אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> דיני צרכנות ותיירות >> גילתה בחו"ל כי היא בהריון - האם חב' הביטוח תשיב הוצאות רפואיות ?

גילתה בחו"ל כי היא בהריון - האם חב' הביטוח תשיב הוצאות רפואיות ?

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 24/08/2010 09:00:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין לוי נגד הראל חברה לביטוח בע"מ

אישה אשר הופנתה לטיפול רפואי במהלך טיול בחו"ל, גילתה בבית החולים כי היא בהריון, אך חברת הביטוח סירבה לפצותה בגין ההוצאות הרפואיות. ביהמ"ש קבע כי היא זכאית לפיצוי מאחר והחברה לא וידאה כי המבוטחת יודעת שהפוליסה אינה מכסה תביעות הקשורות להריון.

בני זוג אשר טסו לטיול בחו"ל בירח הדבש שלהם, רכשו דרך איסתא פוליסת ביטוח אשר נשלחה אליהם בדואר. לטענתם במהלך הטיול כאשר הצטרפו לשייט באיים הקריביים, חשה התובעת בבחילות קשות בלתי פוסקות וכשנבדקה במרפאה, התבקשה להישאר בתא המגורים בחשד שהיא סובלת מוירוס. כאשר המשיכה התובעת להקיא, הוחלט להפנותה לבית חולים באי ג'מייקה, שם נבדקה, ונמסר לה שהיא בהיריון,ועקב ההקאות הרבות ואובדן הנוזלים אושפזה לשלושה ימים.

התובעת טענה, כי לפני שנסעה לבית החולים, שוחחה עם נציג חברת הביטוח ואף אמרה לו שיתכן שהיא בהריון, והוא השיב לה שהיא מכוסה, אך כשחזרו לארץ, סירבה חברת הביטוח להשיב להם את ההוצאות הרפואיות. בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בירושלים, דרשו התובעים פיצוי בגין ההוצאות הרפואיות, החזר הוצאות נסיעה אל בית החולים, והצטרפות חזרה לשיט, וכן פיצוי בגין הימים בהם לא נהנתה התובעת מהשיט, עקב מצבה הרפואי.

חברת הראל טענה, כי על פי הפוליסה אין כיסוי ביטוחי לתביעה הקשורה ו/או הנובעת מהריון. בדיון טען נציג החברה, כי כאשר התובעת שוחחה עימו מחו"ל, השיב לה כי החברה תשלם בכפוף לפוליסה.

חברת הביטוח הפרה חובות גילוי

השופטת עירית כהן קבלה את התביעה לעניין החזר ההוצאות הרפואיות לאחר שקבעה כי התובעים לא ידעו כי אין כיסוי לתביעות הקשורות בהריון, וכי חברת הביטוח לא עמדה בחובתה לוודא כי הם ערים להיקף הכיסוי הביטוחי.

לחוזה הביטוח, כך נפסק, מאפיינים מיוחדים, בגינם מוטלת על חברות הביטוח חובות של גילוי ווידוא בשלב המשא ומתן, כולל חובה לחשוף לפני המבוטח את החריגים לכיסוי הביטוחי.

עוד נקבע, כי בשלב בו התקשרה התובעת לחברת הביטוח מחו"ל, היה על הנציג לומר לה במפורש כי הוצאות הקשורות להיריון לא יכוסו.

לפיכך, נקבע כי חברת הראל תשלם לתובעים 9,360 שקלים בגין ההוצאות הרפואיות וכן 700 שקלים עבור הוצאות משפט. עם זאת, נקבע כי על פי הפוליסה התובעים אינם זכאים לפיצוי בגין טיסה חזרה אל האוניה, עוגמת נפש, והימים בהם שהתה התובעת בתא האונייה.

לפסק הדין בעניין לוי נגד הראל חברה לביטוח בע"מ

למדור: צרכנות ותיירות

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום דיני צרכנות ותיירות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום דיני צרכנות ותיירות

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ