אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> האם מוצדק לבטל נופש בחו"ל בגלל ביטול הופעה של לאונרד כהן ?

האם מוצדק לבטל נופש בחו"ל בגלל ביטול הופעה של לאונרד כהן ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 25/10/2010 10:38:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין שגיא נגד אייטרוול בע"מ

אדם שרכש חבילת נופש לזאגרב הכוללת הופעה של הזמר לאונרד כהן, דרש לבטל את החבילה ולקבל חזרה את כספו לאחר שנמסר לו על ביטול ההופעה, אך הסוכנות סירבה. ביהמ"ש דחה את התביעה, וקבע כי במקרה זה מוצדק לגבות דמי ביטול של 100%.

חברו של התובע הזמין מסוכנות אייטרוול ארבע חבילות נופש - שתיים עבורו ושתיים עבור התובע תמורת 618 דולר לחבילה, הכוללת טיסות לזאגרב בחברת "מאלב", שלושה לילות במלון וכרטיס כניסה להופעה של ליאונרד כהן. במסגרת הזמנתו, חתם החבר על טופס אישור פרטים בו צוין כי לאחר השלמת ביצוע ההזמנה, דמי הביטול הם בשיעור של 100% וכי ביטול אירוע בחו"ל אינו עילה לביטול השירותים הנוספים. לטענת התובע, כחודשיים לאחר ביצוע ההזמנה, הודיעה לו הסוכנות על ביטול ההופעה של לאונרד כהן, ולפיכך ביקש לבטל את החבילה כולה, אך הסוכנות סירבה. בתביעה שהגיש לבית המשפט לתביעות קטנות בחיפה, טען התובע כי רכש שתיים מהחבילות בעצמו ואף שילם עבורן בכרטיס האשראי שלו, וכי הסוכנות לא מסרה לו כי במקרה של ביטול החבילה יחולו דמי ביטול בשיעור של 100%,ובכל מקרה, לטענתו מדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד. משכך, דרש האיש לקבל החזר עבור חבילת הנופש.

סוכנות אייטרוול טענה, כי חברו של התובע פעל בשם ארבעת הנוסעים, ולכן חתימתו על טופס אישור הפרטים מחייבת את כל הנוסעים. לטענתה, הציעה לתובע לקבל החזר מלא עבור כרטיסי ההופעה או לחילופין לבטל את הנסיעה כולה ולקבל החזר של 200 יורו לאדם, אך הוא סירב.

החוזה מתייחס במפורש למצב של ביטול הופעה

השופטת מעיין צור דחתה את התביעה. נקבע, כי מהראיות שצורפו עולה, כי חברו של התובע אכן פעל גם כשלוחו, ולכן חתימת החבר על טופס אישור הפרטים בו מופיע התנאי בדבר דמי הביטול, מחייבת גם את התובע.

השופטת דחתה את הטענה לפיה התנאי בדבר דמי הביטול במקרה של ביטול אירוע הינו תנאי מקפח בחוזה אחיד, לאחר שקבעה כי אין הצדקה לחייב את הסוכנות, אשר עם ביצוע ההזמנה התחייבה לשלם לחברת תעופה ולספקי מלונות, לשאת בנזק הנובע מביטול החבילה על ידי לקוח.

החוזה, כך נקבע, כולל התייחסות מפורשת למצב של ביטול ההופעה, והסוכנות ביקשה לעמוד בהתחייבויותיה על פי החוזה, ואף מעבר לכך, כאשר הסכימה להשיב לתובע 200 יורו לאדם.

לפיכך נקבע, כי הסוכנות תשיב לתובע את הסכום שהציעה לו - 2,295 שקלים (400 יורו), ולא מעבר לכך, וכי התובע ישלם לסוכנות הוצאות משפט של 300 שקלים אשר יקוזזו מהסכום שיקבל מהסוכנות.

לפסק הדין בעניין שגיא נגד אייטרוול בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ