אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני משפחה >> הבעל סיפר שנלחץ מכתובה של 10 מיליון דולר – אך הסכם הגירושין ייאכף

הבעל סיפר שנלחץ מכתובה של 10 מיליון דולר – אך הסכם הגירושין ייאכף

מאת: מערכת פסקדין | תאריך פרסום : 08/08/2021 11:44:00 | גרסת הדפסה

אילוסטרציה: Sharon McCutcheon, Unsplash

בית הדין הרבני לא מצא עילה לביטול התחייבות הבעל להעביר לאשתו את חלקו בדירה תמורה 170,000 שקל

בית הדין הרבני בחיפה קיבל לאחרונה תביעה לאכיפת הסכם גירושין שהגישה אישה נגד בעלה. הבעל טען שחתם על ההסכם תחת לחץ מכיוון שחשש שיחויב במלוא הכתובה, 10 מיליון דולר. הדיינים התרשמו שכל טענותיו מכוונות לעשיית ״מקצה שיפורים״. הם קבעו כי אף שעקרונית ניתן לבטל הסכם גירושין כל עוד הגירושין לא יצאו לפועל, במקרה זה הדרישה אינה כנה.

בני הזוג נישאו ב-1994 ויש להם ארבעה ילדים משותפים. ב-2015 הגישה האישה תביעת גירושין וכתובה בסך 10 מיליון דולר. היא טענה שהבעל בגד בה.

הצדדים הופנו לבדיקת פוליגרף בה נמצא שהאישה דוברת אמת. הבעל בחר שלא לערוך את הבדיקה.

ב-2018 הגיעו בני הזוג להבנות וניסחו הסכם גירושין בסיוע באי כוחם. אף אחותו של הבעל הצטרפה לשלב הסופי של גיבוש ההסכם בהסכמת האישה. הם חתמו על הסכם שקבע בין היתר כי הבעל יעביר לאישה חצי מהדירה כנגד ביטול תביעת הכתובה ו-170,000 שקל שיועברו אליו מחשבון משותף.

בסמוך לאחר מכן הבעל, שיוצג על ידי טו"ר יעקב קלמן, ביקש לבטל את ההסכם. הוא טען כי חתם תחת לחץ שכן חשש שיחויב במלוא הכתובה. הוא הוסיף כי מאחר שהצדדים טרם התגרשו ההסכם טרם נכנס לתוקף כך שיש לקבל את בקשתו.

בנוסף הוא טען כי הוא רוצה שלום בית (אחרי 5 שנות פירוד) אך בהמשך הסכים כי יסודר הגט בו והכתובה תדון לאחר מכן.

האישה, שיוצגה על ידי עו״ד מאירה אזרד, ביקשה לאכוף את ההסכם. היא טענה כי פעלה לפיו ומדובר בהסכם מאוזן שכן מחצית הבית שווה כ-450,000 שקל וכנגד העברת חלקו של הבעל אליה הוא קיבל 170,000 שקל מהחשבון המשותף ונפטר מהכתובה.

הבעל השיב כי עמדת בית הדין בדיון הייתה שיש לדון בכתובה ומזה הוא הבין שההסכם בטל שהרי ההסכם סותר את הכתובה. הוא גם חזר על טענתו שההסכם נחתם תחת לחץ.

לעכב את הגט

הדיינים הרב אברהם מאיר שלוש, הרב אפרים בוגרד והרב בן ציון טופיק קיבלו את עמדת האישה. הם הדגישו כי בזמן חתימת ההסכם הבעל היה מיוצג, יצא כמה פעמים להתייעצות ובאי כוחו אף ״השחילו״ הערות להסכם.

הם הבהירו שלפי ההלכה כשהבעל חתום על הסכם בעניין הכתובה (להבדיל ממצב בו ההסכם נחתם באמצעות עדים) חתימתו מחייבת. זאת בפרט שהסכם אושר על ידי בית הדין לאחר שווידא שהצדדים מבינים את תוכנו.

אמנם, על פי ההלכה ניתן לבטל הסכם גירושין בכל הנוגע לחיובים הכספיים כל עוד הצדדים לא התגרשו שכן הדעה המקובלת היא שסעיפי הסכם גירושין קשורים לביצוע הגט בפועל.

ואולם, יש להבדיל בין מצב בו בקשת ביטול ההסכם היא מתוך רצון כנה לשוב ולשקם את הנישואין ולבחון שלום בית לבין בקשה שמטרתה רב לבצע ״מקצה שיפורים״ בהסכם, כפי שהתרחש במקרה זה.

בסופו של דבר קבעו הדיינים שהסכם הגירושין שריר וקיים.

לא ניתן צו להוצאות.

לפסק הדין המלא בתיק 1034051/8

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

בהכנת הכתבה לקחו חלק צוות העורכים של אתר פסקדין

 

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני משפחה באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני משפחה
נאמנות: למי זה טוב ולמה?
צילום: איציק שוקל

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ