אינדקס עורכי דין | פסיקה | המגזין | טפסים | פסקדין Live | משאלים | שירותים משפטיים | פורום עורכי דין נגישות
חיפוש עורכי דין
מיקומך באתר: עמוד ראשי >> מגזין >> קניין רוחני >> גוגל חויבה לחשוף זהות העומד מאחורי כתובת Gmail שפורסמה בעיתון

גוגל חויבה לחשוף זהות העומד מאחורי כתובת Gmail שפורסמה בעיתון

מאת: שירה הימן, עו"ד | תאריך פרסום : 06/07/2009 09:05:00 | גרסת הדפסה

לפסק הדין בעניין איל אריאל נגד Google Inc

בית משפט השלום בירושלים חייב את גוגל לחשוף זהותו ופרטיו של הגורם העומד מאחורי כתובת דואר אלקטרוני שפורסמה בכתבה בעיתון, אשר לטענת מושא הכתבה, יש בה משום פרסום לשון הרע אודותיו.

המבקש, איל אריאל, הגיש תביעת דיבה בגין כתבה שפורסמה בעיתון המכונה "חבל מודיעין שלנו". בכתבה נטען, בין היתר, כי מר אריאל ששימש כמנהל מסע הבחירות האישי של ראש המועצה האזורית חבל מודיעין בבחירות האחרונות, וכן כקבלן של המועצה האזורית לענייני יחצ"נות, קיבל לכיסו מיליוני שקלים מקופת המועצה, על חשבון משלם המסים.

הכתבה לא נחתמה ע"י איש, ותחת הכותרת "המערכת" הופיעו מספר שמות, מספר סלולארי, וכתובת אי מייל.

לטענת מר אריאל, המספר שצוין בעיתון, התברר כמנגנון של השארת הודעה, ושמות חברי המערכת המופיעים בעיתון הינם שמות בדויים. לפיכך, ולשם הגשת תביעת הדיבה, הגיש מר אריאל תביעה זו בה דרש להורות לגוגל לחשוף את זהות העומדים מאחורי כתובת הדוא"ל.

הזכות לשם טוב מול חשיבות האנונימיות ברשת

השופט עודד שחם קיבל את הבקשה.

נקבע, כי במקרה הנדון, מדובר בפרסום עובדתי, אשר קיימת אפשרות ממשית כי הוא מגבש עוולה אזרחית של פרסום לשון הרע. בנסיבות אלה, כך נפסק, גוברים זכותו של מושא הכתבה להגנה על זכויותיו וערך גילוי האמת, על כל טענה לאנונימיות.

"מתן הגנה לאנונימיות של המפרסם בנסיבות המתוארות עלולה להוביל לתוצאה בלתי סבירה, של העדר אחריות בגין מעשה, אשר קיימת אפשרות ממשית כי הוא עולה כדי עוולה אזרחית" כתב השופט.

עוד נקבע, כי גם אם לפגיעה באנונימיות עלול להיות אפקט מצנן על פרסומים ברשת האינטרנט, הרי שאפקט זה אינו שונה מהאפקט המצנן שיש להטלת אחריות על פרסומים בכל מדיום אחר, וודאי שאין בכך הצדקה להימנע מהטלת אחריות במקרים מתאימים.

השופט ציין, כי במקרה זה כלל לא מדובר בחשיפת מידע על גולש באינטרנט, שכן מדובר בכתובת דוא"ל, אשר פורסמה ככתובתו של עיתון ופורסמה בעיתון מודפס. במצב זה, נחלש במידה ניכרת משקלם של השיקולים הנוגעים לאנונימיות של המפרסמים ברשת האינטרנט.

יתר על כן, הדין אינו מכיר כלל בפרטיות זהותו או כתובתו של בעלי עיתון או עורכו, ואף קובע חובה לפרסם את הנתונים האמורים במקומות שונים.

גוגל חוייבה להעביר את הפרטים המבוקשים תוך 14 יום. נוכח טיבו של העניין בו מדובר, לא חויב אף אחד מהצדדים בתשלום הוצאות משפט.

לפסק הדין בעניין איל אריאל נגד Google Inc

למדור: אינטרנט וקניין רוחני

אתר המשפט הישראלי "פסקדין"

www.psakdin.co.il

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

פרסומת - תוכן מקודם
פסקדין הוא אתר תוכן משפטי ופלטפורמה המספקת שירותי שיווק דיגיטלי למשרדי עורכי דין,
בהכנת הכתבה לקח חלק צוות העורכים של פסקדין.

חוקים קשורים

קטגוריות


שאל את המשפטן
יעוץ אישי שלח את שאלתך ועורך דין יחזור אליך
* *   
   *
 


תגובות

הוסף תגובה
אין תגובות
שירותים משפטיים





עורכי דין בתחום קניין רוחני באזור :
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות
ערים נוספות











כתבות נוספות בתחום קניין רוחני
ביטקוין – הדור הבא של מלחמות הפטנטים
עו"ד אורן רכס, צילום: דימה שבצנקו

כל הזכויות שמורות לפסקדין - אתר המשפט הישראלי
הוקם ע"י מערכות מודרניות בע"מ