אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> נזקי גוף ותאונות >> גור הצ'יוואוה נפטר כמה ימים לאחר קנייתו - המוכר יפצה

גור הצ'יוואוה נפטר כמה ימים לאחר קנייתו - המוכר יפצה

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 27/10/2010 09:01:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין גברילוב נגד הרשקוביץ

קונים שרכשו כלב צ'יוואוה תמורתו שילמו 2,900 שקלים, טענו כי הכלב נפטר כשמונה ימים לאחר רכישתו עקב מום מולד. המוכר הציע להם כלב אחר, אך לטענתם היה זה כלב מבוגר, מוזנח ומכוער. ביהמ"ש קבע כי המוכר ישיב להם את כספם.

התובעים טענו, כי יום לאחר שרכשו מהנתבע גור צ'יוואוה תמורת 2,900 שקלים, הביאו את הכלב לוטרינר, ואז גילו כי הוא סובל ממום מולד בגולגולתו וכי לדברי הוטרינר הכלב כבן ארבעה חודשים. לטענתם, מסרו למוכר את שאמר הוטרינר, אך הוא טען בפניהם כי הוטרינר אינו מבין דבר ואמר כי הכלב בן לא יותר מחודשיים, מחוסן, וכי הוא אחראי עליו.

לפיכך טענו התובעים, המשיכו להחזיקו ולגדלו בביתם, אך למרבה הצער כשמונה ימים לאחר רכישתו, נפטר הכלב לאחר שעבר התקף אפילפטי. לטענת התובעים, הציע להם המוכר כלב אחר הדומה לכלב שנפטר, אך בפועל היה מדובר בכלב שונה, מבוגר, מוזנח ומכוער, אשר קיים ספק לגבי גזעיותו.

בתביעה שהגישו לבית המשפט לתביעות קטנות בנתניה, דרשו התובעים פיצוי של 9,000 שקלים הכולל החזר הסכום ששילמו ופיצוי בגין עגמת נפש והוצאות. לתמיכה בטענותיהם, הגישו התובעים תעודה רפואית מטעם הוטרינר.

המוכר טען, כי מדובר בכלב שיובא מהונגריה, וכי בדיקות שנעשו על ידי וטרינרים בהונגריה אישרו לייבא את הכלב לישראל, אך לא הציג כל מסמך בעניין. עוד טען, כי הכלב נבדק בעת הגעתו על ידי וטרינר, אך לא הגיש תיעוד כלשהו לכך, וכי לפנים משורת הדין הציע לתובעים כלב מאותו סוג, אך הם סירבו.

אי התאמה על פי החוק

השופטת הדס עובדיה קיבלה את התביעה באופן חלקי. נקבע, כי המוכר למעשה סיפק לתובעים כלב בעל מום, ובכך הפר את חיוביו כמוכר, באופן העולה כדי אי התאמה על פי חוק המכר. השופטת ביססה את קביעתה זו על הראיות שהציגו התובעים כמו גם על העובדה כי המוכר לא תמך את טענותיו כי הכלב נבדק בהונגריה או בארץ במסמכים מתאימים.

עוד נקבע, כי המוכר אף לא הוכיח כי הכלב שביקש למסור לתובעים במקום הכלב שנפטר הינו כלב שווה ערך בתכונותיו , בערכו ובטיבו לכלב המנוח.

לפיכך נקבע, כי התובעים רשאים היו לבטל את העיסקה ועל המוכר להשיב להם את הסכום ששילמו - 2,900 שקלים וכן לשלם להם הוצאות משפט של 450 שקלים, אך עם זאת, נפסק כי התובעים אינם זכאים לפיצוי נוסף, מאחר ולא הוכיחו נזקים או הוצאות נוספות.

לפסק הדין בעניין גברילוב נגד הרשקוביץ

למדור: נזיקין

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום נזקי גוף ותאונות באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום נזקי גוף ותאונות
פיצוי על הטרדה מינית: מדריך לקורבן
עו״ד שרית חרל״פ (צילום: סם יצחקוב)
פיצויים לנהג בית חולים שנפצע לאחר שהרים חולה כבדת משקל
עו"ד מיכל כץ [תמונת אילוסטרציה חיצונית: Olekcii Mach, 123rf.com]

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ