענתה של ארקיע כי העיכוב בטיסה היה של ארבע וחצי שעות בלבד, הרי שהתנהלותה בתוך השדה מצדיקה פסיקת פיצוי לתובע.

עם זאת, דחתה השופטת את דרישתו של התובע לפצותו בגין הנזק שאירע למזוודתו, מאחר ופרק הזמן שהמתין עד שפנה לארקיע בעניין זה אינו סביר, ובנוסף נדחו דרישותיו להחזר הוצאות עורך דין ואובדן ימי עבודה.

נפסק, כי בנסיבות העניין יש לחייב את ארקיע לפצות את התובע ב 2,000 שקלים בגין עגמת הנפש שנגרמה לו ולמשפחתו, כשהשופטת ציינה כי הפיצוי שדרש התובע מלכתחילה אינו סביר וכי נראה כי הוא ביקש "ללמד את הנתבעת לקח".

בנוסף, חויבה ארקיע לשלם לתובע הוצאות משפט של 300 שקלים.

לפסק הדין בעניין ארליך נ' ארקיע קווי תעופה ישראליים

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

גולשים בסלולרי? לשירות מיידי מעורך דין הורידו את Get Lawyer
אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ